Retro event 2006

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Retro event 2006

22 okt 2006, 18:48

Ik heb geen verslag van de rit, want ik ben alleen bij het eindpunt wezen kijken, maar heb wel wat foto's gemaakt vanmiddag....(zie gallery)
Ik vond het erg leuk om- ook al was het als toeschouwer- aanwezig te zijn.
Wij waren exact om 15.00 uur aanwezig. Op dat moment stonden er 2 PT's zonder bestuurders voor de deur van Ekris. Die bleken al bij de Burger King te zitten! Zij hadden de rit volledig op de navigatie gedaan. :p
Rond 15.30 uur arriveerde een hele stoet New Beetles, dat leek ons ook een typisch gevalletje "navigatie" ..en ja hoor, inderdaad! Zij waren na tien minuten het spoor al bijster (commentaar van 1 van die rijders: ik ben niet zo'n puzzeltype) :roll:
Kort daarna werd ons iets meer duidelijk, toen Wendy arriveerde. Een omleiding was de boosdoener en had veel mensen op het verkeerde been gezet.
Ah fijn, een voor een kwamen de verschillende merken de parkeerplaats opgereden. Leuk leuk leuk!!!
Het is zelfs tot na de prijsuitreiking, waarvoor even naar de parkeerplaats van Ekris werd verkast, droog gebleven!
Gefeliciteerd Marjoleinart met de prijs... :))
Als laatste, voor ons vertrek, arriveerde Hans met de GP (was hij de enige die de rit zonder navigatie had afgelegd misschien?! :mrgreen: )
Wij hebben het erg naar ons zin gehad (ikke in het bijzonder) en zijn de 1e rit na aflevering van onze R56 zeker van de partij!!
Laatst gewijzigd door turbootje op 22 okt 2006, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI..what else?! :))
Afbeelding
dinky-toy
4 op een rij!
4 op een rij!

22 okt 2006, 20:07

word het een leuke rit volgend jaar? jij bent er al geweest zie ik :wink:

check titel van topic :mrgreen:
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

22 okt 2006, 20:09

dinky-toy schreef:word het een leuke rit volgend jaar? jij bent er al geweest zie ik :wink:

check titel van topic :mrgreen:
hahahaha
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

22 okt 2006, 20:23

Heel veel mensen zijn niet door de Posbank geweest (het natuurgebied). Dat is zonde want het was daar echt SUPER sturen !!!

De omleiding was een beetje lastig en ik dacht het redelijk opgelost te hebben door op de Kanaal Zuid (niet Kanaalweg) gewoon eindeloos lang rechtdoor te rijden totdat eindelijk de gezochte rotonde kwam. :) Volgens mij reed ik dus redelijk volgens het boekje, maar achteraf werd me verteld dat het toch wat anders was. Snappen doe ik het niet helemaal :lol:

Vervolgens nog zwaar verdwaald in weet-ik-veel welk dorp, en toen het ouderwetse stratenboek erbij gehaald. Best lastig als je niet weet waar je zit, en niet weet waar je naartoe moet :) een "uitdaging" heet dat. SOS

Ik heb vandaag een hele mooie rit gereden, helemaal zelf genavigeerd, en wil de organisatoren bedanken voor hun inspanningen :hoera Ik begreep dat zij baalden van de veranderde route, maar vond het zelf allemaal niet zo problematisch. Gewoon goed geregeld :hoera

Groeten, Marcel
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 22 okt 2006, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

22 okt 2006, 20:27

Hé Turbootje, leuke foto's. Zie bekende zoals Coen met de cabrio van Avonertim, was gezellig. Flink aantal Mini :lol:
Goed idee zo even te gaan kijken. Was voor jou een reis in de tijd. :mrgreen:

maak even van 2007...... 2006. :wink: je doet je naam wel eer aan maar zo snel gaat de tijd nu ook weer niet. :mrgreen:
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

Geweldige dag gehad...

