Back on topic:
Kan jos op de Clubman geen schroefset monteren en deze hoger schroeven ?
Verhogingsveren voor een MINI Clubman
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Check eens bij die JanWillem van CarChallenge, die heeft z'n R57 cabrio omhoog geschroefd met andere veren. Daarnaast heeft hij ook nog een paar extra plaatjes geschroefd, zodat de vering nóg ongeveer 1.0 ~ 1.5 cm extra omhoog gaat
R57 heeft wel ander onderstel dan R55, maar het concept is er dus.
En alle "haters" : lekker blijven haten. Doe vooral waar je zelf zin in hebt.
En alle "haters" : lekker blijven haten. Doe vooral waar je zelf zin in hebt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zitten ook meteen camberplates op, dus kan je het positieve camber weer terug zetten naar negatief
Van een D2 motorsport schroefset is de hoogste stand echt hoger. Je kan ook een Rally versie krijgen, die is nóg hoger te schroeven maar ook weer minder laag..frankie schreef:De hoogste stand van een schroefset is meestal al lager dan standaard.
Zitten ook meteen camberplates op, dus kan je het positieve camber weer terug zetten naar negatief
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij de meeste schroefsets verhoog je ook de voorspanning op de veren als je ze omhoog schroeft, dan krijg je dus een stuiterbak.
Beste oplossing lijkt mij een paar van die spacers zoals CooperCrap ze aanbiedt. Lijkt me voor een beetje metaalbewerker niet moeilijk om te maken:

Camber aan de voorkant verandert hierdoor nauwelijks, aan de achterkant zou je een setje camberarms moeten monteren...
Beste oplossing lijkt mij een paar van die spacers zoals CooperCrap ze aanbiedt. Lijkt me voor een beetje metaalbewerker niet moeilijk om te maken:

Camber aan de voorkant verandert hierdoor nauwelijks, aan de achterkant zou je een setje camberarms moeten monteren...
- jos
- 4 op een rij!
Bericht
navraag gedaan bij diverse leveranciers, maar dit is éénmalig gebleven
jammer, ik heb een concept uit amerika gezien > 2 á 4 inch hoger en grotere wielen
zéér gaaf !
Fred schreef:Ik geloof trouwens dat h&r wat heeft voor de clubman, zij hebben destijds een concept gemaakt. Weet alleen niet of die veren ooit in de verkoop zijn gegaan
navraag gedaan bij diverse leveranciers, maar dit is éénmalig gebleven
jammer, ik heb een concept uit amerika gezien > 2 á 4 inch hoger en grotere wielen
zéér gaaf !
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- jos
- 4 op een rij!
Bericht
[quote="Marcel Always Open"]Check eens bij die JanWillem van CarChallenge, die heeft z'n R57 cabrio omhoog geschroefd met andere veren. Daarnaast heeft hij ook nog een paar extra plaatjes geschroefd, zodat de vering nóg ongeveer 1.0 ~ 1.5 cm extra omhoog gaat
marcel AO,
hoe kan ik die janwillem bereiken?
zit die ook op dit forum ?
marcel AO,
hoe kan ik die janwillem bereiken?
zit die ook op dit forum ?
Onze sponsors