Krakende schroefset Cobra Evo-III?

pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

Krakende schroefset Cobra Evo-III?

27 okt 2010, 23:04

Ik heb een Cobra Evo-III schroefset op m'n Clubman S. Ben er echt heel tevreden over, vooral instelbaarheid is handig. Set is gemonteerd bij Beek. Maar het onderstel maakt wel veel geluid, ik ga er even vanuit dat geluiden van vering/demping komen. omdat het er pas gekomen is na montage.
-kraken in langzame bochten
-paar keer echt keiharde 'PLOINK' gehad bij ff op maximaal vermogen wegstuiven bij stoplicht.
-als ie stil heeft gestaan en weer wegrijd, hoor je geluid, alsof iets zich opnieuw 'zet'.
-onderweg bij bobbels etc, wil er wel eens wat veer-achtig gekraak zowel voor als achter loskomen.

Ik bel zeker Cobra, maar misschien is het makkelijk op te lossen met smering/vet op bepaalde plekken? en ik kan niet wachten:-)
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2010, 12:01

Even coendek pm sturen, hij werkt bij cobra.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2010, 19:19

Ik had nadat mijn EVO III set was gemonteerd ook een enorm "klonk" geluid bij het wegrijden of accelereren. Uiteindelijk bleek het de motorsteun te zijn die los zat. Rick heeft precies hetzelfde probleem gehad. Als ik jou was zou ik daar eerst eens naar (laten) kijken.

Succes!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

01 nov 2010, 17:33

dank, goede tip! De eerste keer was het flink schrikken. Gelukkig bleef alles zitten.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2010, 02:43

Klopt, de eerste keer schrok ik me ook suf. Je rijdt daarna toch een stuk minder lekker.... :lol:

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2010, 08:19

klinkt inderdaad als een losse motorsteun :|
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Krakende schroefset Cobra Evo-III?

02 nov 2010, 14:15

pieterjan schreef: -als ie stil heeft gestaan en weer wegrijd, hoor je geluid, alsof iets zich opnieuw 'zet'.
Ik heb dan wel geen cobra set, maar als mijn mini een tijd stilgestaan heeft heb ik ook dat gevoel. Het gaat direct terug weg, maar bij de eerste meters is het alsof de dempers vast zitten ofzo... Ik heb de indruk dat het erger is bij koud weer.

trillen is ook nog steeds niet helemaal weg
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

03 nov 2010, 21:05

mushrop schreef:Klopt, de eerste keer schrok ik me ook suf. Je rijdt daarna toch een stuk minder lekker.... :lol:
een losse motorsteun, klinkt als even iets aandraaien. Maar zo simpel zal het wel niet zijn... Heb nog nooit aan een motorsteun gezeten, maar weer een afspraak maken, wachten, uren kwijt in een garage zie ik ook niet zitten. Is het makkelijk te doen?
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 nov 2010, 21:08

Ik vraag me hetzelfde af..

Heb serieus wat 'klonken' aan de voorkant vanaf het wat oneffen wordt?!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 nov 2010, 01:43

Ik heb geen idee of je het zelf kan doen. Die van mij heeft garantie dus ik heb 'm gewoon weggebracht en een dagje in een 1-serie gestuurd.

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

04 nov 2010, 08:26

Weet men nog welke motorsteun het is?!

Ik heb volgens mij hetzelfde met de clubman :lol:

zonder schroefset btw... vooral bij klinkerwegen.. (zo begon het ook bij rick)

Thanks!

Coen
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 nov 2010, 09:31

hoeveel motorsteunen zijn er dan? Zullen er toch niet meer zijn dan een stuk of 2 ofzo?...

Afbeelding
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 nov 2010, 10:57

Chiel weet het

coendek schreef:Weet men nog welke motorsteun het is?!

Ik heb volgens mij hetzelfde met de clubman :lol:

zonder schroefset btw... vooral bij klinkerwegen.. (zo begon het ook bij rick)

Thanks!

Coen
coendek
Stoepsleutelaar

04 nov 2010, 11:08

zo ff naar chiel dan :lol:
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 nov 2010, 13:50

Laat iets weten, Coen :lol:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”