De hobby die 'detailen' heet...
- GreyCooperS
- Forum Junky
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Haha, ja ze verzinnen wat! De Born to be Mild heb ik ook, fijne shampoo. Net als de Fantastic Furr doeken van DJ.
Alleen begrijp ik niet zo goed waarom je bij DJ terecht komt als je Meg's te duur vindt. Volgens mij zijn de DJ spulletjes namelijk nóg duurder
. Poor Boys bijvoorbeeld is in de regel wel wat goedkoper.
Maakt verder niet uit, want DJ is gewoon mooi spul, ook wel te zien aan je resultaat

Alleen begrijp ik niet zo goed waarom je bij DJ terecht komt als je Meg's te duur vindt. Volgens mij zijn de DJ spulletjes namelijk nóg duurder

Maakt verder niet uit, want DJ is gewoon mooi spul, ook wel te zien aan je resultaat

- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
Bericht
f**k man, ik wil dat ook doen maar kheb er echt geen geduld voor vrees ik.
En het is toch een serieus bos waar je de bomen niet meer in ziet, dat detailgedoe..
Die IronX doet hetzelfde als de velgenreiniger van BMW zelf. Spuit doorzichtig, maar vanaf hij 1min op de velg zit wordt hij paars. Vrij tot zeer straf spul, ja!
Zou om te beginnen nog eens moeten investeren in nieuwe washmitt, droogdoeken en microvezeldoekjes want degene die ik momenteel gebruik zijn al 2 jaar oud
En het is toch een serieus bos waar je de bomen niet meer in ziet, dat detailgedoe..
Die IronX doet hetzelfde als de velgenreiniger van BMW zelf. Spuit doorzichtig, maar vanaf hij 1min op de velg zit wordt hij paars. Vrij tot zeer straf spul, ja!
Zou om te beginnen nog eens moeten investeren in nieuwe washmitt, droogdoeken en microvezeldoekjes want degene die ik momenteel gebruik zijn al 2 jaar oud

- sammax
- Mod virus alert!
Bericht
je moet niet vergeten dat die spullen in amerika in de supermarkt verkocht worden en daar dus ongeveer de helft kosten
wat ik bedoelde was dat alle consumentenproducten van meguiars hier in nederland veel te duur zijn!frankie schreef:Haha, ja ze verzinnen wat! De Born to be Mild heb ik ook, fijne shampoo. Net als de Fantastic Furr doeken van DJ.
Alleen begrijp ik niet zo goed waarom je bij DJ terecht komt als je Meg's te duur vindt. Volgens mij zijn de DJ spulletjes namelijk nóg duurder. Poor Boys bijvoorbeeld is in de regel wel wat goedkoper.
Maakt verder niet uit, want DJ is gewoon mooi spul, ook wel te zien aan je resultaat![]()
je moet niet vergeten dat die spullen in amerika in de supermarkt verkocht worden en daar dus ongeveer de helft kosten

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Wat is dán de oplossing in jullie ogen? Op buitenlandse website bestellen, naar Belgie rijden, groupbuy organiseren, andere oplossing?
sammax schreef:wat ik bedoelde was dat alle consumentenproducten van meguiars hier in nederland veel te duur zijn!frankie schreef: ... Alleen begrijp ik niet zo goed waarom je bij DJ terecht komt als je Meg's te duur vindt. Volgens mij zijn de DJ spulletjes namelijk nóg duurder. Poor Boys bijvoorbeeld is in de regel wel wat goedkoper. ...
Wat is dán de oplossing in jullie ogen? Op buitenlandse website bestellen, naar Belgie rijden, groupbuy organiseren, andere oplossing?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- sammax
- Mod virus alert!
Bericht
als je perse meg's wil blijven gebruiken kun je kijken naar de prof lijn die producten zijn al een stuk goedkoper omdat je overal redelijk grote hoeveelheden van koopt en dan het meeste zelf moet verdunnen met water. en anders kun je kijken naar andere merken. er zijn namelijk een heleboel merken, en veel producten van andere merken werken beter dan producten van meg's. ik vind het niet zo erg om wat meer te betalen voor iets wat gemaakt is door mensen die zelf een zo goed mogelijk product proberen te maken en daarbij ook nog rekening houden met wat de klant graag zou willen. als je op het forum van DodoJuice kijkt zie je dat ze producten die in ontwikkeling zijn opsturen naar leden van het forum om te testen of het ook in de praktijk goed werkt enzovoorts.
maar iedereen heeft een eigen werkwijze en je moet zelf kijken en proberen wat jij het fijnst vind werken
maar iedereen heeft een eigen werkwijze en je moet zelf kijken en proberen wat jij het fijnst vind werken

- sammax
- Mod virus alert!
Bericht
ik heb nog flessen staan die daarvandaan komen 
maar elke keer op vakantie een winkel gaan zoeken waar ze autowas spullen verkopen vind ik wel een beetje zonde van mn tijd
ik nam het idd steeds mee vanuit curacaofrankie schreef:Af en toe op vakantie naar USA en dan je koffer volproppen. Je doet toch best lang met die flessen, dus 2x of 3x per jaar is genoeg![]()
![]()

maar elke keer op vakantie een winkel gaan zoeken waar ze autowas spullen verkopen vind ik wel een beetje zonde van mn tijd