22 okt 2006, 20:54

Zo ben weer thuis. MINI is op z'n verjaardag nog even in bad geweest.n Hij staat weer schoon op z'n vertrouwde plek. Z'n verjaardag was super. Veel MINI's en veel plezier. Ook weer heel veel bekende en ook nieuwe gezichten gezien en gesproken. De rit was geweldig zover ik hem kon volgen. Dankzijn broeder TBL hebben we toch nog de Posbank gevonden en hebben we heerlijk van deze mooie herstdag kunnen genieten.

De dag was gewoon toppie met veel dank en hulde aan de organisatie. Zal er zeker weer bij zijn. Oh ja de foto's die ik heb genomen staan op:
http://fotoalbum.geutjes.com/thumbnails.php?album=58
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2006, 21:03

Staan mooie foto,s op je site minigeut heel leuk :D :D
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

22 okt 2006, 21:19

Zo ook wij zijn weer thuis. :P Vanmorgen vroeg opgestaan om voor de genodigden een lekker bakkie koffie te maken. Koffie! Nadat iedereen gearriveerd was en de koffie Koffie! op was vertrokken naar het verzamelpunt.
Leuke tas 8) in ontvangst genomen die gaat voortaan mee om boodschappen te doen. 8) Nog even lekker gekletst met deze en genen en toen hop de auto in om de rit te rijden. :rijden Moet zeggen ging heel lekker in het begin totdat we bij de wegomlegging kwamen. :? :? Daar de busbaan overgekrost en weer omgedraaid en weer de busbaan overgekrost. :mrgreen: Naast de busbaan stonden allemaal mensen lelijk naar ons te kijken, :evil: , nou bij deze.... :p . Toen we weer op een punt belanden dat we het niet meer wisten en Carl moest tanken zijn we maar :faint naar het eindpunt gereden. :surrender

Yvonne, Arjan, Benno en Wendy bedankt voor de organisatie
New Beetles en PT Cruisers bedankt voor de gezelligheid.

Iedereen tot de volgende meet. :wink:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2006, 21:27

Nou, smousje en ik zijn ook weer thuis aangekomen. Hier ons verslag.

Allereerst smorgens vroeg nog even de auto volgooien met wat benzine anders kom je niet ver. Toen dat gebeurd was zijn we naar Breda gereden waar we bij Ida, Paul en rick hartelijk ontvangen werden met een kopje koffie. Vanuit daar zijn we even naar de Macdonalds gereden om te kijken of daar nog meer auto's waren. Helaas, deze waren er niet. De meeste zaten al goed in de gordels en we zijn toen maar in een kleine mini stoet naar het beginpunt gereden van het retro event. Eenmaal daar aangekomen stonden er heel veel Beetles en PT cruisers klaar voor de start! Even wat foto's gemaakt van de verschillende bolides die er stonden. Zaten enkele pracht exemplaren bij! Omdat het weer ervoor was zijn we bij het restaurantje even een kop warme chocomelk wezen drinken en dat smaakte geweldig. Inmiddels hing de klok op half 1 en dat was het tijdstip om te vertrekken. Eenmaal bij de auto's terug gekomen waren de Beetles en de Cruisers al aan het cruisen. Desalniettemin nog even genoten van een paar spontane redbull mini meiden die ons lekker verzorgde met gratis redbull.

Iedereen was er klaar voor! Eenmaal onderweg hebben we vele voorbeelden gezien hoe mooi de herfst al ingetreden was. Bij de meeste mini's kwamen de bladeren soms achter de kont omhoog. Het was op zich een mooie route alleen jammer van die omleiding. Na een tijdje doelloos rond gereden te hebben (wat toch al niet erg is met een MINI) toch maar het eindpunt opgezocht. Hier waren al meerdere mensen naar toe gekomen. Nog even met de man van turbootje staan buurten en natuurlijk turbootje zelf, en cooperels (de man van els) was ook nog een kijkje komen nemen. Nog even op de foto bij ekris en toen maar besloten om een hapje te gaan eten! Kortom een leuke en beetje vermoeiende dag!

