Eerst even voorstellen
Geplaatst: 19 jul 2025, 11:22
Eerst maar even voorstellen, mijn naam is Wout afkomstig uit het noorden van het land. We (mijn vrouw en ik) hebben 1,5 maand geleden een rode r50 chili automaat uit 2005 gekocht met 147000 op de teller. Auto had wel e.e.a. aan kleine cosmetische zaken maar niks schokkends en leek technisch verder helemaal oké. Automaat doet het erg netjes en blokje draaid mooi. Begonnen met het hemeltje te vervangen, deze hing heel erg, en direct maar een zwarte met zwarte stijlen. Ook de tankdop vervangen voor een R53 uitvoering, koplampen gepolijst en eeen goede poetsbeurt gegeven. Ondertussen gewoon lekker gaan rijden om te kijken of technisch ook alles goed gaat.......en ja hoor olielampje....dus maar eens begonnen met een oliewissel. Wat opvalt bij de wissel is dat de olie heel raar ruikt en serieus dun was, niet de normale oude olie en zelfs niet verbrandde olie maar veel chemischer.....vermoeden schoonmaakspul????
Olie en filter dus maar vervangen en even rustig mee gereden. Lampje brand alleen nog bij stationair. Nu hopen dat de olie alle resten van de oude heeft opgenomen. Dus weer alles eruit en nieuwe olie en filter. Direct ook maar oliedruksensor vervangen. Daar kwam bij de stekker olie eruit. Nu geen lampje meer en blokje loopt heerlijk. Nadeel, nu lekt de mini dus ...... plan is om preventief alle bekende pakkingen maar te vervangen. Krukaskeerringen, carter, kleppendeksel, oring krukas en nokkenassensor, oliefilterhuis ...
Kost wat maar dan is het wel goed. Ondertussen contact opgenomen met Ben van Leeuwen om te vragen wat het kost en wanneer hij tijd zou hebben.
Groeten Wout
Olie en filter dus maar vervangen en even rustig mee gereden. Lampje brand alleen nog bij stationair. Nu hopen dat de olie alle resten van de oude heeft opgenomen. Dus weer alles eruit en nieuwe olie en filter. Direct ook maar oliedruksensor vervangen. Daar kwam bij de stekker olie eruit. Nu geen lampje meer en blokje loopt heerlijk. Nadeel, nu lekt de mini dus ...... plan is om preventief alle bekende pakkingen maar te vervangen. Krukaskeerringen, carter, kleppendeksel, oring krukas en nokkenassensor, oliefilterhuis ...
Kost wat maar dan is het wel goed. Ondertussen contact opgenomen met Ben van Leeuwen om te vragen wat het kost en wanneer hij tijd zou hebben.
Groeten Wout