Onkosten remblokken en onderhoud
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Oh ja, dealer belt mij altijd ff op als er iets aan de auto moet gebeuren. Samen door de telefoon bepalen we dan wat er dan op dat moment gedaan mag/moet worden. Geven en nemen van beide kanten.
Zo hoef ik niet altijd een leenauto, andere keer krijg een luxere versie mee of doen bijvoorbeeld de classic ff tussendoor.
Zo hoef ik niet altijd een leenauto, andere keer krijg een luxere versie mee of doen bijvoorbeeld de classic ff tussendoor.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Heb net even gebeld met Stealer want auto van mij geeft ook olie service aan over 3000 km
225 euro olie verversen / olie filter / interieur filter dus jou rekening is normaal i.c.m achter remblokken
Ik vind de prijzen bij een dealer wel zo belachelijk hoog dat ik wel twijfel om ergens anders voor onderhoud te gaan want is echt de helft van de prijs
En dat een dealer onderhouden auto meer opbrengt met verkoop vind ik een twijfelgeval want wil niet per defenitie zeggen dat die dan slecht onderhouden is
en met de verkoop van mijn auto is er nog nooit in he boekje gekeken 

Ik vind de prijzen bij een dealer wel zo belachelijk hoog dat ik wel twijfel om ergens anders voor onderhoud te gaan want is echt de helft van de prijs

En dat een dealer onderhouden auto meer opbrengt met verkoop vind ik een twijfelgeval want wil niet per defenitie zeggen dat die dan slecht onderhouden is

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
ze zijn well verzekerd voor te lage auto's
zeikerd.......speedy schreef:Heb net even gebeld met Stealer want auto van mij geeft ook olie service aan over 3000 km225 euro olie verversen / olie filter / interieur filter dus jou rekening is normaal i.c.m achter remblokken
![]()
Ik vind de prijzen bij een dealer wel zo belachelijk hoog dat ik wel twijfel om ergens anders voor onderhoud te gaan want is echt de helft van de prijs![]()
En dat een dealer onderhouden auto meer opbrengt met verkoop vind ik een twijfelgeval want wil niet per defenitie zeggen dat die dan slecht onderhouden isen met de verkoop van mijn auto is er nog nooit in he boekje gekeken

burn rubber not your soul

- geertm1969
- Mod virus alert!
Bericht
Ben in Sint-Niklaas geweest bij De Schepper. Heb al eerder problemen gehad met mini(fabrieksfout) en hebben steeds voor een goede oplossing gezocht. Ik beschuldig hen niet van slecht werk of dergelijk. Wil gewoon weten of deze rekening niet aan de hoge kant lag.
Normaal kan ik alles zelf wel doen maar heb momenteel geen plaats en garage.
Normaal kan ik alles zelf wel doen maar heb momenteel geen plaats en garage.
- Clubhouse
- Garlic Chef
Bericht
Voor ik op vakantie vertrok (juli) kreeg ik reeds de melding om de voorste remmen te laten vervangen binnen 1500km. Ik ben toen bij de dealer langs geweest om de dikte van de remblokken te laten nakijken, kwestie van niet voor verrassingen te komen staan in het buitenland.
Bleek dat de blokken nog dik genoeg waren en dat ik zonder zorgen kon vertrekken. Toen ik terug kwam waren de kms zelfs opgelopen.
Ik ben pas in oktober op onderhoud geweest zo een 4500km later.
Het is zoals Marcel zegt: "de BC checkt niet alleen staat van de remmen maar ook het algemeen gebruik (korte afstanden vs lange afstanden, stadsverkeer of snelweg) etc".
Ik betaal €17,50 voor mijn olie.

Bleek dat de blokken nog dik genoeg waren en dat ik zonder zorgen kon vertrekken. Toen ik terug kwam waren de kms zelfs opgelopen.

Het is zoals Marcel zegt: "de BC checkt niet alleen staat van de remmen maar ook het algemeen gebruik (korte afstanden vs lange afstanden, stadsverkeer of snelweg) etc".
Ik betaal €17,50 voor mijn olie.

- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
In het vervolg duidelijk zeggen dat ze niks moeten vervangen zonder het eerst te vragen, een melding dat je remmen nog 1600km meegaan kan er lang, zeer lang opstaan, zelf heb ik meer dan 10000km zo rondgereden, eens ze echt 'versleten' zijn krijg je een rode melding en een negatieve km stand. Dan nog waren de blokjes niet helemaal versleten. interval resetten is zeer eenvoudig.
olie verversen en een filterset betaal ik +- 150 euro voor (bij de officiele dealer), de eerste keer een vervangwagen van 50 euro mogen betalen ook. sedert valt het onderhoud altijd samen met herstellingen onder garantie, ergo gratis vervangwagen.
Laatst ging ik op 'groot' onderhoud (aan 60000km) voor 300 euro (incl btw en werk) Dat omvatte motorolie, filters, en een volledige checkup.
Uiteindelijk is er niet veel meer gebeurd in vergelijking met een 'klein' onderhoud. De prijs ligt wel een stuk hoger, waarschijnlijk omdat ik nu naar een andere dealer ga, die wat meer aan mij wil verdienen.
Heb maar niet teveel problemen gemaakt, heb hen nog steeds te vaak nodig voor garantieprullen.
(remmen heb ik zelf vervangen, rondom nieuwe blokjes + sensoren heeft mij 80 euro gekost, een beetje zoekwerk levert grote besparingen op)
olie verversen en een filterset betaal ik +- 150 euro voor (bij de officiele dealer), de eerste keer een vervangwagen van 50 euro mogen betalen ook. sedert valt het onderhoud altijd samen met herstellingen onder garantie, ergo gratis vervangwagen.
Laatst ging ik op 'groot' onderhoud (aan 60000km) voor 300 euro (incl btw en werk) Dat omvatte motorolie, filters, en een volledige checkup.
Uiteindelijk is er niet veel meer gebeurd in vergelijking met een 'klein' onderhoud. De prijs ligt wel een stuk hoger, waarschijnlijk omdat ik nu naar een andere dealer ga, die wat meer aan mij wil verdienen.
Heb maar niet teveel problemen gemaakt, heb hen nog steeds te vaak nodig voor garantieprullen.
(remmen heb ik zelf vervangen, rondom nieuwe blokjes + sensoren heeft mij 80 euro gekost, een beetje zoekwerk levert grote besparingen op)
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Auto's van mijn vallen altijd nog in garantie periode, vandaar ook mede onderhoud bij dealer.
Voor "tuning" montage ga ik veelal ook naar MCC Sport in Veghel. Onderdelen veelal her en der...
Beek hanteert veelal dezelfde prijzen als de dealer... pas nog remblokken gekocht voor minder...
Voor "tuning" montage ga ik veelal ook naar MCC Sport in Veghel. Onderdelen veelal her en der...
Beek hanteert veelal dezelfde prijzen als de dealer... pas nog remblokken gekocht voor minder...
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
http://www.minispeed.nl/product.php?id=296&cat=40
Voor de werkzaamheden die voorgeschreven kunnen worden:
Olie vervangen incl. olie filter 22.-
Bougies vervangen 25.-
Luchtfilter vervangen 17.-
Remmen voorzijde 37.-
Remmen achterzijde 42.-
Remvloeistof verversen 23.-
Algemene voertuig controle 53.-