een must vind ik persoonlijk als je een beetje sportief of op circuit rijdt.. houdt de wagen mooi in balans als je het goed doet en 't is beter voor de koppeling
Met een voet, die van de gas/rem, beiden bedienen bij het afremmen.
Je gaat dan eigenlijk wat extra gas geven om zo de rem op je motor niet te gebruiken. Zo rem je eigenlijk beter want je spaart je koppeling serieus wat krachten. Je verbruikt wel meer remblokjes, maar heel&toe doe je toch niet in het dagelijkse verkeer
Bedoeling is trouwens om je hiel op je gas te gebruiken en je 'tenen' op je rem.
Er staan een leuk filmpje op YouTube van een Japanner in een McLaren F1 (je weet wel, die supercar van de jaren 90) die dat uitstekend doet maar ik vind het niet meteen terug.
@tirex: ken het gevoel, was dan eigenlijk te rustig aan het afremmen om het fatsoenlijk te doen
het gaat makkelijker als je sportiever rijdt en dus je rempedaal dieper moet indrukken en zo beter bij het gas kan met diezelfde voet dus. Maar ik kan het aan eender welke snelheid of stand van m'n rempedaal, dan moet je uw voet gewoon echt heel scheef houden. Vrij nutteloos wel in het dagelijkse verkeer. Rev-matchen doe ik quasi altijd. Spaart je koppeling.
nog een leuke techniek is left-foot braking, erg moeilijk in het begin maar éénmaal je het onder de knie hebt is het zalig. maar ik gebruik het niet zoveel.. belast de auto wel vrij hard (remmen)
Wat heb je eigenlijk aan left-foot braking? Je kan niet koppelen en dan doet je rechtervoet niets, aangezien het niet de bedoeling is om gas te geven en te remmen tegelijk, zeker niet als je de koppeling niet bediend..