Massa's onderstuur bij de R55?
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
- Locatie: Erps-Kwerps
Bericht
Massa's onderstuur bij de R55?
Ik was gisteren ff gaan rijden en als je wat harder gaat in de bochten vind ik dat je bij de R55 veel meer onderstuur hebt dan bij de R52... Maar echt een serieus verschil he, merken mensen dat nog op of heb ik mindere banden op de clubman, want het zijn nog altijd de originele af fabriek geloof ik.
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
- Locatie: Erps-Kwerps
Bericht
Maar ik vind het nog niet storen hoor, viel mij gewoon op
Want op de meeste bochten kan ik gewoon mijn normale snelheid aanhouden, maar op die paar 90° bochten ja daar wilt ie wel last krijgen
Maar zolang ik niet in de goot zit vind ik het goed 
@Berthil: ja ik heb het ook gelezen, maar aan de andere kant zou een strut onder de motorkap dan weer geen verschil geven bij een R56/55 hebbek van horen zeggen.
Ja ok, maar dat zou niet mogen uitmaken als je tegen de zelfde snelheid in een bocht ga he...jbcola schreef:Heeft ook een beetje meer power hé Jurgen. Denk dat je daar toch moet mee leren omgaan.
Op je R52 lagen ook 18" bandjes, zou ook een verschil kunnen maken denk ik.
Maar ik vind het nog niet storen hoor, viel mij gewoon op



@Berthil: ja ik heb het ook gelezen, maar aan de andere kant zou een strut onder de motorkap dan weer geen verschil geven bij een R56/55 hebbek van horen zeggen.
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ha, moet je eens het circuit opgaan met een Clubman.. dat is niet te doen!
Ik had de mijne verlaagd en met Kumho semi semi slick banden en nog onderstuur.. massa's! Ik denk zelf dat het te maken heeft met de zijdeur die toch een soort onbalans geeft in de Clubman en de lengte werkt ook niet mee!
Heb jij het sport onderstel genomen? Deze heeft dikkere stabi's! Anders even naar Beek om een dikkere stabi ACHTER te zetten niet voor! Want bij onderstuur is de achterkant te slap, weet er inmiddels alles van met mijn AST onderstel

Heb jij het sport onderstel genomen? Deze heeft dikkere stabi's! Anders even naar Beek om een dikkere stabi ACHTER te zetten niet voor! Want bij onderstuur is de achterkant te slap, weet er inmiddels alles van met mijn AST onderstel

- Tiswa
- 4 op een rij!
- Locatie: Wolluk
Bericht
Tja, ik reed eerst een 2006 Opel Zafira, dus mij hoor je absoluut niet klagen, haha!
-edit: op http://www.beekautoracing.nl/images/sto ... _price.pdf staat bij de Clubman nog geen prijs, weet een van jullie wat de stabi-optie ACHTER moet kosten?
-edit: op http://www.beekautoracing.nl/images/sto ... _price.pdf staat bij de Clubman nog geen prijs, weet een van jullie wat de stabi-optie ACHTER moet kosten?
- remco
- Mod virus alert!
- Locatie: Den Haag
Bericht
Re: Massa's onderstuur bij de R55?
zomerbandjes? bij een paar graden boven 0 is de grip ook niet optimaal ivm 20grCJurgen schreef:Ik was gisteren ff gaan rijden en als je wat harder gaat in de bochten vind ik dat je bij de R55 veel meer onderstuur hebt dan bij de R52... Maar echt een serieus verschil he, merken mensen dat nog op of heb ik mindere banden op de clubman, want het zijn nog altijd de originele af fabriek geloof ik.
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
@Tiswa, stuur een mailtje naar Beek en je weet het!
Maak eerst de achterkant maar stijver!smetje schreef:heb ik ook wel last van, hoop dat dit minder zal worden door de verlaging want als je het gas eens goed induwt stijgt ie ver op![]()
andere banden in plaats van die runflats zal ook wel een pak schelen denk ik.

@Tiswa, stuur een mailtje naar Beek en je weet het!
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
het valt zeer goed mee vind ik, tblijft een FWD he.
andere banden, velgen, spacers, ophanging hebben bij mij een groot verschil gemaakt.
clubman heeft geen slappe koets hoor, ik vind net dat hij door z'n langere wielbasis veel stabieler in in sneller bochten.
en ik heb al op verschillende circuits gereden ermee
maar tov een GP is er geen vergelijk, dat is echt een kart eerste klas.
andere banden, velgen, spacers, ophanging hebben bij mij een groot verschil gemaakt.
clubman heeft geen slappe koets hoor, ik vind net dat hij door z'n langere wielbasis veel stabieler in in sneller bochten.
en ik heb al op verschillende circuits gereden ermee

maar tov een GP is er geen vergelijk, dat is echt een kart eerste klas.
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Jij weet alles wel veel beter he!
Hoe hard ga jij ermee het Scheivlak in op zandvoort? Of bv de Audi-S bocht?
Iets meer gas geven dan weet je het ook! Het is een onderstuurd hok die Clubman! Had er echt spijt van dat ik die had gekocht, ondanks H&R veren en de Kumho's het is een lekkere reisauto dat dan weer wel, maar laat het bochtenwerk maar aan een R53/R56 over..

Hoe hard ga jij ermee het Scheivlak in op zandvoort? Of bv de Audi-S bocht?
Iets meer gas geven dan weet je het ook! Het is een onderstuurd hok die Clubman! Had er echt spijt van dat ik die had gekocht, ondanks H&R veren en de Kumho's het is een lekkere reisauto dat dan weer wel, maar laat het bochtenwerk maar aan een R53/R56 over..
- smetje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gent
Bericht
hey hey mijne clubman nie afbreken hé
ik ga nu nooit op circuit dus mijn wagen hoeft niet als snelste door de bocht te gaan, ik verlang enkel dat als ik op de openbare weg eens wil scheuren op verlaten wegen dat ik zonder kleerscheuren door de bocht kan gaan.

ik ga nu nooit op circuit dus mijn wagen hoeft niet als snelste door de bocht te gaan, ik verlang enkel dat als ik op de openbare weg eens wil scheuren op verlaten wegen dat ik zonder kleerscheuren door de bocht kan gaan.
Onze sponsors