Wat vinden jullie van andere automerken?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
bolli
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Wat vinden jullie van andere automerken?

10 jul 2007, 11:17

Ik wou eens weten in welke maten de andere Mini liefhebbers ook andere merken leuk vinden.
BMW zal wel veel aan bod komen vermoed ik. :mrgreen:
Nu de 1 serie (3deurs) er al een tijdje is en ook de coupé en de cabrio ervan komen begin ik te twijfellen. :oops:
Komen trouwens ook met een 2.0 bi-turbo diesel met 204pk op de markt. ( De bestaande motors krijgen ook meer vermogen en dit tegen minder verbruik. )
Ben eigenlijk geen diesel liefhebber maar diesels zijn er de laatste jaren zeer sterk op vooruitgegaan en deze trend gaat dus nog hard door.
Buiten BMW kan ook Mercedes, Peugeot en Honda mij bekoren. Porsche is een droomwagen voor mij dus die zeker ook. :wink:

Ben benieuwd of jullie buiten Mini nog een merk liefhebben ( al is het maar een beetje ) en wat jullie van de 1 serie denken.
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

10 jul 2007, 11:39

ik vind persoonlijk de Corvette helemaal geweldig!!
Afbeelding
Dit plaatje zegt genoeg denk ik zo! :) De achterkant is echt super vet. Maar ooit een Corvette rijden is denk ik niet mogelijk ... ik mis namelijk 1 belangrijk ding ... geld! haha

De Porsche is ook mijn favoriet!! Verder vind ik natuurlijk BMW erg mooi, De Z4 is helemaal fantastisch mooi 8) Maar de Corvette wind het met gemak van alle andere auto's (behalve van de MINI natuurlijk, want die blijft op de 1ste plek)

- Marjolein -
Afbeelding
jaapgelens
4 op een rij!
4 op een rij!

10 jul 2007, 11:41

BMW , never!!!!!! :( Brrrrrrrrrrrrr.
mini-CAB
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jul 2007, 11:43

De Porsche 911 turbo of GT3 staat nog steeds bovenaan mijn verlanglijstje :lol:
Voor de rest vind ik Audi en BMW de mooiste auto's

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

Re: Wat vinden jullie van andere automerken?

10 jul 2007, 11:44

bolli schreef:...en wat jullie van de 1 serie denken.
We hebben er laatst 1 meegehad toen onze MINI naar de garage moest, maar het is een leuke auto, maar het eerste wat we zeiden was: "Het is geen MINI!!" Je mist alles ... geluid .... vermogen ... interieur ... en dat mensen je nakijken .... tja, je mist behoorlijk wat 'fun', maar dat hebben wij met alle auto's, we zijn altijd blij weer in onze vertrouwde MINI te stappen.

Maar qua uiterlijk is de 1 serie wel leuk, er is ook een mooie bumperkit voor (als ik me niet vergis dan) dat maakt hem wel een stukkie unieker :)
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jul 2007, 11:47

Er is maar 1 auto voor mij die ik ooit echt zou willen rijden en dat is de huidige Aston Martin V8 vantage. Als iemand ooit de kans krijgt daarin te rijden denk dan aan mij als je wilt..... :) :) Het is echt een super droom van mij om daar een middag in te mogen rijden.....

Afbeelding

Ik vind het zo'n serieus mooie auto, de deuren die open gaan en dan dat geluidje is werkelijk briljant. De Vanquish vind ik ook super, maar laten we rustig beginnen en het opwerken.... >) :mrgreen:

Trouwens de kleur moet het parlemoer zwart zijn met al die glittertjes erin.... Zo sjiek!!!

Afbeelding

Oh ja en als familieauto graag een Land Rover Discovery Sport SuperCharged. In het zwart en wordt ie verlaagd, grotere rims eronder en geblindeerde ramen... !! Trekhaak eronder voor de boot....

Ik draaf door, maar dromen is zo mooi :wink: :wink:

MR
jaapgelens
4 op een rij!
4 op een rij!

