Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2009, 09:34

Zou het dan toch.....................

Kan het bijna niet geloven :shock:
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2009, 13:59

Dit heb ik weer, :evil:

zoals Shadow-Breaker in zijn verhaal al zei (en ik in mijn eerdere bericht ook) wordt oa. de ruimte op de distibutie opgemeten.
Is dit onder een bepaalde waarde dan wordt alleen een gemodificeerde distributiespanner gemonteerd en moet in principe de kwaal over zijn.
Mijn garage heeft de boel opgemeten en de ruimte op de distributie lag (ver genoeg) onder die waarde.
Ze hebben dus alleen de distibutiespanner vervangen. (volgens de Puma maatregel mogen ze ook niet meer doen.)
De wagen hebben hierna gestart en het diesel ratelgeluid was er nog gewoon. (wel blij dat ze het zelf nu ook hebben kunnen horen)
De dealer neemt nu opnieuw kontakt op met MINI Nederland hoe ze nu moeten handelen, want de ruimte op de distributie was onder de aangegeven waarde, de modificatie uitgevoerd, maar het geluid NIET verdwenen.

Intussen is mijn auto nu een week bij de dealer en rij ik nog steeds rond in een DOOPER. :? :p
(in elk geval beter als een Beemer :P )

keep you informed.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 jan 2009, 15:15

@de paar voorgaande berichten
Dat klinkt goed. Dat geeft de burger weer moed. Mijn Mini krijg ik in iedergeval niet terug vandaag... wordt pas ergens volgende week. Dus ben ik hem ongeveer een week kwijt... even doortuffen met dat Duitse bushok.

Maar als het gewoon gefixt wordt.... ja.... dan wordt het natuurlijk wel tijd voor een feestje!

Veel positieve geluiden.... hier en op Mini2 en NAM... dus.....!
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 jan 2009, 21:27

Dit begint voorzichtig toch een beetje hoopvol te klinken zeg!

Goed ook om te zien dat er ook mensen zijn met een MINI van voor 30-04-2007, (als de mijne) waarbij het ook helpt.
Zelf de dealer ook maar eens weer een beetje aansporen.

(en voorlopig de folder van de concurrentie maar weer even wegleggen..)

Als dit opgelost zou zijn, inderdaad tijd voor een feestje!
(op kosten van MINI natuurlijk he......)
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2009, 23:47

Nathalie schreef:De koppeling gaat nu wel veel zwaarder, hij stuurt zwaarder en het schakelen is zwaarder maar hij rijdt echt top.....
Dat hoorde ik ook van works915, maar ligt dat niet aan de leenauto die had?
Had zelf een BMW 1 serie coupe 123D (waardeloos standaard onderstel), die koppelde en stuurde een stuk lichter.
Vindt mijn Mini soepeler schakelen, maar dat terzijde.
Maar tot nu toe (1 dag de auto weer) :s :yeah Nog niks gehoord, anders hadden jullie dat allang geweten.
Gebo schreef:Als dit opgelost zou zijn, inderdaad tijd voor een feestje!
(op kosten van MINI natuurlijk he......)
Geen gek idee, alle slachtoffers een keer bij elkaar. :)(
Als het aan mij ligt, spreken we met z'n allen een keer af. Desnoods betalen we zelf de rekening.
Geen rit, stel je voor dat ie dan gaat ratelen. :s Maar in een leuke tent, soort eetcafé/bistro.

In Emmeloord is een leuke, ik kom dan zelf met de fiets :lol: :lol: :lol:
Maximaal :bier :bier
Laat jullie gedachte hier maar een keer overgaan.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jan 2009, 12:20

Wil jullie uiteraard geen slecht gevoel geven, maar ook ik heb dat "nieuwe rijden, zwaardere koppeling gehad". Kwam omdat ze hem opnieuw moeten stellen ofzoiets. Het heeft bij mij destijds dan ook niet geholpen tegen het dieselen. Rijdt binnen no-time weer zoals eerst. :(
Ben wel benieuwd, en hoop natuurlijk wel, dat jullie er andere ervaringen mee gaan krijgen, maar ik vrees het ergste...
Afbeelding
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

02 feb 2009, 22:13

Harmar schreef:Dat hoorde ik ook van works915, maar ligt dat niet aan de leenauto die had?
Het ligt niet aan de leenauto, inmiddels heb ik al zoveel verschillende leenauto`s meegekregen de afgelopen 2 jaar, de koppeling is echt een stuk zwaarder, schakelen ook.

Hij rijdt nog steeds als een :zon ik ga nog niet te vroeg juichen maar hij rijdt echt heerlijk nu, zo heeft ie nog niet eerder gereden. Hopelijk blijft het zo.....en hebben de anderen ook geen last meer.

