Beek R56/R55 Tuning

Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

06 jun 2009, 10:09

Van die pomp zou wel logisch zijn natuurlijk, anders zouden die turbo van de auto's met het auto start stop systeem toch serieus veel afzien. Of vergis ik mij nu?
Afbeelding
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 jun 2009, 11:04

Jurgen schreef:
sscooper schreef:
tirex schreef:

natuurlijk goed warm rijden.. laten nadraaien doe ik ook,
maar ik dacht dat er zelfs een pomp of zoiets opstond, die de olie laat rond circuleren ook nadat je hem stillegt..

idd, de turbo blokskes gaan tegenwoordig heel ver..

ik heb dit ook opgevangen Tirex dat er een pomp opstond die de olie laat rondcirculeren .. maar ik laat toch ook nog altijd minstens 1 minuutje nadraaien zene voor de Turbo :wink:

en of die Grotere tubro nu zoveel uithaald en beter is moeten we eerst nog eens zien als hij er een tijdje opsteekt eh .. en is deze ook van het " twin scroll " type? :o
Van die pomp zou wel logisch zijn natuurlijk, anders zouden die turbo van de auto's met het auto start stop systeem toch serieus veel afzien. Of vergis ik mij nu?
De olie blijft niet rond circuleren wanneer je de motor afzet. Omdat de olie pomp een mechanische pomp is!

De turbo is watergekoeld :), er is een extra water pompje dat nablijft draaien wanneer je de motor afzet.
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2009, 11:58

idd, dat hoor je draaien zodra de motor stillegt!!
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

06 jun 2009, 15:12

Dus eigelijk moet je hem niet laten nadraaien?
Afbeelding
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 jun 2009, 16:11

Goh, goei vraag :)

Als je 1 minuut laat nadraaien blijft er wel olie circuleren en ook je koelwater!
maar je heb eigenlijk geen rijwind... dus je blijft met de zelfde warmte zitten van je motorblok (uitlaat gassen blijven door turbo gaan).
Als het echt te warm is in de zomer slaat je koelventilator aan!

Als je hem afzet stop de olie circulatie en stopt je motor (+turbo) warmte te produceren! Maar blijft je koelwater draaien en als het echt te warm is de koelventilator.

Als het aan mij lag zou beiden even goed zijn :s en raad ik liever aan voor dat je thuis komt of je locatie gewoon de laatste km's rustig te rijden en niet in toeren gaan. Dan maakt het echt niet uit denk ik.

Maar op de meeste forums zeggen ze om de motor een tijdje stationair te laten draaien...

Ik zelf doet het na draaien niet maar ik heb nog :) geen ECU aanpassing! Ik denk dat ik meer voor een Oliekoeler zou gaan :)

Heb een beetje geld gebrek...velgen....andere uitlaat....ECU!!! Bah gaan een nier verkopen :s
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 aug 2009, 22:09

clubman staat nu met een klapband bij ekirs in veenendaal... daarna moet hij binnen voor een turbo probleempje..

auto gaat verschrikkelijk stotteren op het moment dat de turbo mee gaat draaien rond de 4000 toeren... :shock: volgens klaas is het waarschijnlijk de turbo klep of de slangen...

keep u posted..
NaZGuLL
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

22 aug 2009, 16:06

Ik heb ook een verschijnsel dat hier misschien op lijkt of mee te maken heeft. Ik ben benieuwd of anderen ook iets soortgelijks hebben. Indien ik rond de 100-110 km/u rijd, in de zesde versnelling en wil even snel meer vaart maken. Ik trap het gaspedaal diep in, dan heb ik zo nu en dan een kortstondige stotter alvorens de motor oppakt. Is dit normaal of moet ik hier toch melding van maken? Zou er een samenhang kunnen zijn met de chiptuning?
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 mar 2010, 17:05

Vandaag bij beek langs geweest. Wat een goede service daar zeg. Was aardig druk maar het is leuk om te zien hoe enthousiast de medewerkers daar zijn zeg! :shock: :mrgreen:

Voor ieder een echte aanrader! :wink:
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast

16 mar 2010, 17:36

Hans schreef:Daar had Beek het ook al over.. alleen Beek heeft een andere turbo, welke weet ik niet

@moppie, is niet nodig als je alleen software doet, Beek bied het als service aan want tunen blijft eigen risico
Wat bedoel je hiermee precies?
Dus niet aan te raden als je nog (Mini Next) garantie hebt....(?)
GreyCooperS
Forum Junky

16 mar 2010, 18:28

Met tunen laat je sowieso de garantie vervallen...

...maar alleen als dealer er achterkomt. Op zich raar want de auto wordt er alleen maar beter en zuiniger van, maar ja, aan de andere kant wel te begrijpen..

Dealer leest vaak deze zaken zelf niet uit, en vaak brengen ze zelfs auto's naar klaas om te zien of er software opzit :s

Beste is om de software er even af te laten halen als je naar de dealer moet (mits je wat in de buurt woont..)
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mei 2010, 14:23

ik heb ook last van het stotteren van de motor als ik plankgas geef, als ik de sportknop aanzet heb ik er precies minder last van.

zal eens mailke naar beek moeten sturen want leuk vind ik het niet echt :roll:
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mei 2010, 20:37

Bij het vertrekken, Jef?

Onze S heeft er ook veel last van.. En wij hebben geen tuning meer..
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mei 2010, 21:16

bij mij stottert de Clubman en de JCW ook regelmatig. Laatst met Ghisbert een ritje gemaakt met de laptop aan de OBD. Maar toen liep 'ie natuurlijk perfect.... :s

Toch maar een keer op de bank denk ik?...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2010, 21:29

bij vertrekken is het door de koude motor maar ik heb het met een warme motor
FastToy
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jun 2010, 23:55

NaZGuLL schreef:Ik heb ook een verschijnsel dat hier misschien op lijkt of mee te maken heeft. Ik ben benieuwd of anderen ook iets soortgelijks hebben. Indien ik rond de 100-110 km/u rijd, in de zesde versnelling en wil even snel meer vaart maken. Ik trap het gaspedaal diep in, dan heb ik zo nu en dan een kortstondige stotter alvorens de motor oppakt. Is dit normaal of moet ik hier toch melding van maken? Zou er een samenhang kunnen zijn met de chiptuning?
En? Al gevonden wat het was?
It's better to BurnOut, than to Fade away....

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”