als een cooper S R56 rond de 5500 toeren draaid wat is dan de juiste verhouding zonder het gevolg te hebben dat hij te arm draaid ? ( het mengsel) 12,8 ? of minder...
ik spreek hier over een getunede R56 ... standaard zat dit rond de 11 dacht ik altijd gehoord te hebben
kan iemand mij dat laten weten aub .. alvast bedankt
Benzinemengsel verhouding
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Absoluut, dan is je verbranding niet optimaal, kan ie gaan pingelen, loopt je cylinderkop te warm omdat ie heter verbrandt en gaat die scheuren, kleppen kunnen verbranden en ga zo maar door. NIET goed dus
Juiste cijfers weet ik niet, maar ik geloof dat de mijne continu rondde 12-13 draaide (12-13 maal zoveel lucht als benzine in de cylinder voor de n00bs
en dat ie onder de 11 pas op lean sprong, dat was gemeten bij Beek op de rollen met een wideband-lambda-sensor. Bij gas los springt ie direct op lean, en bij vol gas sprong ie wel eens wat hoger, maar voor een juist antwoord zou ik Beek even bellen
Juiste cijfers weet ik niet, maar ik geloof dat de mijne continu rondde 12-13 draaide (12-13 maal zoveel lucht als benzine in de cylinder voor de n00bs

Onze sponsors