Voor de organisatoren: Hartstikke goed gedaan mensen! Als je iets organiseerd kan er wel eens iets mis gaan. Helemaal niet erg! Jullie hebben tenminste het lef gehad om iets op poten te zetten! Dus applaus voor je zelf :lol: :lol:

Kortom ik en smousje hebben een super dag gehad! Tot de volgende rit :D
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2006, 21:38

Ik ben er inmiddels ook weer. Heerlijk zeg! :mrgreen:

Vanochtend vroeg uit de veren, want Coen stond al om 0845 bij mij op de oprit! Rustigaan naar Breda gereden waar we na het parkeren van de MINI bij Ida thuis voorzien werden van een heerlijk bakje koffie..... of thee! Koffie!

Daarna met de hele stoet naar parkeergelegenheid Tolnegen gereden, waar de Beetles, PT cruisers en MINI's al ruimschoots geparkeerd stonden! Ook daar een bakje koffie..... of thee gedronken en daarna maar eens aan de rit begonnen. Koffie!

Eerste gedeelte ging vrijwel foutloos, zo hier en daar even doorgereden waar we af hadden moeten slaan, maar meer ook niet. Op een gegeven moment stonden we in een woonwijk (sorry daarvoor iedereen die achter mij en Coen aan reden) en waren het spoor volledig bijster (heeft volgens mij nog wel wat schitterende plaatjes opgeleverd!) Vervolgens een hele tijd een beetje zitten kloten en rondrijden tot we besloten maar verder naar het eindpunt te rijden op de navigatie. :rijden

Uiteraard volgde ik per ongeluk de TomTom weer niet goed op en reden we de verkeerde kant uit op de snelweg. Na een tank en plaspauze doorgereden naar Ekris in Veenendaal. Wat een drukte daar al zeg! Al snel werd het duidelijk dat we niet de enige waren die er op de navigatie naartoe waren gereden. Helaas hebben we daardoor wel het mooiste stuk van de rit gemist.... :'(

We zijn na de rit met de stoet die mee terug moest naar Brabant bij het AC wezen eten. Ontzettend gezellig weer en een hapje naar binnen gewerkt! Coen voelde zich op een gegeven moment niet zo goed, dus die stelde voor dat ik hem naar huis bracht en morgen de MINI even terug wilde brengen. Uiteraard zeggen we daar geen "nee" tegen! Heerlijk nog een klein dagje genieten van de cabrio. :dansen

Al met al een gezellige dag! Alleen hadden van mij het begin en eindpunt wel wat spetterender gemogen. Maar ja, dat is mijn mening. Het was gewoon ontzettend leuk en we hebben weer heerlijk kunnen lachen en een dagje van de MINI kunnen genieten! :mrgreen:

Nog met veel dank aan Renova Breda en Coen voor het uitlenen van de MINI Cooper cabrio!! :mrgreen:
Afbeelding
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2006, 21:51

:oops: titel aangepast! Ach ja..blond... :mrgreen:
Beetje wishfull thinking in dit geval ook!!! :wink:
MINI..what else?! :))
Afbeelding
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 okt 2006, 22:10

Ook een klein verslagje van vandaag. Vanmorgen optijd opgestaan om nog even de laatste dingetjes te poetsen en goed te laten glimmen. Hierna zijn we naar de Renova gereden... voordat we daar aan kwamen reden we langs het Esso tankstation, daar viel ons al een EB-MCS op. Nadere inspectie gaf aan dat het Berthil was.. we reden in eerste instantie gewoon voorbij en wat zie we daar.. Berthil? .. Huh een heftig zwaaiende Bethil?!?

We zijn maar even gestopt en in zijn achteruit het terein van de Esso opgereden. Het bleek dat de McDonalds een plotselinge verhuizing had gehad richting het adres van Paul en Ida. Berthil had het adres niet maar wij wisten nog wel waar we moesten zijn. Daar aangekomen stond de halve straat al vol met diverse MINI's. Even een lekker bakje koffie gedronken en hierna in een sliert naar het verzamelpunt.

