Arctic Experience

Stel je hier even voor.
Bearcrow
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vollenhove
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 mar 2006, 21:49

Arctic Experience

11 mar 2006, 22:39

Hallo!

Eerste bericht op deze site. Al drie jaar in het trotse bezit van een Cooper S en nog steeds erg enthousiast. Ik heb me nog nooit bij een club aangemeld, wel interesse niet genoeg vrije tijd.

Ik heb inmiddels wel het een en ander ondernomen met de Mini, maar ben helaas geen collega Mini´s tegengekomen. Drie weken geleden was de door Nederlanders georganiseerde Arctic Challenge 2006 weer een feit. Samen met een vriend heb ik in 1 week 90 uur in een Mini gezeten om ca 7000km te rijden. Hieronder een kort verslag dat ik op de Mini 2 site in het engels heb gezet.

Groet,

Rick


Hi All,

It would be great to make the Arctic Challenge an International event, it certainly has the potential to become a yearly classic.

The Challenge is a speed limited rally. All cars carry a gprs satellite device which measures and samples real time speed and position. If one exceeds the local speed limit by one kilometer it means one incurs penalty. The organisation uses this system in order to increase safety while rally-ing.

The thrill in this challenge can be summarised:
- endurance
- smart navigation
- driving ability (real difficult roads)

We were sent by coordinates to find our way. All in all Team Cooper S Works had the least amount of kilometers, only 6890km in 6 days. Lap top in the car; two gps systems.
First non stop stretch 2950km and go! Everytime we received new coordinates the moment we arrived at a previously supplied coordinate. This was possible because the organisation physically could spot us! We also had to stop otherwise they did not grant us the new coordinate.

The second stretch took us from Akaslompolo in Finland via Sweden to Norway and back. We started at 0800 and finished 0330 the next day, a stretch of 1600km through the worst road surface I have experienced ever. Roads where now and then -22°C through to +5°C, very slippery. If we used the cruise control in 6th gear for accelleration from 70 km to 90 km the traction control kicked in. The Cooper S Works was the only small car.

In the evening we slipped at 110km/hr. We bounced from snow wall to snow wall, then came to a stop. No real damage only the frontal spoiler was gone. Next to a damaged self esteem we where happy to be alive, after at least 10 three sixties. Other teams told us that the snow wall was damaged over a length of 300 metres. Of the 21 teams, 9 cars had some damage, however all small.

In Germany we drove very fast, around 234km at our GPS.
It was a great experience.
Je ziet ´t pas als je ´t door hebt
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

11 mar 2006, 22:50

Hoi Rick,

Klinkt erg goed zeg!!

Welkom op het forum :dansen en veel plezier hier.

Je kunt je mini ook parkeren in de MINI parking en voor de liefhebbers misschien wat foto's van je trots plaatsen? :Foto :-PP

Graag een keer tot meets (shakeit)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

12 mar 2006, 11:41

Welkom!!!

Heb ik je ok TV gezien, weet zo gauw niet meer welk programma,
maar zag inderdaad een equipe in een MINI...!!! 8)
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

12 mar 2006, 12:49

Hoi Welkom :D

Klinkt als een 8) ervaring
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

12 mar 2006, 12:54

:hi Rick

welkom op forum :rijden

Misschien kan je wel keertje tijd maken ondanks dat je het druk hebt om eens naar meeting te komen 8) Altijd gezellie met zijn allen :))
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

12 mar 2006, 13:10

Hoi Rick,

Welkom enne leuke naam mijn zoon heet nl. ook Rick

Mss tot gauw een keer op een meet.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

12 mar 2006, 14:20

Welkom Bearcrow :)

Zo te lezen hebt je veel lol gehad met je MINI.

Misschien tot meets :)(
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

12 mar 2006, 18:09

Welkom Rick. Geweldig wat je met je MINI hebt gedaan in de Arctic Rally, lijkt me een mooie ervaring! Ik geloof alleen dat het constant houden aan de geldige snelheidslimeten me engszins zou frustreren (lees stuur opeten :) ) al is het niet zo dat over elke weg geraced moet worden.

Kijk ook eens naar de Vierlandenrit, ik denk iets vergelijkbaars maar dan wat korter en wat minder sneeuw, de rit gaat op gemiddelde snelheid.
Bearcrow
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vollenhove
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 mar 2006, 21:49

Stuur was lekker

12 mar 2006, 18:56

Berthil schreef:Welkom Rick. Geweldig wat je met je MINI hebt gedaan in de Arctic Rally, lijkt me een mooie ervaring! Ik geloof alleen dat het constant houden aan de geldige snelheidslimeten me engszins zou frustreren (lees stuur opeten :) ) al is het niet zo dat over elke weg geraced moet worden.
Nou wat je zegt! Een lang deel van de rit is erg lastig als het gaat om het constant rijden. De tweede etappe was wel heftig, dan wil je 110 of 90 maar dan kan het niet... Toch maar geprobeerd met als gevolg een redelijke schuiver. Wat wel erg leuk is is de navigatie en het afzien als geheel. Daarnaast ontmoet je zo'n apart stel auto freaks, da's best bijzonder. De verhalen na 30 uur rijden zijn bijzonder sterk. Alleen daarom moet je eigenlijk al mee doen. Zo'n Getrag Mini is misschien iets voor volgend jaar.

Groet,

Rick
Je ziet ´t pas als je ´t door hebt
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

12 mar 2006, 19:37

kan de volgende editie al op de evenementenkalender? :mrgreen:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

13 mar 2006, 10:08

Hoi Rick,

Welkom hier en dat event lijkt me een hele ervaring :D .
Kunnen we dat niet een keer voor een goed doel met andere minirijders organiseren :P

Ik zie ook dat mijn Mini er een broertje bij heeft :wink:

Misschien eens tot een meeting als je wat tijd vrij kan maken.

Terug naar “Who are U?”