Mobiele telefonie topic; alles over je mobiele telefoon

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Coen
Be Mini
Be Mini

10 jun 2008, 16:04

MR schreef:Ik heb de mijne vanavond.... als de eerste uitgeleverd gaat worden!! Ik ben bij de eerste overhandiging van de allereerste Diamond uit handen van Lieke van Lexmond... wat is het toch een straf om journalist te zijn!

MR
Dan mag je er een mooi verslag van maken :D
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
MaVaEe
Koeien-teller

10 jun 2008, 16:07

MR schreef:Ik heb de mijne vanavond.... als de eerste uitgeleverd gaat worden!! Ik ben bij de eerste overhandiging van de allereerste Diamond uit handen van Lieke van Lexmond... wat is het toch een straf om journalist te zijn!

MR
Wat heb jij het toch weer slecht! :mrgreen:
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2008, 17:33

Jurgen schreef:Nog beter :) je moet hem helemaal niet meer kraken :D Hij is gewoon unlocked :) :P
Op onemorething:

Quote on
De nieuwe 3G iPhone is slecht nieuws voor alle hackers en jailbreakers. De eerste generatie iPhone kon vanuit huis via iTunes worden geactiveerd bij AT&T. Handig voor Apple, want in de Apple store was het een kwestie van snel doosjes schuiven. Ook handig voor ons, want zo werden buiten het zicht van Apple en AT&T honderdduizenden iPhones gejailbreaked en simlock-vrij gemaakt.

Vanaf 11 juli wordt je iPhone bij aanschaf direct in de winkel van AT&T, Apple, t-Mobile of Mobistar geactiveerd. Daarom komt de telefoon ook niet te koop in de online Apple Store. Verwacht dus lange rijen in de winkel of verzin een slimme truc, als je niet naar t-Mobile of Mobistar wilt switchen.

Quote off

Helaas zal de iPhone ook iets later in Belgie komen
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

10 jun 2008, 18:17

normaal mag dit niet omdat dan enkel de gsm op het mobistar netwerk mag en dan spreken we dus van een koppelverkoop. Wat niet mag in belgië tenzij het betreffende producten ook appart verkocht worden zoals pc en Windows bijvoorbeeld. Maar mij maakt het niet uit ik zit al bij mobistar :p
Afbeelding
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

10 jun 2008, 19:18

Ries schreef:
Jurgen schreef:Nog beter :) je moet hem helemaal niet meer kraken :D Hij is gewoon unlocked :) :P
Op onemorething:

Quote on
De nieuwe 3G iPhone is slecht nieuws voor alle hackers en jailbreakers. De eerste generatie iPhone kon vanuit huis via iTunes worden geactiveerd bij AT&T. Handig voor Apple, want in de Apple store was het een kwestie van snel doosjes schuiven. Ook handig voor ons, want zo werden buiten het zicht van Apple en AT&T honderdduizenden iPhones gejailbreaked en simlock-vrij gemaakt.

Vanaf 11 juli wordt je iPhone bij aanschaf direct in de winkel van AT&T, Apple, t-Mobile of Mobistar geactiveerd. Daarom komt de telefoon ook niet te koop in de online Apple Store. Verwacht dus lange rijen in de winkel of verzin een slimme truc, als je niet naar t-Mobile of Mobistar wilt switchen.

Quote off

Helaas zal de iPhone ook iets later in Belgie komen
En als je hem nou uit Amerika haalt, wat dan ?
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2008, 19:19

Tsja.... ik zorg wel dat ik via T-mobile er 1 krijg :D

Da gaat allemaal niet meer werken ;).... je moet er nu fysiek echt een contract bij afsluiten. Dus contract + telefoon kopen of je moet naar belgie, want daar mag koppelverkoop niet. Hoe ze dat daar gaan oplossen geen idee....

MR
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

10 jun 2008, 19:24

Nou Jurgen vertel eens ???
Jurgen

10 jun 2008, 23:13

Ja ik heb het al verteld he, bij ons MOET je de iPhone appart kunnen kopen en ze mogen hem NIET locken. Anders gaat je tegen de wet in op koppelverkoop (gsm+abbo). Dus mss dat hij hier iets meer gaat kosten (199 en 299) is hier voor belgie echt spotgoedkoop! (zo'n gsm zitten hier in de range van 499 a 599).

Wat ze wel mogen is dat hij enkel via mobistar wordt verkocht. Maar dan niet met een extra abbonoment. Dus idd wat ze ermee gaan doen geen idee. Maar gelocked mag hem hier allesinds niet verkocht worden :). Ik ben benieuwd hoeveel ik iPhones ik binnenkort nog naar Nederland mee kan pakken bij meetings ;) :D :P
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2008, 01:47

Me too!.... dit is echt een aparte manier qua verkoop. Ben benieuwd hoe Apple hierop gaat reageren namelijk, want dat betekent dat de verkoop nu niet meer via de States gaat lopen. Maar deze keer via Belgie! Wat een eer!! :D:D

MR
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2008, 08:50

In Frankrijk en UK zullen ze waarschijnlijk iets eerder unlocked (pre-paid) te verkrijgen zijn.

Maar via USA zal er toch ook wel iets gevonden worden. Ik heb begrepen dat de betaversie 2.0 al gekraakt is geweest zodat je niet van 1 provider afhankelijk bent.
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 jun 2008, 09:05

Is Frankrijk niet al simlock vrij? Volgens de wetgeving daar is koppelverkoop
absoluut niet toegestaan.
Volgens mij moeten aanbieders hier in Nederland je de optie geven om je telefoon te unlocked. (tegen betaling uiteraard). Hierover kun je op de website van T-Mobile wel e.e.a. vinden.
T-Mobile duitsland vroeg 999 Eurie en Orange Frankrijk bood ze vrij aan voor 650 Eurie (de 2G versies)
En.. te hacken zijn alle telefoons als ze ook legaal kunnen worde ge-unlocked

Ar.
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2008, 12:11

heb gehoord dat mobistar de exclusieve verkoop heeft voor de eerste 2 maanden van de iphone.
voor mij geen probleem, zit ook al bij mobistar :mrgreen:
coendek
Stoepsleutelaar

03 jul 2008, 12:28

Guys,

mocht ik zo'n ding (lees Iphone) via T-mobile willen kopen he... ben ik dan verplicht om dat t-mobile abbo erin te houden omdat ie anders niet werkt of kan ik daarna gewoon erin stoppen wat ik wil!??!?! iemand een idee!?!?!

Thanks guys

Coen
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2008, 12:40

coendek schreef:Guys,

mocht ik zo'n ding (lees Iphone) via T-mobile willen kopen he... ben ik dan verplicht om dat t-mobile abbo erin te houden omdat ie anders niet werkt of kan ik daarna gewoon erin stoppen wat ik wil!??!?! iemand een idee!?!?!

Thanks guys

Coen
Dit is wat T-mobile NL net heeft laten weten over de simock verwijdering (met behoud van garantie/service):
T-Mobile schreef: Na 0-3 maanden betaalt men €120, na 3-6 maanden 90, na 6-9 maanden €70 en tussen de 9e en 12e maand €50. Als de SIM-lock verwijderd is loopt het abonnement uiteraard nog wel door.
Na 12 maanden is het altijd gratis om de simlock eraf te laten halen!!
Jurgen

03 jul 2008, 12:45

ja maar dan zit je nog wel vast aan je 24maanden abbo :D
Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”