Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2009, 16:23

morgen even bij renova langs!! maar niet voor een mini of een bmw!! echt niet meer voor mij!!!

Olaf

Zal even kijken jack!! :) alleen kijken!
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 jan 2009, 10:07

@Olaf
any news yet!?
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2009, 10:15

vandaag telefoon gehad van de dealer in Hoogeveen, onderdelen zijn binnen en ze gaan proberen de auto voor het einde van de week klaar te hebben!! maar ze zijn er nog steeds niet zeker van dat dit het probleem gaat verhelpen!? :s

zaterdag even bij Renova langs geweest en telefoon nummer van medewerker bij de importeur gehad, dus die maar is even bellen!!
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 jan 2009, 10:42

Zit net een beetje te browsen op nam en mini2... en lees nog meer negatiefs...
http://www.207oc.com/index.php?PHPSESSI ... pic=1282.0

ik mag hopen dat mijn mini de 3 jaar haalt :(

Afbeelding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2009, 20:59

kstja0 schreef:Zit net een beetje te browsen op nam en mini2... en lees nog meer negatiefs...
http://www.207oc.com/index.php?PHPSESSI ... pic=1282.0

ik mag hopen dat mijn mini de 3 jaar haalt :(
Apart, heb er nog niemand overgehoord die een MCS heeft.

Dit overkomt ons niet, want wij rijden van die oerdegelijke Mini's. :mrgreen:
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

20 jan 2009, 07:41

@Harmar
ja heel degelijk.... denk dat ze de R56 zo ontwikkeld hebben dat hij na de garantieperiode compleet implodeert. Kunnen ze ook nog wat verdienen aan de vervangende onderdelen....

Las op NAM (een sticky topic, gestart in december) dat er bij een aantal R56 S rijders last heeft van inhoudende motor... en niet goed lopen (geen ratel) bij het starten. Bij een aantal hebben ze de motor bekeken en zagen ze heel veel koolstof (carbon) aanslag. Voornamelijk bij 1 van de cilinders... dus.. ja allemaal heel positief.

Afbeelding
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

21 jan 2009, 14:15

@kstja0
hey Tom, volgende week dinsdag gaat de mijne naar de garage, ik ben hem waarschijnlijk de hele week kwijt, als ik weer wat weet dan hoor je het weer :wink: hopelijk is deze fix de oplossing voor het probleem.....let`s hope so!
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 jan 2009, 14:22

@Naatje
ondanks al het negatieve... heb ik toch nog goede hoop. Heb nu ook een paar berichten gelezen op mini2.com van ratelende mini's (voor april 2007) die nu ratel vrij zijn...

keep you fingers crossed!

Afbeelding
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

21 jan 2009, 14:24

kstja0 schreef:@Naatje
ondanks al het negatieve... heb ik toch nog goede hoop. Heb nu ook een paar berichten gelezen op mini2.com van ratelende mini's (voor april 2007) die nu ratel vrij zijn...

keep you fingers crossed!
heb ook nog steeds goede hoop, ik ga er vanuit dat het opgelost wordt....
Shadow_Breaker
GPc-0001

21 jan 2009, 15:56

zoals Kstja0 al melde ben ik momenteel in contact met Mini BE hierover:

ik heb zoals vermeld door mijn contact persoon in naam van de NewMiniClub Mini BE aangeschreven over dit probleem om zo sneller tot een oplossing te komen:

Ik weet dat ik eigelijk niet in mijn recht sta om in naam van de NewMiniClub te spreken maar er werd me verteld door mijn contact persoon dat dit Veel meer druk zal leggen aan de marketing kant en naar de technische kant toe.

Hieronder de mail die ik samen met mijn contactpersoon heb opgesteld die hopelijk een reactie zal uitlokken bij Mini BE of de BMW group:

Beste Mini BE,

Ik contacteer jullie in naam van enkele leden van de NewMiniClub (www.NewMiniClub.be).
Wij zijn 1 van de grootste clubs in de lage landen, we hebben al meer dan 3000 Leden.

We hebben verschillende leden die problemen hebben met hun auto en de dealers krijgen deze problemen maar niet opgelost:

Het probleem is dat de Mini Cooper S R56 bij en na het koude starten een ratel/metaal geluid maakt dat zelfs de radio ver overtreft. Er zijn ondertussen al enkele Leden die hun wagen voor deze reden verkocht hebben en een ander merk van wagen hebben gekocht omdat deze problemen te lang aansleepte.

De antwoorden van de BMW/Mini dealers:
- Dealer gedaan:Niks, ze zeiden dat het bij de auto hoorde
- Dealer gedaan:Even vluchtig naar de motor geluisterd door een monteur. Er is afgesproken dat ik de auto breng zodra het \"nog\" frequenter voor gaat komen.
Opmerking:Halverwege februari bij de eerste storing direct langsgeweest bij de dealer. Het probleem was daar niet bekend. De tweede keer begin april langsgeweest.
- Dealer gedaan:-Controle bevestiging Turbo -Kettingspanner vervangen -Hydraulische klepstoters vervangen
Opmerking:Alle acties tot dusverre geen resultaat. MINI gaat op 6 mei wederom naar dealer terug. Probleem komt dagelijks voor.
- Dealer gedaan:Mijn auto is een paar keer terug geweest voor het startprobleem, er is naar gekeken en ze hebben gebeld naar MINI maar ze zeggen dat het geen kwaad kan en dat het bij de auto hoort.
Opmerking:Volgende week gesprek met mijn verkoper en iemand van de werkplaats, er zijn meer problemen met mijn auto en ben erg ontevreden over mijn MINI.
- Dealer gedaan:De auto een paar dagen gehouden maar verder niks aan gedaan. Ze vertelden mij dat het bij het karakter van het blok hoort en dat het geen kwaad kan etc.
Opmerking:As. maandag 21 april 2008 breng ik de auto naar de dealer, ze gaan de kettingspanner vervangen
- Dealer gedaan:Vervanging kettingspanner en hydraulische klepstoters. Heeft allemaal niet mogen baten.
Opmerking:Er is iemand van BMW/Mini bij de auto komen kijken nadat de klepstoters waren vervangen. Maar die heeft ook niks kunnen ontdekken.
- Dealer gedaan:Kleptuimelaars en asjes
- Dealer gedaan:Gemeld bij 10.000 km en eerste beurt ca. 26000 km (dieselgeluid bij starten, eerste 2 km stevige trillingen motor, af en toe ratelend geluid alsof er geen smering kleppen is, na 2 km geluid weg; hoe kouder hoe vaker dit voorkomt, en des te sterker geluiden). Geen acties door dealer.
- ...

En zo kunnen we nog wel even verder blijven gaan.

Blijkbaar is het niet enkel bij onze club dat er mensen zijn die deze problemen melden (www.mini2.com, www.northamericanmotoring.com, ...)

Er zijn enkele mensen bij ons in de club TERECHT ontevreden over HUN wagen en over de ONTOERIJKENDE service die vanuit de BMW/MINI groep voortkomt over deze problemen.
Er zijn blijkbaar dealers die contact hebben opgenomen met de Landelijke groepen MINI NL en MINI BE en MINI UK, ...
Maar deze melden enkel dat het eigen is aan de wagen terwijl het bij de ene auto er wel is en bij de andere niet.
Jullie moeten niet afkomen met excuses. wij willen enkel en alleen dat er een oplossing komt voor onze clubleden en voor de andere mini rijders. En dat deze mensen weer met een glimlach hun auto kunnen instappen.

Tevens zijn we berijd om met MINI United in Silverstone tot actie over te gaan moesten deze problemen niet opgelost zijn tegen dan of in onderzoek zijn, en deze actie zal media aandacht trekken. Niet enkel deze actie is tot hiertoe bedacht, we hebben dit vrijwillig eerst bij MINI willen meedelen en kijken of jullie tot een oplossing kunnen komen, maar moest er geen oplossing komen tot deze problemen moet er een goede verstandhouding zijn en moeten er acties van jullie kant uitkomen voor deze personen.

