Ik ben Danny en ben sinds afgelopen donderdag in het bezit van een Mini Cooper S Chilli R53 uit 2003 met 263000km op de klok.
Hij is uitgevoerd in electric blue. Een van de vorige eigenaren heeft er een Milltek uitlaat onder gezet waar een heerlijk geluid uit komt.
Er is volgens mij nooit op onderhoud bespaard. Alle facturen zitten erbij en daar staan geen lullige bedragen op. Helaas zit er wel op alle velgen stoeprandschade, dus dat zal 1 van de eerste dingen zijn die gerepareerd gaan worden en laat ze dan ook direct poedercoaten in het wit, persoonlijk vind ik dat mooier dan het zilvere wat het nu is.
Enkele carosseriedelen bevatten ook kleine krasjes, het meeste kan in eruit polijsten, maar er zal ook het eea aan spuitwerk gedaan moeten worden, gelukkig heb ik spuiters in de kennissenkring, dus dat valt qua kosten wel mee.
Het interieur ziet er nog prima uit, maar wil wel op termijn de stoelen volledig met leer laten bekleden, op dit moment is het half leder.
Hierbij 2 foto’s van m’n MINI.







. Auto heb ik netjes ingereden tot 1000km. Dus ik dacht vandaag: laat ik eens naar Duitsland om boodschappen te doen in Emmerich. Ik rij op de A3, zo rond de 160/170 in z’n 5, ging allemaal lekker soepel, totdat ik ‘m in z’n 6 zette. Een hoop kabaal uit de uitlaat, alsof er 1 of meerdere cilinders uit waren gevallen. Gelukkig heb ik m’n auto uit kunnen laten rollen tot op de afrit. Bij een garagebedrijf in ‘s heerenberg kwamen ze erachter dat er 2 bougieskabels kapot waren, de bougies waren versleten en ze zaten ook nog eens niet vast. Ik dacht: Nou, mooi!! Nieuwe bougiekabels erop, nieuwe bougies erin en weer terug naar NL crossen. Helaas was dat niet het geval
. Ze hebben een compressie test gedaan op alle cilinders, cilinder 4 geeft niet thuis. Het blok moet dus weer open. Ik begin er onderhand helemaal niet goed van te worden. Had voor dit geld een hele leuke 2e gen kunnen kopen volgens mij. 