@Tom
heb jij hem al terug???
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

02 feb 2009, 22:31

Nathalie schreef:
Harmar schreef:Dat hoorde ik ook van works915, maar ligt dat niet aan de leenauto die had?
Het ligt niet aan de leenauto, inmiddels heb ik al zoveel verschillende leenauto`s meegekregen de afgelopen 2 jaar, de koppeling is echt een stuk zwaarder, schakelen ook.

Hij rijdt nog steeds als een :zon ik ga nog niet te vroeg juichen maar hij rijdt echt heerlijk nu, zo heeft ie nog niet eerder gereden. Hopelijk blijft het zo.....en hebben de anderen ook geen last meer.

@Tom
heb jij hem al terug???
Idem hiero Nathalie! :yeah

Niet te vroeg juichen idd maar so far.....so good! :mrgreen:
your non average MINI driver
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

03 feb 2009, 15:46

@Nathalie
nee nog niet terug.... Is geloof ik al een week....
(keep your fingers crossed)

Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2009, 16:12

heb het gevoel dat het eindelijk op te lossen is, ben benieuwd :)
Laatst gewijzigd door Sid op 06 feb 2009, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 feb 2009, 22:24

Ik werd vorige week door een nieuwe verkoper bij Breeman gebeld (ben z'n naam helaas vergeten en had de portefeuille van zijn voorganger overgenomen) en vroeg of de MINI mij beviel. Ik heb gezegd dat'ie goed bevalt, maar nog steeds last heb van het dieselgeluid ondanks dat er een nieuwe kettingspanner is opgezet. Hij ging ermee aan de slag en dezelfde middag werd ik door de afd. planning teruggebeld om een afspraak te maken. Ze hadden weer de nodige informatie via email ed. ontvangen.

Zodoende gaat de MINI 23 februari weer enkele dagen naar de garage waar ze onder andere de distributieriem (en spanner?) + nog enkele dingen gaan vervangen. Ik weet helaas niet meer precies wat, ik heb wat moeite om al te technische kreten te onthouden :oops: , daarnaast zeiden ze het zo snel (zelfs nadat ik het nog een keer vroeg) dat ze het misschien wel niet willen dat ik het onthoud :mrgreen: !

Gezien de positieve(re) reacties heb ik goede hoop dat het bij mij nu ook eindelijk eens opgelost gaat worden :D . We shall see!!!
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2009, 13:12

Jan,

Dan hoop ik voor je dat ze het wat sneller doen als bij mijn auto bij Breeman.
Die staat er al vanaf 22 januari, ze hebben een distibutiekettingspanner vervangen, net zoals bij jou.
Daarna de auto gestart en de ratel zat er nog in. (zie mijn vorige post)

Nu gaan ze nog veel meer vervangen, ik weet ook niet meer wat hij allemaal opnoemde.
In elk geval staan de onderdelen in back order en de auto is sowieso deze week nog niet klaar.
Dus ik zou bij inleveren van de auto even navragen of ze de onderdelen al binnen hebben, anders gaat dat niet lukken in een paar dagen.

Net zoals jij hoop ik ook dat het nu eens een keer wordt opgelost.

Keep you (and the others of course) informed.

Adriaan
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

04 feb 2009, 16:27

kstja0 schreef:@Nathalie
nee nog niet terug.... Is geloof ik al een week....
(keep your fingers crossed)
jeetje wat duurt dat lang :shock: de mijne heb ik vorige week maandagavond gebracht en donderdagochtend hebben ze hem al teruggebracht, hij rijdt nog steeds top! Ik zal voor je duimen Tom en voor de anderen natuurlijk ook. Hopelijk blijft het zo..... :wink:
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 feb 2009, 16:36

Vandaag mijn mini terug gekregen. Een hele waslijst... Het hele distributiesysteem is vervangen... en ik hoorde hem wat zeggen over een terugroep actie vervanging van twee dingen.... (welke dat weet ik niet meer.... ging allemaal erg snel).

De motor klinkt daadwerkelijk anders, rustiger... gelijkmatiger. En ja het sturen en de koppeling lijken wat zwaarder (maar dat kan ook komen omdat ik een week in een andere auto gereden heb). Uitlaat is ook rustiger.... ja het lijkt wel een new and improved mini.....

Uiteraard "time will tell". Komende week veel korte ritjes maken en een paar uur stil laten staan.

Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 feb 2009, 19:54

Adriaan,

Bedankt voor de tip!! Ik zal vragen of ze alles binnen hebben als ik hem breng.

Balen dat je auto nog niet klaar is :evil: ! Als het wachten in ieder geval maar wordt beloond :D .

Grt. Jan

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”