Landelijk meldpunt tegen asociale weggebruikers

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Landelijk meldpunt tegen asociale weggebruikers

10 jan 2007, 15:06

DEN HAAG - Asociale weggebruikers krijgen het een stuk moeilijker om weg te komen met ongewenste gedragingen. Het Openbaar Ministerie wil nog dit jaar een landelijk meldpunt instellen, waar slachtoffers hun beklag kunnen doen over wegpiraterij.

Dat heeft een woordvoerder van het bureau verkeershandhaving van het OM woensdag gezegd.

In Limburg en Friesland hebben politie en justitie de afgelopen jaren al successen geboekt met regionale meldpunten. Daar kunnen gedupeerde weggebruikers hun verhaal kwijt en informatie over de dader geven. Het gaat onder meer om diens kenteken.

Bij herhaaldelijke klachten volgt een surveillance-actie.

Zooooo LUV2XLR8, verklaar je nader! :mrgreen: ---> http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=3014
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

10 jan 2007, 15:16

Ja er zijn geen genoeg boeven blijkbaar, daarom laten ze eens in de zoveel tijd een tbs-er los.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 15:23

Ik vind het associaal dat de politie hier zelf niet meer achter aan gaat, maar burgers zelf de kans geeft om iemand anders een oor aan te naaien. :s
Er moet ieder jaar meer blauw op straat en wanneer je ze nodig hebt zijn ze er niet of veel te laat. Ze hebben het denk ik te druk met het bestellen van nieuwe uniformen en het bestickeren van hun nieuwe auto's!
MoNkToNk
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jan 2007, 15:24

Juist, lekkere verkliklijn. Net als in WO2. Ik vind het een initiatief van niks.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Landelijk meldpunt tegen asociale weggebruikers

10 jan 2007, 16:00

Arjan schreef:Zooooo LUV2XLR8, verklaar je nader! :mrgreen: ---> http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=3014
Euh... :()

Moet eerlijk bekennen dat ik vorig ook een keer de politie heb gebeld, vanwege een bumperklever...

Hij moest en zou mij inhalen, en ik reed al op de linkerbaan (2 rijstroken). Hij haalde me toch in via de berm en het laatste metertje asfalt langs de vangrail en raakte daarbij bijna mijn auto.

Kenteken genoteerd & type auto. Politie aan de lijn: "...weet u zeker dat dit kenteken bij deze auto hoort, want wij hebben een ander merk staan..." Ze gingen meneer maar ff een huisbezoekje brengen, was een bekende.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 16:02

Wat mij betreft hoeft het ook niet hoor ;-)

Koos moet dat nieuwe wagens toch wat werk laten doen hè :roll:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
iDarkDesign
Transformer

10 jan 2007, 17:04

Lekker bellen om die vervelende linksrijdende busjes aan te geven.

En van die trago's

iDD
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 jan 2007, 17:51

Ik ben al drie keer aangegeven door die slome Limburgers, drie keer was een telefoontje naar het politiebureau voldoende om de zaak af te handelen. Als iemand onnodig links zit te hangen doe ik niet moeilijk, de politie ook niet (als ze er niet bij zijn) :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2007, 18:05

Zelf nooit de politie om dit soort dingen gebeld.
Wel een keer een telefoonnummer dat achterop een busje stond dat erg irritant en gevaarlijk aan 't doen was. Kijk dat iemand een keer een gevaarlijk manoeuvre uithaalt, is niet te vermijden. Vaak is dit onbedoeld (iedereen kan een fout maken), maar deze bedrijfsbus reed gewoon gevaarlijk en niet alleen naar mij toe maar ook naar anderen.

Bovendien is het geen reclame.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 20:19

Word een drukbezet lijntje denk ik zo!

Dan heb je weer het probleem dat mensen uit emotie (omdat ze boos zijn) express naar zo'n lijn bellen als ze jou, je auto of je inhaalactie niet mogen, omdat je volgens hun te snel voorbij kwam of heel de tijd overal TE netjes richting aangeeft.

Lekker kansloos idee, wie bepaald hier dan op de weg wat wel en niet kan. Als iemand 80 rijd en jij komt met 120 voorbij kunnen ze ook al bellen dat je te snel voorbij komt "Jah, het leek op z'n minst 200 km/h, blablablabla...." En verhalen worden altijd lekker overdreven gemaakt. Dus wat is dan waarheid?!

Nou ja we zien het wel weer. Misschien word het wat.... >) hahahaha >)
Afbeelding
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 20:59

Als je een sprintje niet wint...BELLEN :mrgreen:
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 21:14

:lachuh
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 21:18

zo'n puber die belt zou je net zo lang blijven slaan, zodat ie het nummer van de kindertelefoon ook niet meer uit zijn hoofd weet. :s
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 jan 2007, 11:40

Wat slimme jongens hebben een Boete Bemiddelingsbureau opgericht.

Voor zeven euro dient het Boete Bemiddelingsbureau het bezwaarschrift voor je in.

Voor snelheidsboetes wordt de volgende standaardaanpak gevolgd: vraag na de bevestiging van ontvangst van het bezwaarschrift om het ijkrapport, de eventuele foto en alle informatie over de meetapparatuur plus overtreding. Justitie is verplicht binnen zestien weken te reageren (met disclaimer 24 weken), vaak lukt Justitie dat niet en de boete kan het ronde archief in. Het lukt zeker niet als we dat allemaal gaan doen.

Hij staat bij mij in de Favorieten :)
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2007, 18:09

heb em ook ff bij mijn favorieten gezet :wink:

Terug naar “Kletshoek”