even voorstellen
Geplaatst: 17 jan 2024, 20:10
Hallo, ik ben Bart en ik heb sinds oktober 2023 een R52 uit november 2007. Het is mijn eerste new mini maar het MINI -virus had mij al begin jaren '80 te pakken. Na een 2CV en een ESCORT, kocht ik in 1983 een 1275GT uit ergens begin zeventiger jaren. Wat een machine! een fantastische wegligging en in de stad of ergens op bochtige wegen waren er maar weinig auto's die me bijhielden. De 1275GT werd 2 jaar later en 145.000km later vervangen door een 20+ jaar oude cooper uit de jaren 60 met heel veel verstralers en 2 tankjes. Jawel, een echte! Lekker scheuren maar met zo'n oudje ook een hoop ellende. Toch nog 110.00km gereden in 2 jaar. Daarna een heel erg kort uitstapje naar Mazda maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Een half jaar later kwam er weer een MINI. Deze keer een VAN op grijs kenteken. Een echte auto uit Engelse productie. Hield niet van regen, niet van zon, niet van hoge temperaturen en als het koud was weigerde ze alle dienst. Bij mistig weer reed ze met de nodige oprispingen. Ik ben creatief geworden in het regelen van vervangend vervoer en slepen bleek de meest betrouwbare manier om van a naar b te komen. En het ergste: Altijd als ik een belangrijke afsprak had of ergens dringend moest zijn, had je altijd hele bizarre storingen die zichzelf opgelost hadden als ze in de garage kwam. Na 2 jaar ingeruild voor iets wat het wel doet.
Het is altijd mijn droom geweest om een cabrio te rijden. Toen er een einde kwam aan het spelen voor de kinderen, kwam er in 2012 een barchetta in de garage te staan. Fantastisch autootje dat me hetzelfde gevoel gaf als destijds in de MINI's. Na 6 jaar had de carrosserie extra ventilatiegaten gekregen. Intussen stond er meer dan 400k op de teller. In 2019 kwam er een AUDI TT quarto roadster met een APX motor uit 2001. Een fantastische auto maar veel te veel vermogen dan goed is voor je rijbewijs. En het kost een hoop geld om zo'n ding te rijden. Dure onderdelen en elke 9km een litertje 98. Op zoek dus naar een andere cabrio. Ik ben uitgekomen op een oude liefde, een MINI. Ditmaal een witte R52 met 116PK.
De prijs was oké maar er is wel wat werk. Rondom heb ik er nieuwe bandjes, remschijven en blokken opgezet. Nu nog een paar olielekkages verhelpen en wat ander dingetjes oplossen en dan is ze weer top. Ondertussen heb ik al weer 8000km gereden met een dikke smile op mijn gezicht.
Het is altijd mijn droom geweest om een cabrio te rijden. Toen er een einde kwam aan het spelen voor de kinderen, kwam er in 2012 een barchetta in de garage te staan. Fantastisch autootje dat me hetzelfde gevoel gaf als destijds in de MINI's. Na 6 jaar had de carrosserie extra ventilatiegaten gekregen. Intussen stond er meer dan 400k op de teller. In 2019 kwam er een AUDI TT quarto roadster met een APX motor uit 2001. Een fantastische auto maar veel te veel vermogen dan goed is voor je rijbewijs. En het kost een hoop geld om zo'n ding te rijden. Dure onderdelen en elke 9km een litertje 98. Op zoek dus naar een andere cabrio. Ik ben uitgekomen op een oude liefde, een MINI. Ditmaal een witte R52 met 116PK.
De prijs was oké maar er is wel wat werk. Rondom heb ik er nieuwe bandjes, remschijven en blokken opgezet. Nu nog een paar olielekkages verhelpen en wat ander dingetjes oplossen en dan is ze weer top. Ondertussen heb ik al weer 8000km gereden met een dikke smile op mijn gezicht.