Zoals misschien sommige al weten ben ik verwend liefhebber van auto's in topconditie houden. Lekker ontspannend en werken naar een top resultaat, genieten ervan en het plezier hebben als je nieuwe producten tegenkomt die nog beter zijn. Vind het zelf een tophobby, al hebben sommige vrienden en familie mij voor gek verklaard... Ja, zeggen ze dan, het is toch een gebruiksobject en als het één keer regent heb je alles voor niets gedaan... Dat zal wel even ja, denk ik dan. Het gaat niet alleen om die ene keer dat ie er zo mooi bij staat, het gaat er ook om dat je elke keer na het wassen dezelfde look hebt. Het is niet alleen mooi maken van wat er nog van over is, maar ook daadwerkelijk krasjes verwijderen, leer weer in nieuwstaat krijgen, etc. Het gaat ook om het doen natuurlijk, zeker met z'n tweeën lekker klooien is echt gezellig.
Gisteren samen met m'n zwager de auto nog een keer volledig onderhanden genomen, twee weken geleden de auto goed gewassen, gekleid, volledig gepolijst, en in de sealent gezet. Maar later bleek met te lage snelheden dus het resultaat was nog niet optimaal, daarnaast gaf de sealent/wax van Autoglym nog niet echt het resultaat wat ik wou. Zaterdag dus weer bezig geweest, even snel gewassen (het beestje was donderdag al uitgebreid gewassen) met de Dodo Juice schampoo en daarna begonnen met het inspecteren en alle oude sealent en wax lagen eraf gehaald en begonnen met het polijsten. Met de DAP500 polijstmachine en de Monello Raffini Mezzo begonnen om alle swirls en krasjes te verwijderen. Het viel nog wel mee omdat de auto eerder ook al was gepolijst dus 60% van de swirls waren al weggepoetst. Daarna het dak met de Finale nog gedaan en de rest van de lak met de Poorboys World Black Hole, wat een effect geeft dat zeg, stond er helemaal van versteld. Van het dak had ik mij nog het minst voorgesteld, aangezien het een zilver dak is, vind ik het heel lastig om eer van je werk te behalen. Maar dat is onvoorstelbaar goed gelukt (al zeg ik het zelf), ongelooflijk hoe diepe glans je krijgt als je met de goede spullen werkt. Toen de gehele auto met Poorboys Natty's gewaxt, vind ik echt top werken en een super resultaat, het wordt nu tijd om te regenen, dan kunnen we de zogeheten 'beading' testen. Beading is eigenlijk de mate van hoe erg de druppels op de lak blijven liggen en hoe grote druppels je op de auto hebt liggen.
Ook nog even het leer volledig behandeld met Swissvax Leather Care kit, vind dat echt een wonderspul, werkt makkelijk icm met borstel en doek, ruikt heerlijk en een super resultaat! Tot nu toe het beste spul wat ik ken.
Hier wat foto's, het werd helaas aan het einde van de dag niet zonniger om mooie foto's te maken, maar heb er wat geschoten voor een impressie.

Kortom, ben ik de enige idioot hier op het forum, of zijn er nog medegekken die dezelfde hobby hebben die 'detailen' heet?