Chiptuning Experience Nederland

vangrafhorst
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

31 mar 2007, 17:06

Ik ben steeds aan het kijken wat het meest zinvol is(voor zover tuning van de nieuwe S zinvol is ) wbt tunen van de S. Ik liep tegen dit bedrijf aan.
Iemand enige ervaring? doorzoeken van het forum leverde mij niets op.

Groet

Joris
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

31 mar 2007, 17:13

Nooit van gehoord. Misschien even contact opnemen met Beek?
vangrafhorst
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 apr 2007, 09:54

Ter info:

Bedankt voor uw informatieaanvraag op onze website. Voor Chiptuning bent u bij ons aan het juiste adres! Wij kunnen voor uw Mini Cooper S een unieke chip op maat ontwikkelen en plaatsen.

Resultaat

Chiptuning Experience stemt met behulp van chiptuning de parameters/kernvelden van uw auto opnieuw, maar dan meer ideaal, op elkaar af. Dit alles resulteert bij turbomotoren van 20 tot 40% prestatieverbetering, dus koppel (trekkracht/Nm) en vermogen (Pk).

Mini Cooper S

Standaard 147 kW en 175 Pk, 240 Nm

Na Chiptuning 152 kW en 207 Pk, 310 Nm

Door Chiptuning reageert de motor van de auto sneller en direct op gaspedaalbewegingen, daardoor wordt ook de motor levendiger en sneller. Bij een onveranderde rijstijl is een brandstofreductie realiseerbaar omdat het rendement van de motor wordt verhoogd.

Werkwijze

OBD - On Board Diagnose

Met behulp van een OBD-systeem kunnen wij via de diagnosepoort met behulp van een laptop de Electronic Control Unit uitlezen en herprogrammeren.

Gemiddelde Tijdsduur: 5 Kwartier

Seriële Tuning

De computer moet worden uitgelezen en geprogrammeerd via de BDM-poort. Deze poort zit op de printplaat van de computer zelf. Dit is een methode waarbij wel de ECU gedemonteerd moet worden maar niet gesoldeerd wordt.

Gemiddelde Tijdsduur: 1,5 Uur

Garantie

Chiptuning Experience Nederland optimaliseert het motor managementsysteem binnen veilige marges. Natuurlijk is het altijd belangrijk om rustig te rijden met een koude motor en de motor even te laten nadraaien na langdurige belasting. Zolang u uw auto normaal gebruikt hoeft u niet bang te zijn voor motorschade die het gevolg is van de Chiptuning. Standaard geven wij 3 jaar garantie op de geleverde soft- en hardware.

Wanneer u niet tevreden bent over het resultaat van de Chiptuning. Maken wij uw auto kosteloos origineel.

Wilt u toch meer zekerheid?

Extra zekerheid biedt Chiptuning Experience Nederland door optioneel een motorgarantie verzekering aan te bieden van NSA. NSA is een organisatie die zich bezig houdt met o.a. verzekeringen van voertuigen na Chiptuning.
De prijs van de motorverzekering is afhankelijk van de leeftijd en de km-stand van uw auto vanaf € 148,-.

Kosten

De kosten van de vermogensoptimalisatie voor uw auto zijn € 600,- incl. BTW en montage op locatie waar u wenst!

Ik hoop dat wij u voldoende geinformeerd hebben. Mocht u nog vragen hebben of als u een afspraak wilt maken dan kunt u natuurlijk altijd met ons contact opnemen. U kunt ons 24 uur per dag per e-mail bereiken en telefonisch van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 19.30 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 16.00 uur

Met vriendelijke groet,

Jos van der Graaf
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 apr 2007, 10:28

Zou toch even aan de bel trekken bij Beek. Is volgens mij goedkoper (en zo ie zo goed)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
vangrafhorst
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 apr 2007, 11:04

Zie het draadje over MCS gevraagd bij van Beek.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 apr 2007, 11:28

Ik heb ze op de autorai zien staan. Volgens mij doen hun alleen aanpassingen met de obd en geen poelie aanpassingen.
coendek
Stoepsleutelaar

08 apr 2007, 12:17

Dit is het bedrijf van JOS... de eerste chipper van Chipmeister... HIJ WAS daar in dienst maar is toen voor zichzelf begonnen! Kerel weet hoe het moet en is echt wel goed!

doen verder niks met poelies etc.. dus PUUR software.

groeten

coen
Jeroenuke
Enthousiast
Enthousiast

16 mei 2007, 20:33

Hij heeft 2 auto's van mij in het verleden gechipt oa een:

Audi A4 2.5 V6 TDI

en als laatste

BMW X3 2.0 D

Beide auto's zijn stukken "lekkerder" geworden. (orgineel waren ze als goed).
Vooral m'n audi was super snel!!! Zit voor m'n werk veel in duitsland en daar merkte ik het echt!!

Dus bij Jos is het zeker net zo goed!!! (m'n volgende auto/turbo altans gaat daar ook heen!)

Groetjes,

Jeroen.....
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2007, 22:26

maar geen maatwerk en uitlezen op de bank...
liever beek dan, stukken goedkoper ook.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

18 mei 2007, 22:48

Ik kies ook liever voor Beek :)
jos
4 op een rij!
4 op een rij!

11 okt 2010, 21:51

CHIPTUNING voor de MINI countryman>
waar moet ik zijn ????
ik krijg deze week mijn countryman ONE !!!
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2010, 22:49

Je zou eens kunnen informeren bij Beek in Den Haag wat er mogelijk is. Normaal gesproken is er bij een motor zonder turbo niet veel winst te halen met chiptuning, maar het zou kunnen dat de 1.6 uit de One een geknepen versie is van de motor uit de Cooper (durf ik niet met zekerheid te zeggen). In dat geval zou er misschien nog een mooi resultaat te halen zijn met chiptuning.
Afbeelding
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2010, 22:58

Uit de 1.6 ONE zijn de zelfde waardes te halen als de cooper :) ik heb zelf ook een one en wil ook chippen maar heb eerst ff wat andere mods op t oog ;)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”