Het Apple topic

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
MaVaEe
Koeien-teller

23 jun 2011, 11:39

Voor mensen die interesse hebben in de nieuwe Final Cut Pro X:
Hij werkt en is vrij van spyware. :)
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jun 2011, 12:18

Vreemd dat mensen het gewoon vinden om niet voor software te betalen, maar het aanschaffen van hun auto (of welk ander product dan ook) wel... :s
:mrgreen:
MaVaEe
Koeien-teller

23 jun 2011, 12:19

Dat komt omdat je een auto niet kan downloaden! :mrgreen:
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jun 2011, 12:22

MaVaEe schreef:Dat komt omdat je een auto niet kan downloaden! :mrgreen:
That's not an excuse !!! :p
Software bouwen blijft handwerk. :mrgreen:
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 jun 2011, 12:24

Heb er nu een dagje mee gespeeld, en het valt me niet tegen. nieuwe UI is leuk en iventief, tijdlijn ook. kan er wel aan wennen :)

Echter draai ik FCP 7 er nog naast voor lopende projecten en zal het nog wel even duren voor ik helemaal over ben.
MaVaEe
Koeien-teller

23 jun 2011, 12:26

Klopt maar Apple heeft al genoeg aan mij verdiend de afgelopen tijd... Daarnaast download ik niet alles en koop ik goede apps van kleine ontwikkelaars wel gewoon. :)
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jun 2011, 12:31

ParklaneS schreef:Heb er nu een dagje mee gespeeld, en het valt me niet tegen. nieuwe UI is leuk en iventief, tijdlijn ook. kan er wel aan wennen :)

Echter draai ik FCP 7 er nog naast voor lopende projecten en zal het nog wel even duren voor ik helemaal over ben.
Klopt. in vergelijk met 7 is de UI wel een vooruitgang, maar er zitten helaas nog niet alle functies in....
En idd, het is met die magnetic timeline goed wennen. Maar dat vindt ik wel leuk. Zo op ontdekkingsrijs in een nwe applicatie. :lol:
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 jun 2011, 12:31

MaVaEe schreef:Klopt maar Apple heeft al genoeg aan mij verdiend de afgelopen tijd... Daarnaast download ik niet alles en koop ik goede apps van kleine ontwikkelaars wel gewoon. :)
In het geval van FCP X is het nog wel moreel te verantwoorden.. het is gewoon een beta :roll:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jun 2011, 14:52

Ik draai voor verschillende opdrachtgevers FCP7 en Premiere CS5 naast elkaar, dat vind ik voor nu wel ff voordoende. Ik wacht een paar maanden tot FCP X uit de beta-fase is... :P
Marcel Always Open
Cabrio-King

24 jun 2011, 22:20

Kan je op een iPad de spel Inge ontrold uitzetten?

Hier had moeten staan:
Kan je op een ipad de spellingscontrole uitzetten?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Mats
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2011, 22:24

@Marcel: Yes. Settings --> General --> Keyboard --> Check Spelling of Instellingen --> Algemeen --> Toetsenbord --> Spellingscontrole (denk ik, heb iPad en iPhone beide op engels staan).
Marcel Always Open
Cabrio-King

24 jun 2011, 22:31

Dank!! Die functionaliteit werkt echt belabberd , zeker wanneer je Nederlands typt, waarin toch altijd veel Engelse termen voorkomen. Verder ben ik helemaal blij met de iPad(2).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jun 2011, 12:38

Hier zitten volgens mij de echte apple kenners :roll: Ik ben er zelf redelijk onbekend mee, maar overweeg een volledige overstap. Reden is dat ik toch gecharmeerd ben van alles 'van één fabrikant'; computer, telefoon, backups etc. Daarnaast ben ik toch toe aan een nieuwe telefoon...

M'n eerste vraag: als ik een iMac, iPad 2, Time capsule en iPhone 4 koop, synchroniseren deze dan automatisch en zonder extra handelingen al m'n e-mails (dus ook de verzonden e-mails)? Dus dat ik altijd alle e-mails op alle apparaten heb, zonder hier extra handelingen voor te verrichten.

Tweede vraag: ik overweeg dan het gebruik van Outlook, omdat ik heb begrepen dat je in het e-mailprogramma van Mac geen html-handtekeningen kan gebruiken (?). Verandert dit het antwoord op vraag één?

Derde vraag: een familielid gaat binnenkort naar de VS. Nu mag een iPad 2 daar aanschaffen niet zo'n probleem zijn, maar zijn er consequenties aan verbonden bij gebruik in NL (bijvoorbeeld met garantie?)? Een iMac kan ik kopen met studentenkorting, maar een iPad komt daar niet voor in aanmerking.
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 jun 2011, 13:43

Sid schreef:Hier zitten volgens mij de echte apple kenners :roll: Ik ben er zelf redelijk onbekend mee, maar overweeg een volledige overstap. Reden is dat ik toch gecharmeerd ben van alles 'van één fabrikant'; computer, telefoon, backups etc. Daarnaast ben ik toch toe aan een nieuwe telefoon...

M'n eerste vraag: als ik een iMac, iPad 2, Time capsule en iPhone 4 koop, synchroniseren deze dan automatisch en zonder extra handelingen al m'n e-mails (dus ook de verzonden e-mails)? Dus dat ik altijd alle e-mails op alle apparaten heb, zonder hier extra handelingen voor te verrichten.
Nee, daar zul je een exchange, imap of MobileMe emailaccount voor moeten hebben. In het najaar van dit jaar wordt mobileme getransformeerd naar Icloud, en is dan gratis.
Tweede vraag: ik overweeg dan het gebruik van Outlook, omdat ik heb begrepen dat je in het e-mailprogramma van Mac geen html-handtekeningen kan gebruiken (?). Verandert dit het antwoord op vraag één?
Neen. in mail (= standaardprogramma) kun je ook gebruik maken van exchange accounts. Ik meen dat in de nieuwe versie van OSX (Lion) in mail wel HTML handtekeningen te gebruiken zijn.
Derde vraag: een familielid gaat binnenkort naar de VS. Nu mag een iPad 2 daar aanschaffen niet zo'n probleem zijn, maar zijn er consequenties aan verbonden bij gebruik in NL (bijvoorbeeld met garantie?)? Een iMac kan ik kopen met studentenkorting, maar een iPad komt daar niet voor in aanmerking.
Garantie van iphones en ipads is wereldwijd, maakt verder niet uit. Verder zijn ipads uit de VS hetzelfde als Nederlandse ipads :)
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jun 2011, 14:30

Duidelijk, bedankt!

Terug naar “Kletshoek”