Daar zou ik me echt geen zorgen over maken Marcel, we hebben ons mannetje die dit allemaal voor ons zal regelenMarcel Always Open schreef: Ik hoop dat ze mijn cabriootje wel accepteren tussen als die exotische merken. In de beschrijving las ik dat de organisatie zich het recht voorhoudt om deelnemers te weigeren en ik vermoed dat ze alleen de "sportwagens" willen hebben.
Sport Car Spring Rally 1-2 en 3/04/2011
- jbcola
- Brugse zot
- Locatie: Seychellen
Bericht
- MR
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Praag
Bericht
Dick bedankt voor het starten van de topic. Ik wil even melden dat het hier echt gaat om twee verschillende soorten ritten. Je hebt de tour and race klasse alsware. Aan de ene kant is tour gezellig rijden met de supercars (Bugatti EB110, Ferrari's, Lamborghini's, etc), maar wel op de stopwatch.
Aan de andere kant heb je de race klasse en dat is echt aanpoten! Je hebt hier pagina's met bolletje-pijltje, je hebt een speciale proef op vrijdagavond en op zaterdag! Je moet dus echt professioneel rijden met stopwatch, tripmeter en/of kompas. Achter elkaar aanrijden doe je eigenlijk alleen op zaterdag. Waar je met vrienden naar de proef rijdt via bolletje-pijltje en dan ga je daar met afstand van enkele seconden de proef doen en ik kan je zeggen die is niet gemakkelijk! Natuurlijk ga je dan nog ff lunchen met z'n allen. Dat is allemaal inbegrepen.
Op vrijdag heb je ook een prijsvraag, waarbij je echt specifieke informatie moet weten. Zoals wie was de oprichter van Lamborghini en zet deze zes modelletjes op een rij van leeftijd. Je bent een held als je dat lukt. Ook moet je een ronde op een simulator rijden op vrijdagmiddag. Deze dingen tellen allemaal mee, samen met de proef op vrijdag, de proef op zaterdag en of je alle checkpoints onderweg naar de proeven hebt gevonden.
Je rijdt in Duitsland, Belgie en Nederland, maar voor namelijk in de Ardennen in DE en BE. De wegen zijn op en neer, links en rechts, soms slecht en soms kaarsrecht waardoor je het potentieel van je MINI kan testen. Mensen met enorm verlaagde MINIs en die heeeeel zuinig op hun wagentje zijn kies voor de tour klasse. De race klasse is echt leuk doorrijden. Wij MINI rijders staan erom bekend bij de deelnemers van de rally.

Het zou natuurlijk top zijn als er een leuke groep met MINI rijders is, die kunnen dan naast de standaard race ook tegen elkaar rijden.
Ik heb zelf al twee jaar een vaste navigator
We doen gewoon weer mee dit jaar, maar het zou natuurlijk top zijn als ik een hele grote groep met MINI fanaten kan aandragen.
Wat betreft het eten en het hotel. Dat is gewoon top geregeld. Eten is er zoveel je wilt, drank moet je wel zelf betalen. Bij het ontbijt natuurlijk niet
Volgens mij hebben ze geen twin-rooms, dus hou daar even rekening mee.
Dingen als een raceschildje, stickers, roadbook, etc zitten allemaal in de prijs ingegrepen.
@Marcel, ze belde me voor deelnemers
Dus iedereen is welkom!
Aan de andere kant heb je de race klasse en dat is echt aanpoten! Je hebt hier pagina's met bolletje-pijltje, je hebt een speciale proef op vrijdagavond en op zaterdag! Je moet dus echt professioneel rijden met stopwatch, tripmeter en/of kompas. Achter elkaar aanrijden doe je eigenlijk alleen op zaterdag. Waar je met vrienden naar de proef rijdt via bolletje-pijltje en dan ga je daar met afstand van enkele seconden de proef doen en ik kan je zeggen die is niet gemakkelijk! Natuurlijk ga je dan nog ff lunchen met z'n allen. Dat is allemaal inbegrepen.
Op vrijdag heb je ook een prijsvraag, waarbij je echt specifieke informatie moet weten. Zoals wie was de oprichter van Lamborghini en zet deze zes modelletjes op een rij van leeftijd. Je bent een held als je dat lukt. Ook moet je een ronde op een simulator rijden op vrijdagmiddag. Deze dingen tellen allemaal mee, samen met de proef op vrijdag, de proef op zaterdag en of je alle checkpoints onderweg naar de proeven hebt gevonden.
Je rijdt in Duitsland, Belgie en Nederland, maar voor namelijk in de Ardennen in DE en BE. De wegen zijn op en neer, links en rechts, soms slecht en soms kaarsrecht waardoor je het potentieel van je MINI kan testen. Mensen met enorm verlaagde MINIs en die heeeeel zuinig op hun wagentje zijn kies voor de tour klasse. De race klasse is echt leuk doorrijden. Wij MINI rijders staan erom bekend bij de deelnemers van de rally.
Het zou natuurlijk top zijn als er een leuke groep met MINI rijders is, die kunnen dan naast de standaard race ook tegen elkaar rijden.
Ik heb zelf al twee jaar een vaste navigator
Wat betreft het eten en het hotel. Dat is gewoon top geregeld. Eten is er zoveel je wilt, drank moet je wel zelf betalen. Bij het ontbijt natuurlijk niet
Dingen als een raceschildje, stickers, roadbook, etc zitten allemaal in de prijs ingegrepen.
@Marcel, ze belde me voor deelnemers
- MR
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Praag
Bericht
Oh en mensen de lenterit komt niet in gevaar!
Het event in Maastricht eindigt op zaterdagmiddag/avond, dus je kunt de nacht blijven slapen, vroeg ontbijten en dan richting de lenterit rijden. Zaterdagavond al wegrijden is natuurlijk ook mogelijk, maar wellicht is het dan handig om één enkele hotelovernachting van vrijdag op zaterdag te boeken bij bijvoorbeeld Vandervalk dat op 100 meter van het rallyhotel ligt.
MR
Het event in Maastricht eindigt op zaterdagmiddag/avond, dus je kunt de nacht blijven slapen, vroeg ontbijten en dan richting de lenterit rijden. Zaterdagavond al wegrijden is natuurlijk ook mogelijk, maar wellicht is het dan handig om één enkele hotelovernachting van vrijdag op zaterdag te boeken bij bijvoorbeeld Vandervalk dat op 100 meter van het rallyhotel ligt.
MR
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Ik zie dat de meesten in de race klasse gaan rijden, maar ik voel meer voor de toerklasse...