Onderweg haakte er nog wat andere MINI's bij en zelfs een verdwaalde Beetle haakte aan bij de stoet (al kon die het tempo niet bijhouden :mrgreen: )

Op het parkeerterein bij aankomst wat handjes geschut en foto's gemaakt. Hierna snel naar de overkant voor een natje en en droogje om hierna weer terug te keren en erachter te komen dat alle beetles en pt-cruisers alweer verdwenen waren.

Met frisse moet begonnen we dan aan de tocht. Dit leek best goed tenminste tot net na een stopje om wat te drinken. We waren de weg behoorlijk kwijt, en nadat we elke straat van het dorp een paar keer gezien hadden zijn we met ons groepje maar naar het eindpunt gereden.

Hier was weer alle gelegenheid om naar alle auto's te kijken en meteen te kijken wie er de mooiste mini, beetle of cruiser had. Na lang zoeken, kijken en opschrijven was het moment daar... de uitslag

En wat blijkt onze Coopie werd verkozen tot Mooiste MINI van de Retroevent !! We zijn hier uiteraard heel erg trots op wat ook wel op de foto's te zien is :D We willen dan ook graag iedereen bedanken die voor ons gestemd heeft :oops:

We hebben een erg leuke dag gehad en doen volgend jaar weer mee, hopenlijk kunnen we dan wel de hele route vinden en rijden 8)
Afbeelding
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

22 okt 2006, 22:13

Hallo allemaal, iedereen weer veilig thuis gekomen? Wij in ieder geval wel :) Het was vandaag weer een tof dagje, het was voor ons de eerste keer om een 'puzzeltocht' te rijden, dus we wisten niet echt wat we konden verwachten, maar het was echt super geweldig leuk allemaal. :)
Vanmorgen verzameld in Breda bij Ida, en daarna in een stoet naar de verzamelplaats.

Afbeelding
Op de parkeerplaats bij de McDonalds in Breda.

Aangekomen bij het verzamelpunt nog even vergapen aan al de andere autos, en wat sommige ervan weten te maken. :) Erg leuk om te zien allemaal. Nog even wat gedronken and off we go!! :)

Afbeelding
In een lange stoet verdwalen ;)

Afbeelding
Onverwachte fotoshoot in een woonwijk ... de hele buurt liep uit om te kijken wat er allemaal aan de hand was. Eruuug leuk om te zien.

Na een paar keer verdwaald te hebben, 3/4de van de stoet kwijt te zijn, hebben we maar besloten om de TomTom verder zijn werk te laten doen, en zijn we naar het eindpunt gereden. Daar WEER gapen naar autos, en natuurlijk even gekeken welke auto het mooste was. En ik kan je zeggen dat dat best wel lastig is.

Afbeelding

En super onverwacht en super super leuk is dat onze auto gekozen werd als mooiste. Kon het gewoon niet geloven, maar ik kan je vertellen dat ik dat echt zoooo leuk vind. Thanks iedereen die op ons gestemd heeft. Echt helemaal geweldig. Gisteravond(nacht) de remklauwen nog geschilderd...dus misschien heeft het toch geholpen!! ?? hahaha

Afbeelding
Coopie met zijn trofee!!!! Die krijgt een mooi plekkie!!

Bedankt iedereen voor deze leuke en gezellige dag!! Volgend jaar zijn we er zeker weer bij!!!!

Groetjes
- Marjolein -
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

22 okt 2006, 22:54

PS ik ben op de heenweg wel geflitst op de A28.
Waarschijnlijk met de zeer criminele snelheid van 105 km/u na correctie :evil: Achter een verkeersbord bleek een camera te staan, zag hem pas in mijn rechterbuitenspiegel toen het leed al geleden was.

Sparen.... :evil:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

22 okt 2006, 23:02

Oei :evil: das wel een rib uit je lijf zeg. :mrgreen:

Terug naar “Afterparty”