MooiH en S schreef:Jans,
ik ben nu bezig met een paar mensen om een Tukkertocht te organiseren. Wij komen hier zsm op terug. We hebben al een route en een Sponsor en dat laatste is natuurlijk wel belangrijk.
Nieuw: Jans
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Winsum
- Woosh!
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad

Bericht

ten tweede, ik zou nog eens goed rondneuzen op dit forum.
Voldoende R53 eigenaars die het daar niet mee eens zullen zijn
ten eerste welkom! en mooie minijans schreef:Heb er totaal geen drukte mee , maar zet de mini voorlopig te koop.
Wil dan voor het vanaf 2007 model gaan , dit i.v.m. meer mogelijkheden om te tunen.
ten tweede, ik zou nog eens goed rondneuzen op dit forum.
Voldoende R53 eigenaars die het daar niet mee eens zullen zijn
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- jans
- Leerling Mini lid

- Locatie: Nijverdal
Bericht
Het is natuurlijk maar net wanneer je tevreden bent
Een versie met turbo is toch al snel naar 300 pk te tunen grotere turbo / uitlaatspruitstuk / uitlaat / intercooler
Injectoren / en misschien ook nog een zwaardere koppeling.
hoe ik dat met de R53 moet weet ik ( nog ) niet
Een versie met turbo is toch al snel naar 300 pk te tunen grotere turbo / uitlaatspruitstuk / uitlaat / intercooler
Injectoren / en misschien ook nog een zwaardere koppeling.
hoe ik dat met de R53 moet weet ik ( nog ) niet
- Woosh!
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad

Bericht
ik heb ergens gelezen/gehoord via het forum, dat een R53 waarbij de compressor vervangen wordt door een turbo best bizar is..
Misschien dat iemand daar een mooi voorbeeld van kan geven?
kan het zo snel niet vinden...
Misschien dat iemand daar een mooi voorbeeld van kan geven?
kan het zo snel niet vinden...
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
)
Op een R56 is turbo tuning uiteraard mogelijk, maar "snel" naar 300 PK is toch lastig...en erg kostbaar (maar ja, ik kan niet in je wallet kijkenjans schreef:Het is natuurlijk maar net wanneer je tevreden bent![]()
Een versie met turbo is toch al snel naar 300 pk te tunen grotere turbo / uitlaatspruitstuk / uitlaat / intercooler
Injectoren / en misschien ook nog een zwaardere koppeling.
hoe ik dat met de R53 moet weet ik ( nog ) niet
- Ivo
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Utrecht
Bericht
.
Kijk hier maar eens:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0
http://www.minicoopertaz.nl
Dit is in ieder geval zeker niet de makkelijkste manier om richting 300 pk te gaan (als het al lukt) en ik vraag me ook af hoe goed een R53 dit vermogen kwijt kan via de voorwieltjes.
Hier op het forum was een aantal jaren geleden Zijlboot actief en die had een R53 met turbo. Was een mooi project, maar wat ik ervan begreep leverde het allemaal veel problemen op en stond die auto vaker bij de garage dan voor de deurWoosh! schreef:ik heb ergens gelezen/gehoord via het forum, dat een R53 waarbij de compressor vervangen wordt door een turbo best bizar is..
Misschien dat iemand daar een mooi voorbeeld van kan geven?
kan het zo snel niet vinden...
Kijk hier maar eens:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0
http://www.minicoopertaz.nl
Dit is in ieder geval zeker niet de makkelijkste manier om richting 300 pk te gaan (als het al lukt) en ik vraag me ook af hoe goed een R53 dit vermogen kwijt kan via de voorwieltjes.

Onze sponsors















