Ik probeerde vandaag mijn MC te starten, maar de startmotor gaat niet meer rond. Ik hoor wel constant getik (relais?). De radio en verlichting doen het nog.
Ik ga hem vanavond met startkabels proberen te starten. Ik las ook dat een tik met de hamer op de startmotor zou kunnen helpen.
Iemand nog meer tips? Of toch maar een nieuwe startmotor?
Alvast bedankt
Startproblemen
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik denk dat je accu bijna leeg is.
Ik heb dat ook al een paar keer een lege accu gehad, en toen hoorde je ook getik.

Ik heb dat ook al een paar keer een lege accu gehad, en toen hoorde je ook getik.
- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
Melvin
Getik wat je hoort is idd het startrelais wat op je startmotor zit gemonteerd. Het kan zijn dat er nog net genoeg power in je accu zit om je radio te laten spelen maar als je start zal deze ook helemaal stil vallen net als bv je binnenverlichting etc.
Succes!
Greetz, Hans => a.k.a. "Brullie"...
Getik wat je hoort is idd het startrelais wat op je startmotor zit gemonteerd. Het kan zijn dat er nog net genoeg power in je accu zit om je radio te laten spelen maar als je start zal deze ook helemaal stil vallen net als bv je binnenverlichting etc.
Succes!
Greetz, Hans => a.k.a. "Brullie"...

!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
- Jan-Willem
- Nieuwsgierig
Bericht
Graag alle accu-informatie
Al enkele dagen zit ik te klooien met de accu. De mini van mijn vrouw heeft namelijk afgelopen weken een tijdje stil gestaan of erg korte ritjes mee gemaakt. nu is het al verschillende keren voorgekomen dat ik er weer leven in moest wekken dmv een accubooster. Nu ben ik erg benieuwd of de accu het heeft begeven. Is dit namelijk een onderhoudsvrije accu (bouwjaar auto 2003 waarschijnlijk nog originele accu). Heb de auto gisteravond aan een druppellader gekoppeld met 3 standen (leeg= rood 50% vol = geel vol= groen). Inmiddels is de accu al vol. Maar als ik de deur open maak (binnenverlichting springt aan), dan springt de druppellader direct op rood!!! Nieuwe accu nodig???? Graag jullie advies 

- TIEMEN
- Enthousiast
Bericht
Persoonlijk zou ik niet bij de dealer gaan: meerprice... . Indien er bij het vervanwgen van de accu een lichtje blijft branden op het dashbord, ja; dan moet je sowieso bij de dealer. Alhoewel, sommige garages of bandenleveranciers hebben de nodige apparatuur om resets te doen.
"Mijn vrouw de cooper, ik de "S"..."
- Jan-Willem
- Nieuwsgierig
Bericht
Voor mijn andere auto is het advies altijd een accu van Bosch. Maar wat is het advies vanuit Mini (BMW). Waar laten zij de accu maken (of welk model wordt er gebruikt). Heb de zoekfunctie op de forum al gebruikt maar kon hierover niks vinden.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De accu van de dealer is exact dezelfde als er in zat inclusief bevestiging voor het rode afdekkapje. Bovendien weet je van die zeker dat deze ook weer in de accubak past. Anders gewoon je oude accu meenemen naar een goed gesorteerde leverancier. Kun je hem daar ook meteen inleveren.
- Jan-Willem
- Nieuwsgierig
Bericht
Vroeger kon je accu's ook bijvullen. Een onderhoudsvrije accu wil toch zeggen dat je er zelf niets aan kunt doen, of heb ik dat mis? (Ik ga er vanuit dat de accu in de mini een onderhoudsvrije is)
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors