Wat denken jullie hierover: werkt het of is het weer een nutteloos ding?
http://www.electricsupercharger.com/
Een luchtfilter met ingebouwde fan om zo nog sneller de lucht in je blok te pompen...
E-Ram
- ndenotter
- Mod virus alert!
Bericht
Geezzz dat die f**k uberhaupt nog bestaan. Best leuk die turbo en supercharger uitleg maar de enige manier waarop forced induction ook echt zijn "ding" doet is als de ECU zich ook aanpast. Nu zullen sensoren het mengsel best wel iets kunnen bijsturen maar nooit genoeg om echt een goeie boost te geven! Daarnaast is het gewoon een blokkade in de 'lucthlijn', het is niet voor niets dat bv. een turbo @boost meer dan 100.000 rpm haalt., dat haalt dit "electromotortje" nevernooitniet!
- mso
- Volledig MINI minded!
Bericht
Deze haalt: 25,300 RPMndenotter schreef:Geezzz dat die f**k uberhaupt nog bestaan. Best leuk die turbo en supercharger uitleg maar de enige manier waarop forced induction ook echt zijn "ding" doet is als de ECU zich ook aanpast. Nu zullen sensoren het mengsel best wel iets kunnen bijsturen maar nooit genoeg om echt een goeie boost te geven! Daarnaast is het gewoon een blokkade in de 'lucthlijn', het is niet voor niets dat bv. een turbo @boost meer dan 100.000 rpm haalt., dat haalt dit "electromotortje" nevernooitniet!

- Der Abt
- Be Mini
Bericht
Ziet er mij maar geklungel uit.
Past op, ik heb wel al rare dingen gezien die werken.
Zo herinner ik mij een kerel die met een bladblazer rechtstreeks lucht in zijn gasklep blies en zo op de testbank 8 à 10pk meer draaide.
Die kerel deed dat natuurlijk maar voor het zeveren, maar het werkte wel.
Ik zou zulke systemen in ieder geval niet vertrouwen.
Zoals het gezegde gaat : "If it's too good to be true, it probably is."
Past op, ik heb wel al rare dingen gezien die werken.
Zo herinner ik mij een kerel die met een bladblazer rechtstreeks lucht in zijn gasklep blies en zo op de testbank 8 à 10pk meer draaide.
Die kerel deed dat natuurlijk maar voor het zeveren, maar het werkte wel.
Ik zou zulke systemen in ieder geval niet vertrouwen.
Zoals het gezegde gaat : "If it's too good to be true, it probably is."
- ndenotter
- Mod virus alert!
Bericht
Damn dat ze het ook gewoon volhouden met zogenaamde testimonials etc. Alsof je met een paar honderd euro een heel aftermarket turbo systeem overbodig maakt. Waarom bestaan er dan uberhaupt wastegates en blowoff valves, echt de luchtdruk die een turbo kan vormen zou zo'n ding binnen luttele seconden aan gruzelementen blazen! Zo van.......BLAF!
en stuk en weg geld........ 

- Der Abt
- Be Mini
Bericht
Een op maat gemaakte turbokit kost een pakje geld, je bent al snel meer dan 5000 euro kwijt als je alles op een veilige manier wilt doen.
Intercooler, Garret turbo, sterkere koppeling, sterkere versnellingsbak, andere injectoren, software op maat, een op maat gemaakt inlaatstuk, ... kost allemaal toch wat geld.
Intercooler, Garret turbo, sterkere koppeling, sterkere versnellingsbak, andere injectoren, software op maat, een op maat gemaakt inlaatstuk, ... kost allemaal toch wat geld.
- ndenotter
- Mod virus alert!
Bericht
@abt
Klopt nu je het zegt (owkeeowkeej heb voor ik een Novitec turbo kit kocht voor mijn slalom Cento ook naar dit ziten kijken) er is iemand, meen ik, in de States die een electro motor in zijn inductie lijn heeft geplaats. Echter, dit was wel een formaat van hebikjoudaar, en dit vraagt dan om hebikjoudaar - stroom, wat dus betekend dat je accu's nodig hebt van het formaat........hebikjoudaar
. Wat dus meteen de hele powergain teniet doet!
Amen
.
Klopt nu je het zegt (owkeeowkeej heb voor ik een Novitec turbo kit kocht voor mijn slalom Cento ook naar dit ziten kijken) er is iemand, meen ik, in de States die een electro motor in zijn inductie lijn heeft geplaats. Echter, dit was wel een formaat van hebikjoudaar, en dit vraagt dan om hebikjoudaar - stroom, wat dus betekend dat je accu's nodig hebt van het formaat........hebikjoudaar

Amen

- mso
- Volledig MINI minded!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Echte druk wordt opgebouwd als de inlaatkleppen gesloten zijn.
Als de kleppen opengaan wordt de overdruk de verbrandingsruimte ingedrukt.
Dit ding kan nooit en te nimmer (merkbare) overdruk genereren om het simpele feit dat het een open verbinding naar buiten blijft. Misschien dat dit ding zelf zelfs een restrictie in de luchtweg gezien kan worden bij hoge toerentallen.
De M45 Eaton kompressor die de Mini heeft heeft behoorlijk wat energie nodig om die overdruk te maken omdat echt komprimeren van lucht veel energie kost. Gelukkig levert het onder de streep wel weer vermogen op.
E-Ram bestaat echter al 12 jaar, misschien doet het toch wat maar zeker niet op een compressormotor
Als de kleppen opengaan wordt de overdruk de verbrandingsruimte ingedrukt.
Dit ding kan nooit en te nimmer (merkbare) overdruk genereren om het simpele feit dat het een open verbinding naar buiten blijft. Misschien dat dit ding zelf zelfs een restrictie in de luchtweg gezien kan worden bij hoge toerentallen.
De M45 Eaton kompressor die de Mini heeft heeft behoorlijk wat energie nodig om die overdruk te maken omdat echt komprimeren van lucht veel energie kost. Gelukkig levert het onder de streep wel weer vermogen op.
E-Ram bestaat echter al 12 jaar, misschien doet het toch wat maar zeker niet op een compressormotor
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zo'n filmpje zegt natuurlijk niets...
Ik denk ook dat het ding alleen maar in de weg zit. Het zit in de aanzuigbuis van verse lucht waar al flink gezogen wordt door de motor. Is de kracht van dat torreke groter dan de kracht van het aanzuigen van de motor? Naar mijn mening kun je deze beter iets vergroten voor goede aanvoer.Berthil schreef:Dit ding kan nooit en te nimmer (merkbare) overdruk genereren om het simpele feit dat het een open verbinding naar buiten blijft. Misschien dat dit ding zelf zelfs een restrictie in de luchtweg gezien kan worden bij hoge toerentallen.
Zo'n filmpje zegt natuurlijk niets...
Onze sponsors