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Ja Robbert-1 , kun je aub wat meer ervaringen posten van eerdere edities?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- robbert-1
- Mod virus alert!

- Locatie: Amsterdam
Bericht
Wij hebben altijd in de tour-klasse meegereden. Rustig touren is het echter niet.. Je moeten rijden met behulp van een bolletjes-pijltjes systeem en dat betekend de hele route opletten. Als je eenmaal verkeerd zit, kun je ook écht verdwalen! Verder moet je tijdens de route letters verzamelen en bijvoorbeeld rijden met een compas en stopwatch. Moeilijk, maar erg leuk! De onderlinge strijd tussen de deelnemers is lachen en maakt het rijden geen moment saai, maar continu spannend!
Als autoliefhebber is dit evenement sowieso de moeite waard, met al het geweld dat meedoet. Ferrari, Bugatti, BMW, Porsche.. het rijd allemaal mee. Ondanks dat er veel rijke mensen meerijden word je niet scheef aangekeken als Mini bezitter, de sfeer is goed.
Verder is het evenement top georganiseerd. Goed eten, een mooie locatie en prima tijdsindeling. Het zaterdagavond feest is ook altijd de moeite waard!
Als autoliefhebber is dit evenement sowieso de moeite waard, met al het geweld dat meedoet. Ferrari, Bugatti, BMW, Porsche.. het rijd allemaal mee. Ondanks dat er veel rijke mensen meerijden word je niet scheef aangekeken als Mini bezitter, de sfeer is goed.
Verder is het evenement top georganiseerd. Goed eten, een mooie locatie en prima tijdsindeling. Het zaterdagavond feest is ook altijd de moeite waard!
- wall-e
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Castricum
Bericht
dank voor het vermelden!
klinkt overigens wel erg gaaf zeg deze tour.

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
MR schreef:Oh en mensen de lenterit komt niet in gevaar!
Het event in Maastricht eindigt op zaterdagmiddag/avond, dus je kunt de nacht blijven slapen, vroeg ontbijten en dan richting de lenterit rijden. Zaterdagavond al wegrijden is natuurlijk ook mogelijk, maar wellicht is het dan handig om één enkele hotelovernachting van vrijdag op zaterdag te boeken bij bijvoorbeeld Vandervalk dat op 100 meter van het rallyhotel ligt.
MR
klinkt overigens wel erg gaaf zeg deze tour.
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- MR
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Praag
- MR
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Praag
Bericht
Ff kort wie doen er nu mee...
jbcola
bud127
MR met de 135i
TBL
Des
stefan740
Marcel Always Open
Fisico
robbert-1
Kunnen we rekenen op minimaal 10 MINI's? Dan ga ik namelijk de organisatie mailen of we allemaal op één volgende nummers kunnen krijgen op de startgrid.
MR
jbcola
bud127
MR met de 135i
TBL
Des
stefan740
Marcel Always Open
Fisico
robbert-1
Kunnen we rekenen op minimaal 10 MINI's? Dan ga ik namelijk de organisatie mailen of we allemaal op één volgende nummers kunnen krijgen op de startgrid.
MR
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
MR , ik heb nóg niet ingeschreven. Dat ga ik dit weekend wel even regelen! (in de tourklasse, niet de sportklasse)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors