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Supergaaf resultaat zeg, lekker bezig geweest 
Ik had wel ff een vraagje over de spullen die je gebruikt voor de velgen...
haalt dat ook de zwarte spikkels weg die op je velgen zitten? of is het alleen een los-week middel wat het schoonmaken eenvoudiger maakt?
en is het dan niet schadelijk voor de lak van (gepolijste) velgen??
Ik doe nu namelijk elke week de velgen met een gewoon sopje en een spons schoonmaken, maar ik betrapte de velgen toch op die hinderlijke spikkels...
Anders ga ik ze een keertje cleanen met een fijne Commadant Cleaner ofzo....
(maar liever niet, want dat is nogal veel werk met al die spaakjes en hoekjes
)
Thnx alvast

haalt dat ook de zwarte spikkels weg die op je velgen zitten? of is het alleen een los-week middel wat het schoonmaken eenvoudiger maakt?
Ik doe nu namelijk elke week de velgen met een gewoon sopje en een spons schoonmaken, maar ik betrapte de velgen toch op die hinderlijke spikkels...

Anders ga ik ze een keertje cleanen met een fijne Commadant Cleaner ofzo....

Thnx alvast

- sammax
- Mod virus alert!
Bericht
dat IronX werkt heeeel erg goed om juist dat remstof dat vast is gaan zitten op te lossen, het is ph neutraal dus het is niet schadelijk voor je lak.
je kunt het zelfs als je wilt over je hele auto gebruiken om vliegroest enzo te verwijderen. het enige wat je hoeft te doen is het op een gewassen droge velg spuiten en dan een paar minuten in laten werken, en daarna lekker te borstelen met een velgborstel om het daarna weg te spoelen.
als dan nog niet alles weg is kun je het gewoon herhalen tot je tevreden bent met het resultaat.
http://www.carclean.nl/product/CarPro/I ... 01833.aspx
hier heb ik het besteld, als je voor 16.00 besteld heb je het de volgende dag in huis als het op voorraad is.
je kunt het zelfs als je wilt over je hele auto gebruiken om vliegroest enzo te verwijderen. het enige wat je hoeft te doen is het op een gewassen droge velg spuiten en dan een paar minuten in laten werken, en daarna lekker te borstelen met een velgborstel om het daarna weg te spoelen.
als dan nog niet alles weg is kun je het gewoon herhalen tot je tevreden bent met het resultaat.
http://www.carclean.nl/product/CarPro/I ... 01833.aspx
hier heb ik het besteld, als je voor 16.00 besteld heb je het de volgende dag in huis als het op voorraad is.

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Maar ik heb een tijdje geleden bij een sponsor van dit forum (Wax It) een velgenreiniger van Poorboys gekocht.
Het heet "Poorboys Spray and Rinse Wheel Cleaner". Het is een grote fles en kost slechts Eur. 18,--.
Ik ben inmiddels aan m'n 3e MINI en heb een setje S-Spokes die ik nu als winterwielen gebruik en die al 3 MINI's meegaan
ermee behandeld en alle spikkels waar ik me al jaren bloed-zweet-en-tranen op poets zijn verdwenen als sneeuw voor de zon.
Echt een supermiddel! Niet iets om elke week te gebruiken, daar is het veel te heftig voor. Maar eens per half jaar en je hebt zonder veel inspanning het gewenste resultaat. Mijn S-Spokes waren inmiddels al 6 jaar oud en ik rijd meer dan 30.000 km per jaar. Ze zijn na behandeling met deze Wheelcleaner van Poorboys als nieuw (nooit stoeprandje geraakt natuurlijk)
http://www.wax-it.be/webshop/poorboy-s- ... rinse.html

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik kon van Meguiars ook nooit een velgenreiniger vinden waarmee die de zwarte spikkels echt weg te krijgen zijn.mini cabrio schreef:Supergaaf resultaat zeg, lekker bezig geweest
Anders ga ik ze een keertje cleanen met een fijne Commadant Cleaner ofzo....(maar liever niet, want dat is nogal veel werk met al die spaakjes en hoekjes
)
Thnx alvast
Maar ik heb een tijdje geleden bij een sponsor van dit forum (Wax It) een velgenreiniger van Poorboys gekocht.
Het heet "Poorboys Spray and Rinse Wheel Cleaner". Het is een grote fles en kost slechts Eur. 18,--.
Ik ben inmiddels aan m'n 3e MINI en heb een setje S-Spokes die ik nu als winterwielen gebruik en die al 3 MINI's meegaan
ermee behandeld en alle spikkels waar ik me al jaren bloed-zweet-en-tranen op poets zijn verdwenen als sneeuw voor de zon.
Echt een supermiddel! Niet iets om elke week te gebruiken, daar is het veel te heftig voor. Maar eens per half jaar en je hebt zonder veel inspanning het gewenste resultaat. Mijn S-Spokes waren inmiddels al 6 jaar oud en ik rijd meer dan 30.000 km per jaar. Ze zijn na behandeling met deze Wheelcleaner van Poorboys als nieuw (nooit stoeprandje geraakt natuurlijk)

http://www.wax-it.be/webshop/poorboy-s- ... rinse.html

"We've got a thing that's called...MINI love"
- thavipah
- Mod virus alert!
Bericht
IronX is echt ongeloofelijk. Ik heb het ook al een aantal keren gebruikt en de resultaten zijn verbluffend. Het PH neutraal verhaal neem ik met een zakje zout, als je bekijkt hoe gigantisch schoon die wielen worden kan het bijna niet anders zijn dat het echt vet aggressief is.. Het meurt trouwens ook een uur in de wind 

Onze sponsors