De hobby die 'detailen' heet...

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2011, 00:40

Ik ben zaterdag ook druk bezig geweest!

Eerst goed gewassen, daarna volledig gekleid, en vervolgens 2x voorzien van een verse WAX laag.... En hij is weer lekker glad! 8)

De MINI kan het winterse weer weer door! :wink:
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 nov 2011, 09:23

Iemand tips over het verwijderen van montagekit? :s

mijn vorige nummerplaathouder zat om onduidelijke reden vastgekit. door het plaatsen van een andere plaathouder icm warmte is er nu een sliert kit op de achterklep gekomen. Tar remover?
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2011, 16:38

Euh...kit verwijderaar? :roll: :roll:
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 nov 2011, 16:39

maar vindt de laklaag dat wel fijn...?
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2011, 16:51

Die vindt dat net zo fijn als stickerverwijderaar...Ideaal is het niet, maar met beleid opbrengen en niet te veel gebruiken. Er zijn ook wel speciale gereedschappen voor op de boormachine voor trouwens, caramelschijf heet dat als ik me niet vergis.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 nov 2011, 18:38

Ik heb de laatste dingen besteld vandaag..

Het gehele Poorboys Assortiment is nu compleet, samen met een rotary van Polishing Power, de PRO900. Mooie aanvulling op de DAP900.
4 Kompressor pads (oranje, wit, groen en zwart) en 7 Smartpads (Geel, Oranje, Wit, Groen, Lichtgroen, Zwart en Concorso). De Dodo waxen die ik al thuis had staan zijn werkelijk van sublieme kwaliteit en de PB producten ben ik ook een grote fan van geworden. Ruikt goed, verwerkt goed en geeft een heerlijke glans. De beading van de waxen is ook top, ontzettend kleine druppeltjes die direct van de lak af vallen

Zal binnenkort eens wat foto's knippen van het geheel :)
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 nov 2011, 14:50

Iemand nog tips voor een goede velgenborstel (of gewoon mitt?) en chroompoets?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 nov 2011, 16:16

Gewone oude Washmitt nemen, vind ik zelf prima werken

BTW; de wax van Poorboys gisteren getest en die is echt TOP.. vond ik zelf beter dan Dodo Juice en elke andere wax die ik gebruikt heb..
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 nov 2011, 16:17

en wat maakt t verschil dan?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 nov 2011, 16:26

Daveke schreef:Gewone oude Washmitt nemen, vind ik zelf prima werken

BTW; de wax van Poorboys gisteren getest en die is echt TOP.. vond ik zelf beter dan Dodo Juice en elke andere wax die ik gebruikt heb..
Ga dat eerst wel even proberen idd.

Wat is het voordeel van de poorboys wax tov bijvoorbeeld coll. 845 wax?
En last but not least; wat is de toegevoegde waarde van wheel-wax tov een 'normale' wax? Voor de winter wil ik even m'n velgen goed schoonmaken en beschermen, maar als het weer een potje van 20 euro scheelt ... :)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 nov 2011, 20:07

Wat het precies scheelt tov Collinite weet ik niet, maar de Dodo is bijvoorbeeld makkelijker uit te poetsen, geeft een iets dikkere druppel op de beading. De Poorboys geeft een veel nattere glans, een kleinere druppel op de beading maar is veeel lastiger uit te poetsen. Het droogt als het ware in een klein kwartiertje op tot een lichte witte waas op je auto, die je er af moet boenen. Als je dat eenmaal gedaan hebt is ie wel echt prachtig aan het glanzen!

Wheelwax tov gewone wax weet ik niet, ik heb zelf een pot wheel-sealant van Poorboys en als ik dat op mn velgen heb zitten, een laagje of 2/3 dan heb je de velgen in elk geval zo zuiver. Al moet ik zeggen dat het met mijn wit gelakte velgen nooit echt veel moeite kost. Tijdens het wassen zijn ze vaak al weer brandschoon en hoef ik ze enkel wat te detailen om ze weer helemaal spik en span te hebben..

Van BlackWOW en PreWOW ben ik ook wel content. Het lijkt de plastic trims een stuk beter te beschermen dan de Megs zooi die trim restorer genoemd wordt maar na een keer wassen al weer verdwenen is. Nu heeft zelfs mijn plastic dezelfde beading dan de wax die over de lak zit.. Kost wat moeite met aanbrengen, maar wel dubbel en dwars waard! Die PreWOW is trouwens een van de weinige dingen die witte plekken op je plastic echt weghaalt.. Dasty werkt daar mi niet goed genoeg voor

Mijn collectie btw ;)

Afbeelding

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

06 nov 2011, 20:22

Wtf. :shock: als die daar niet van gaat glimmen dan glimt die nooit meer :D
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 nov 2011, 20:25

Vraag maar aan Koen of ie glimt ;)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 nov 2011, 20:27

maaruh.. hoe vaak poets jij je auto.. en als je m dan poetst hoeveel dagen bent je dan bezig?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2011, 20:46

Daveke schreef:Vraag maar aan Koen of ie glimt ;)
Een fantastische wetlook heeft hij weer, Pieter weet niet wat hij ziet maandag een super glimmende niet rijdende wagen :D
R53 MCS HB / Pepper White

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”