10 jul 2007, 11:49

Laatst ff gestuurd in een Masarati Quattroporte Sport GT. Leuke Toettoet. :D :D :D :D
(Daarna was de Mini wel heel erg mini)
mini-CAB
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

10 jul 2007, 11:50

MR schreef: Ik draaf door, maar dromen is zo mooi :wink: :wink:

MR
Beter dromen dan hebben denk ik altijd :D
Afbeelding Mijn kart
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jul 2007, 11:56

Doe me maar een Audi S6 Avant voor dagelijks gebruik en voor in het weekend een Porsche 997 GT3 RS :-PP. O ja, een Lotus Elise vind ik ook wel leuk voor op de zonnige dagen :zon.
Afbeelding
bolli
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 jul 2007, 12:28

Leuke wagens allemaal. :mrgreen:
Dure smaak, same here.
De 1 serie komt er ook als 335i. Zelfde 3.0 bi-turbo benzine die je in de 3reeks vindt. 306pk standaard, daar zal je geen fun in ontbreken al kan je de motor meer vergelijken met bovenstaande beauthy's.

Heb nog nooit in de 1 gereden maar uiterlijk vindt ik die zalig.
3 deurs, wit vanbuiten, andere bumpers erop als optie, sportophaning en grote velgen. :wink:
Hij is duurder als en MCS maar een stukje groter ook. Zou er geen zware benzine in nemen ( wegens geld ). Maar een sterke diesel zou ik wel een graag weten hoe die rijdt. ( Dus even wachten voor een testrit. )
Kan in onderhoud/verbruik misschiens wel eens goedkoper uitkomen maar het rijplesier zal de doorslaggevende factor zijn.

Monsters zoals Corvette, M's, AMG's, Aston Martin, Ford GT40, Lambo, Ferrari, Porsche ( GT's en Turbo's ).. :roll:
Raam naar beneden, radio uit en dromen. :wink:
stanleyh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

10 jul 2007, 12:53

MINI is natuurlijk favoriet 8)
maar zoals je op mijn website kunt zien mag BMW er ook wel wezen.
Verder heb ik veel peugeotjes gehad (GTi's Rallye's etc)
Opel en ford kunnen me vooral NIET bekoren.
Verder ben ik ook niet zo kapot vanalles uit Japan en Korea.
Hoewel de Mazda MX-5 voor veel plezier heeft gezorgd :zon
Porsche blijft het droommerk.(naast de mini dan)
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jul 2007, 13:38

Inmiddels worden gelijk alle droomauto's voorgeschoteld en inderdaad zit in mijn lijstje ook de Aston Martin V8 vantage. Maar toch ook een Wiesmann of de F430.

De Porsche Cayman vind ik wat betreft looks, prestaties ten opzichte van de prijs toch ook eentje die in mijn lijstje niet mag ontbreken (hebben we het in dit onderwerp over de auto's die je zelf moet betalen of als Gaston aan de deur is geweest?).

Als we wat dichter bij betaalbaar gaan houden vind ik de nieuwe TT 2.0 toch ook zeer geslaagd en hoop ik toch eens tegen die betaalbare en goede VM-77 te lopen. Donkervoort is tweedehands nog vaak wat te duur als je een fatsoenlijk exemplaar wilt.
Geert-Jan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jul 2007, 13:48

MarjoleinART schreef:Maar ooit een Corvette rijden is denk ik niet mogelijk ... ik mis namelijk 1 belangrijk ding ... geld! haha
Hier heb ik dus wel in gereden en dat is echt vet. Wel eng als je een stukje nat wegdek tegenkomt en probeert weg te rijden :)
Vooral op de snelweg is niet normaal hoe dat ding trekt :shock: zat in no time op 240.

Je kunt er trouwens gewoon 1 huren dus als je wilt weten waar moet je het maar ff zeggen dan ga ik kijken of ik dat kan achterhalen.

Nog ff een plaatje van het blokje:
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jul 2007, 13:52

Voor mij niet zo moeilijk als 't betaalbaar moet blijven:

Afbeelding

8)
stanleyh
Mod virus alert!
Mod virus alert!