Maten speaker

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 apr 2010, 23:29

Gefeliciteerd met je MINI! 8)
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Marc Veldkamp
One wheel wonder
One wheel wonder

20 jun 2010, 22:11

Kijk nu maakt WOK en jij mij wel heel erg nieuwsgierig...
Ik heb zelf een Clubman van 2008 en ben druk bezig om het audio gedeelte eens goed aan te pakken.
Welke speakers doen het goed op de standaard radio en hebben jullie ook een booster/versterker ingebouwd?
Rij in een Mini Clubman wit/zwart 2008
en een Cooper uit 2009 wit/zwart
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 aug 2010, 13:09

Ja ik begin ook wel te balen van het geluid van de audio in mijn S cabrio (2005) Welke speakers moet ik hebben Wok?
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2010, 11:52

Wat ik in de mIni had zitten was niet aangesloten op de OEM radio.

Ik vermoed wel dat dmv een upgrade van de huidige speakers er redelijke vooruitgang is.
Ik weet overigens ook niet of dezelfde speakers in een cabrio zitten....

Ik heb voorin de ECP26NEO-XT4 gebruikt van Emphaser.
Waarom de Neo en niet de gewone? Dit is een Shallow, minder diep, waardoor het perfect past in de deur van de Mini.
Geeft trouwens een 150W RMS, dus eigenlijk een redelijke overkill op de versterking die de OEM radio geeft...
Door middel van een Speaker adapter (zorg er voor dat je de de gaten van je Mini omzet naar de gaten voor een
Aftermarket speaker) deze geplaatst.
Nu kan je voor nog beter geluid de bedrading gaan aanpassen met dikkere draden, maar ik ga er vanuit
dat je hier geen zin in hebt(en wederom overkill als je geen versterker gaat gebruiken)...
dus de huidige bedrading gebruiken kan geen kwaad. Dit gaat naar de crossover, en van de crossover naar de
16.5 speaker unit en naar de tweeter.

Achterin had ik een 4 weg compo van Rockford (6x9"). Deze verzorgde een goeie rear fill (iets meer bass zeg maar)
Past goed op de ori plek. Als je echt wilt gaan knutselen.....7x10" van emphaser pakken, geeft weer net iets meer...
wederom is het hier beter om een versterker te pakke, en dikkere bedrading te gebruiken.

Om alles af te maken kan je de boel gaan isoleren met bitumen...

Indien je meer info nodig hebt, dan wel prijzen, kan ik je hier prima mee helpen (ook voor installatie e.d.)

Ik hoor t wel.

Cheers!

DS
Laatst gewijzigd door WoK op 31 aug 2010, 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2010, 12:02

Overigens:
Voor de sub had ik het wel versterkt, maar denk niet dat de meeste
hierop zitten te wachten:

Afbeelding
Afbeelding
coopers2003
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 feb 2011, 22:20

Beste Wok en andere audio liefhebbers,

Voordat ik de deuren volgend weekend openmaak, graag even jullie bevestiging. Een normale 16,5 cm compo (in mijn geval een Ground Zero Uranium SQ serie) past zonder problemen in de deur?

Omdat ik geen sub meer ga gebruiken, ga ik voor een goede 6 x 9 (wss Focal) op de hoedeplank, welke ik allemaal aanstuur met een amp (Ground zero SQ serie, 4 kanaals).

Mijn vorige autos heb ik allen gedempd met betume matjes, is dit in jullie ogen een toegevoegde waarde bij de mini?

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 feb 2011, 00:05

coopers2003 schreef:Omdat ik geen sub meer ga gebruiken, ga ik voor een goede 6 x 9 (wss Focal) op de hoedeplank, welke ik allemaal aanstuur met een amp.
In de hoedenplank?! Heb je al achter de zijpanelen gekeken? Met een heel klein beetje aandacht, past daar standaard een setje 6x9's achter... Wel een goeie keuze om voor Focal te gaan! :D
coopers2003 schreef:Mijn vorige autos heb ik allen gedempd met betume matjes, is dit in jullie ogen een toegevoegde waarde bij de mini?
Als je al in eerdere auto's dempingsmatten hebt gebruikt, zou je de waarde hiervan moeten kennen... Ook een MINI knapt op van een paar meter van dit spul.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2011, 12:27

Ik heb voor 16,5 shallows gebruikt...weet niet of hier ook "normale" in passen...

Achterin kan je prima 6x9 kwijt, en als je een beetje gaat aanpassen, kan je hier ook wel 7x10 in kwijt ;)

Dempen zou ik sowieso gaan doen, tenminste....Zonder de matten heb je toch al snel dat het buiten sjonnie gaat klinken.. En de Mini is niet heel erg goed gedempt.
Ik heb toch liever t geluid binnen ipv buiten..
paulcustoms
One wheel wonder
One wheel wonder

19 mar 2011, 18:16

coopers2003 schreef:Beste Wok en andere audio liefhebbers,

Voordat ik de deuren volgend weekend openmaak, graag even jullie bevestiging. Een normale 16,5 cm compo (in mijn geval een Ground Zero Uranium SQ serie) past zonder problemen in de deur?

Omdat ik geen sub meer ga gebruiken, ga ik voor een goede 6 x 9 (wss Focal) op de hoedeplank, welke ik allemaal aanstuur met een amp (Ground zero SQ serie, 4 kanaals).

Mijn vorige autos heb ik allen gedempd met betume matjes, is dit in jullie ogen een toegevoegde waarde bij de mini?

Ben benieuwd naar jullie reacties!
De Ground zero GZUC165SQ? is een zeer goede keus, deze klinken subliem. Wel moet je bij menig auto aanpassingen maken. Let hierbij vooral op de grotere afmeting van de magneet (raamgelijders ed), diepte is meestal geen probleem.
(kan het helaas niet meer herrineren voor de mini r53 die ik ooit gedaan heb)

Een stapje mooier en voller is natuurlijk de GZNC 1650X met GZNK 165X die kickwoofers kan je dan achterin stoppen. Kan je een 2 kanaals versterker gebruiken bv GZUA2250DX

Maar ik zou voor een simpelere oplossing kiezen,
GZUC165SQ en 4 knaals versterker met een 2 subwoofers van 6,5inch voor achter, zo heb je alle frequenties

Laat die "rear fill" achterwege dat zal de sound quality ten goede komen.

Voor wat betreft de bitumen, elke professional zal je vertellen dat dit noodzakelijk is, voor elke sound qualitiy install

Mijn laatste puntje, wanneer je de originele radio gebruikt opteer voor een MTX RE-Q 5 of RE-Q 3
deze zorg voor een verbluffend resultaat als line driver en filter (ook bass restore)

Mvg,

Paul

Terug naar “Interieur en audio”