Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2008, 19:55

parklaneworks schreef: Het blijft een fijne auto om in te rijden
Dat is nu net mijn grote probleem ook, en de NewMINIclub is ook een hardstikke leuke club.
Het laatste is voor mij ook nog een reden om Mini te blijven rijden.
Maar wanneer ik geen Mini meer heb/koop, dan neem ik ook afscheid. :'(
Wat is nu wijsheid ????
Mocht ik de koop ontbonden krijgen van mijn huidige Mini,
is de kans toch zeer groot dat ik/we weer een MCS kopen :s, in de hoop dat deze niet dieseld (ijdele hoop?).
Net wat ik eerder schreef, het is een klein percentage wat er last van heeft (voor zo ver mij bekend),
en helaas zitten wij er bij. :(
Kees en Annet
Racende reporter

05 dec 2008, 20:01

Harmar schreef:
parklaneworks schreef: Het blijft een fijne auto om in te rijden
Dat is nu net mijn grote probleem ook, en de NewMINIclub is ook een hardstikke leuke club.
Het laatste is voor mij ook nog een reden om Mini te blijven rijden.
Maar wanneer ik geen Mini meer heb/koop, dan neem ik ook afscheid. :'(
Wat is nu wijsheid ????
Mocht ik de koop ontbonden krijgen van mijn huidige Mini,
is de kans toch zeer groot dat ik/we weer een MCS kopen. :s
In de hoop dat deze niet dieseld (ijdele hoop?).
Net wat ik eerder schreef, het is een klein percentage wat er last van heeft, en helaas zitten wij er bij. :(
Harry,

Onze mini is van oktober 2007.
Maar wij hebben er bijna geen last van.
alleen als we een heel kort stukje hebben gereden. (starten 4m. rijden en dan de motor weer uit) dan gaat ie de volgende keer dat je 'm start, zeg een dag later, even dieselen en ratelen.

Dus mocht je een nieuwe mini willen, niet iedereen heeft er last van.

Annet
Afbeelding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2008, 20:19

BMW X3 schreef: Dus mocht je een nieuwe mini willen, niet iedereen heeft er last van.

Annet
Daar klamp ik me ook aan vast.
Maar het geintje gaat altijd weer geld kosten. En daar zit ik niet direct op te wachten.
Hadden in gedachten toen we de Mini kochten, deze een jaar of 5 aan te houden.
Dus ik hoop dat ze met een fatsoenlijke aanpassing (motor vervangen o.i.d.) mij en anderen een oplossing bieden.
Maar eerst de modificatie, en dan horen/zien we wel verder.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 dec 2008, 00:26

@ Harry,

Ik begrijp je probleem, het is een fijne auto en de NewMINIclub is inderdaad ook erg leuk en gezellig. Zonde om dat achter te laten! Maar aan de andere kant zit je ook niet te wachten op een auto die alleen maar problemen heeft.

Ondanks de problemen die ik nu met de auto heb, de volgende gaat toch weer een MINI worden. Ik wil het nog een keer proberen. Ik zou de heerlijke rij eigenschappen de leuke ritten en ander MINI meetings :D enorm gaan missen als ik geen MINI meer zou hebben!!

Groeten, Jan
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

06 dec 2008, 12:27

Mijn MINI gaat 15 december weer naar de dealer voor een aantal zaken.
Als het goed is hebben ze dan alle onderdelen binnen.

Het grootste probleem op dit moment is dat mijn kofferbakklep niet meer open gaat. Op een of andere manier is er water in het mechanisme/kofferbakhandgreep gekomen en dat is gaan oxideren o.i.d. Kan al 3 weken lang mijn kofferbak niet in/gebruiken :evil:.

Tevens krijg ik nu een geheel nieuwe complete wielkuip aan de passagierskant. Ik verloor namelijk geregeld 1 van die kapjes/deksels in de wielkuip (om bij de lampjes te komen).

Wat betreft het diesel/ratelgeluid.....laatst had ik wederom gemeld dat het geluid zich weer heeft voorgedaan/voorkomt. Nu gaan ze ook gelijk de kettingspanner vervangen (zal waarschijnlijk toch niet helpen ).

Last but not least wordt de remvloeistof vervangen. Volgens de uitlezing van mijn sleutel was het nodig, gaat me +/- 100 euro kosten.

Wat ik ook zo jammer vind is dat service vaak zo traag is (gemiddeld
3 weken wachten voordat je terecht kan voor een afspraak). Weet niet of dat ook bij andere merkdealers is maar dat valt me tegen.

De MINI is een fijne auto maar bovengenoemde zaken en het feit dat ik o.a. eigenlijk toch wel iets meer ruimte en comfort wil hebben neigt mij om naar een andere auto(merk) te kijken.

Ik ben bv. heel erg nieuwsgierig naar de nieuwe Scirocco (dit komt o.a. door Modena) maar ook een vrij complete Golf GTI 5 lijkt mij wel interessant.

Wie weet gaat de MINI wellicht in de (nabije) toekomst verkocht/ingeruild worden mocht het (financieel) interessant zijn en een andere (auto)merk goed bevallen.