Ik neem de verantwoordelijkheid op om jullie hierover te contacteren in naam van onze clubleden. Ikzelf rij met een Mini Cooper S Cabrio R52 en heb geen belang bij de gesprekken,
het enige dat ik vraag is of wij 1 wagen naar jullie mogen brengen voor testen en voor het zoeken van een oplossing en dat jullie tijdens die periode de eigenaar van de wagen een vervangingswagen ter beschikking stelt van dezelfde klasse. En dat jullie ons DAGELIJKS over de ontwikkelingen contacteren via mail, telefoon of zelfs via het Forum van onze club.

U kan me dagelijks contacteren via het telefoonnummer: **************
tevens via mail ben ik te contacteren: *******************

Gelieve me zo snel mogelijk hierover te contacteren aangezien de dealers er zelf niet meer aan uitkunnen en blijkbaar jullie niet altijd contacteren over dit probleem.

Met Vriendelijke Groeten van een Verontruste Mede Mini Rijder,

Nu zoek ik alleen nog 1 iemand dit dit probleem bijna dagelijks of dagelijks heeft die zijn mini wil afstaan voor het testen. Dit mag zelfs een Nederlandse wagen zijn van mij.

Mijn contact persoon heeft me ondertussen al terug gecontacteerd dat de mail is aangekomen bij MINI BE. en dat ze me daar zo snel mogelijk over terug gaan contacteren.

Ik zal alle communicatie die ik heb met MINI BE over dit probleem hier posten: ook samenvattingen over telefonische gesprekken omtrend dit probleem posten.
Zijn er mensen die niet akkoord zijn met mijn aanpak gelieve dit ook te laten weten. dan kan ik mijn aanpak aanpassen naar de mensen die met dit probleem te maken hebben.

Ik heb samen met mijn contactpersoon gekozen voor een agressieve aanpak met een duidelijke achterpoort: Drijgen tot acties, maar toch de kans geven om dit tegen te gaan. Dit leek ons de beste aanpak. Nogmaals, als je jezelf niet goed voeld bij deze aanpak gelieve mij hierover te contacteren.

Ik geef geen gegevens door aan MINI BE zonder de personen op de hoogte te stellen via mail of via forum pm. enkel mijn gegevens gaan naar MINI BE om alle gegevens op een SPOC (Single Point Of Contact) te blijven hebben.

Met Vriendelijke Groeten,
Shadow
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jan 2009, 16:16

Goed bezig!

Ik heb ook gehoord dat de Peugeot 207 RC (?) dezelfde motor heeft en ook dit probleem heeft.... :? Misschien een punt om ook eens aan te halen :wink:

Succes aan ieder met dit probleem en ik hoop dat BMW met een goede oplossing komt :D
Shadow_Breaker
GPc-0001

21 jan 2009, 16:21

Sven schreef:Goed bezig!

Ik heb ook gehoord dat de Peugeot 207 RC (?) dezelfde motor heeft en ook dit probleem heeft.... :? Misschien een punt om ook eens aan te halen :wink:

Succes aan ieder met dit probleem en ik hoop dat BMW met een goede oplossing komt :D
Het is inderdaad dezelfde motor maar dat mag niet gezegd worden :s
vandaar dat ik dat ook niet gemeld had.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 jan 2009, 09:23

weet niet of het met het diesel/ratel geluid te maken heeft maar wat mij de laatste tijd opvalt is dat de motor bij een constante snelheid/toeren af en toe inhoud. Alleen als hij een tijdje heeft stilgestaan (motor uit). Meestal merk je dat niet in die S.. .omdat je meestal lekker doortrekt.....

Het leek een beetje op, wat men vroeger noemde: "pingelen". Als je geswitched had van normaal naar super benzine.

Even blazen en het is weg... maar de volgende keer merk je het weer.

Deze week het moment van de waarheid.

Afbeelding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2009, 12:13

kstja0 schreef:Deze week het moment van de waarheid.
Kan je de hand schudden. :D

Morgen gaat ie van mij voor de fix. (Duimen dus)
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2009, 19:57

Harmar schreef:
kstja0 schreef:Deze week het moment van de waarheid.
Kan je de hand schudden. :D

Morgen gaat ie van mij voor de fix. (Duimen dus)
Sus6 Harry!!!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”