Pagina 1 van 2
Trajectcontrole
Geplaatst: 26 sep 2007, 22:57
door Helenk
Vandaag bracht de post ruim €150 aan boetes binnen.
Twee weken geleden op zondag naar Delft gegaan met aanhangwagentje met wat spullen voor onze zoon die op de ORW is ingestemd. Reed op trajectcontrole bij Utrecht 96 gemiddeld en bij Woerden 104.
Ik zei nog tegen mijn vrouw de traject controle weet niet dat ik een karretje heb, blijkbaar wel want volgens mij is de maximum snelheid toch echt 100 op beide trajecten (?).
Er staat op de schikking dat ik harder reed dan de "geldende maximum snelheid" er wordt nergens verwezen dat ik met een aanhanger reed.
Heeft iemand ervaring ermee. Ik wil in iedergeval schrijven dat naar mijn idee de maximum snelheid op beide trajecten 100 is.
Geplaatst: 26 sep 2007, 23:00
door Rickster
Is 120km bij Woerden
Je reed 17km te hard, is 70 euro. heen en terug maakt 150

Geplaatst: 26 sep 2007, 23:02
door mini7benno
Bij Utrecht heb je op de secundaire banen een traject van 80! de hoofdbaan is 100 km/u
Woerden is toch 120??
Had hem laatst bij Woerden voor 138 na correctie

Geplaatst: 26 sep 2007, 23:03
door Rickster
72 euri
beter tomtom met tmc ontvanger kopen
Geplaatst: 26 sep 2007, 23:12
door Helenk
moet Tom Tom wel weten dat er aanhangertje achter zit........... 80km/uur
Geplaatst: 26 sep 2007, 23:15
door Rickster
mini7benno heeft geen aanhangertje
Geplaatst: 27 sep 2007, 02:14
door Marcel Always Open
Bij Utrecht heb je op de secundaire banen een traject van 80! de hoofdbaan is 100 km/u
Woerden is toch 120??
Ja deze maximumsnelheden kloppen (voor personenauto's). En de trajectcontrole-camera's registreren alles dus als je met een aanhanger-kenteken langsrijdt, snapt het systeem dat die maar voor 80 km/u geregistreerd staat.
Dus helaas voor Helenk: betalen. Bezwaar gaat niet werken.

Geplaatst: 27 sep 2007, 06:03
door horn
aanhangertje heeft toch een eigen kenteken tegenwoordig? wellicht dat ze het daaraan kunnen herkennen? camera's zijn slim...
laatst stond er een levensgroot bericht op zo'n lichtkrant boven de snelweg in Zuid-Frankrijk: XJ-**-20 : trop vite!!
Terwijl ik net met 190 voorbijkwam. Had dat cameraatje snel gezien...

Geplaatst: 27 sep 2007, 08:19
door Arjan
Horn schreef:aanhangertje heeft toch een eigen kenteken tegenwoordig? wellicht dat ze het daaraan kunnen herkennen? camera's zijn slim...
laatst stond er een levensgroot bericht op zo'n lichtkrant boven de snelweg in Zuid-Frankrijk: XJ-**-20 : trop vite!!
Terwijl ik net met 190 voorbijkwam. Had dat cameraatje snel gezien...
Das helemaal supersonisch (zowel de lichtkrant als de snelheid)

Geplaatst: 27 sep 2007, 10:18
door FastBunny
"de geldende maximum snelheid" is met een aanhanger altijd 80km/u tenzij er op de borden boven de weg een lagere snelheid staat aangeven ivm wegwerkzaamheden of files.
En die systemen zijn erg slim en herkennen ook aanhangers en vrachtwagens etc

Geplaatst: 27 sep 2007, 12:31
door Helenk
was een klein aanhangertje dus met kenteken van de auto, maar ja de aanhanger is natuurlijk zichtbaar.
Pech.
Geplaatst: 27 sep 2007, 13:37
door Des
horn schreef:aanhangertje heeft toch een eigen kenteken tegenwoordig? wellicht dat ze het daaraan kunnen herkennen? camera's zijn slim...
laatst stond er een levensgroot bericht op zo'n lichtkrant boven de snelweg in Zuid-Frankrijk: XJ-**-20 : trop vite!!
Terwijl ik net met 190 voorbijkwam. Had dat cameraatje snel gezien...

Dat zou nog wat worden als ze dat overal gaan doen, is net alsof iemand je naam roept als je door rood fietst...
Geplaatst: 27 sep 2007, 15:03
door MaVaEe
Via mijn werk hadden wij ook een project lopen bij de trajectcontrole in Woerden. Het systeem herkend de lengte van het voertuig en ziet dat er een gat zit tussen de auto en aanhanger. Die systemen zijn zo slim dat als je nummerbord word afgeplakt ze er nog doorheen kunnen kijken en je kenteken kunnen lezen(Lang leve infrarood..). Overigens werkt dat bij belgische kentekens niet!

Geplaatst: 27 sep 2007, 17:20
door YvonneB
Geplaatst: 27 sep 2007, 17:57
door mini7benno
Tja, En verkeer van rechts heeft voorrang.