Zo, dit was mijn verhaal.... :mrgreen:
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 dec 2008, 17:37

Vandaag was het bij mij ook zo ver. 14000km en het was raak. Ik moet wel zeggen dat nadat ik eerder op de dag een heel kort ritje had gemaakt. Dit gebeurt bij mij niet veel dus we zullen wel zien hoe vaak het terug gaat komen.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 dec 2008, 01:54

ducks schreef:Vandaag was het bij mij ook zo ver. 14000km en het was raak. Ik moet wel zeggen dat nadat ik eerder op de dag een heel kort ritje had gemaakt. Dit gebeurt bij mij niet veel dus we zullen wel zien hoe vaak het terug gaat komen.
Het is bij mij dit jaar veel erger dan vorig jaar, morgen maar even vragen of ik garantieverlenging kan krijgen hiervoor :roll:
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
sandwich75
One wheel wonder
One wheel wonder

15 dec 2008, 07:54

Bij is het al een tijdje raak maar zo erg als gisteren is het nog niet geweest. Had eigenlijk eem opname moeten maken.
Heb uit voorzorg de auto even warm laten draaien voordat we de weg opgingen. Toen we gisteren avond weggingen was het ook weer raak. Niet normaal. Ga vandaag de dealer erover bellen.
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 dec 2008, 21:09

Harmar schreef:
Dus ik hoop dat ze met een fatsoenlijke aanpassing (motor vervangen o.i.d.) mij en anderen een oplossing bieden.
Maar eerst de modificatie, en dan horen/zien we wel verder.

Kan inmiddels uit ervaring vertellen dat ook een andere motor niet altijd succes is... :cry: :cry: :cry: :cry:
Na 10.000 km met het nieuwe blok wederom..... :cry: :cry: :cry: :cry:
Inruilprijs op een nieuwe is ook al.... :cry: :cry: :cry: :cry:

Kortom; met de rug tegen de muur, huilen met de pet op...

Nog maar 1 lichtpuntje; leuke club, met super meetings... :wink:
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 dec 2008, 22:30

Gebo schreef: Kan inmiddels uit ervaring vertellen dat ook een andere motor niet altijd succes is... :cry: :cry: :cry: :cry:
Na 10.000 km met het nieuwe blok wederom..... :cry: :cry: :cry: :cry:
Dat meen je niet !!!!!!!!!!!!!!!!

Hoopte voor je, dat dat je er vanaf was. :(
En voor mij een goed argument, richting Mini/BMW, om tot vervanging over te gaan.
Dit is wel heel erg triest.
In ieder geval, je bent weer welkom bij de club.
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 dec 2008, 00:49

Balen zeg! Heeft je nieuwe blok hetzelfde probleem of is het gewoon een ander onderdeel dat dit probleem met wat voor blok dan ook veroorzaakt?

Ik heb het dieselgeluid enkel en alleen tussen de 1500 en 2000 toeren, niet eronder en ook niet er boven.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2008, 11:02

Ik heb dit weekend de nieuwe fabrieks Works ter beschikking gehad, 2009 model, ik hoop dat het iedergeval opgelost is.. maarre.. als je hem start hoor je gelijk een rare rattel maar is daarna wel gelijk weg, misschien als die meer kilometers heeft gemaakt dat die ook dit verschijnsel krijg.. heb er weinig vertrouwen in als ik dit allemaal zo lees, eigenlijk ben ik blij dat ik weer zo'n goeie ouwe zuiplap als motor heb, sterk en betrouwbaar en een heerlijk geluid! Sterkte jongens! En meisjes want Nathalie heeft er ook nog steeds last van, zo erg zelfs dat ze naar een Alfa is gaan kijken :s
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2008, 11:09

Hans schreef:Nathalie heeft er ook nog steeds last van, zo erg zelfs dat ze naar een Alfa is gaan kijken
Geef haar groot gelijk!

:mrgreen:
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 dec 2008, 12:04

Des schreef:Balen zeg! Heeft je nieuwe blok hetzelfde probleem of is het gewoon een ander onderdeel dat dit probleem met wat voor blok dan ook veroorzaakt?

Ik heb het dieselgeluid enkel en alleen tussen de 1500 en 2000 toeren, niet eronder en ook niet er boven.
Bij mij het zelfde. En kan het nu ook redelijk reproduceren met dit weer. Even savonds de auto een paar meter verzetten. Volgende ochtend bingo!. Als ik hem iedere keer netjes warm rij is er niks aan de hand.

Met m'n tigra had ik een soort gelijk probleem. Even een paar dagen in de kou laten staan en bingo. Hier waren het de kleppen stoters die dan geen/niet genoeg olie meer hadden.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2008, 12:27

Aangezien er geen oplossingen aangedragen worden die duurzaam dit probleem de wereld uit helpen;

In m'n laatste Cooper (R50) gebruikte ik dit:
Top End Treatment.

Baadt 't niet, schaadt het ook niet. Maar je klepstoters zouden er zich zomaar beter bij kunnen gaan voelen.

:wink:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”