Verkeersboetes worden belachelijk duur volgend jaar

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2011, 01:10

Zit ik vandaag met m'n pa in Duitsland... Lekker knallen daar, zonder zorgen dat je je rijbewijs kwijt raakt... Heb je het er nog over dat die boetes in Duitsland altijd meevallen ivm Nederland, kom je thuis... lees je dit! :shock:

Rijden met een lekke uitlaat? 240 euro betalen! Geen gordel? Aub 120 euro aftikken! Onnodig claxonneren? Betaal maar 350 euro! Door rood rijden? Maak maar 220 euro over! En dat is pas het begin…
De meest boetes gaan “slechts” met zo’n 20% omhoog, maar er zitten ook enkele belachelijke uitschieters tussen:
- Parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats gaat van 180 naar 340 euro
- Onnodig claxonneren gaat van 180 naar 340 euro
- Voetganger op zebrapad niet voor laten gaan gaat van 180 naar 340 euro
Oh en het met lichtsignalen waarschuwen van tegenliggers voor snelheidsheidscontroles kost volgend jaar 85 euro ipv 70 euro.
Enige tijd geleden hoorden we al dat zelfs agenten de hoogte van boetes véél te hoog vonden en vandaag laat de Nederlandse Politiebond weten dat ze deze boetes niet meer kunnen uitleggen en dat agenten deze boetes niet meer willen uitschrijven.
Dit zijn er sowieso al 1 miljoen minder boetes uitgeschreven dan vorig jaar en het constant verhogen van de boetes zou daarvoor een verklaring kunnen zijn. (via: rtlnieuws.nl)
Bron:Autoblog.nl

Eerste reactie; WTF!

Zijn die lui gek!? :s :s :s
340 euro voor onnodig toeteren.... drieeeehoooondeeerd en veeeeertig eeuurrooo!

240 euro voor een kapotte uitlaat... En dan verwachten dat je daarna wel een nieuwe kunt betalen?? Iets met logica.. :s
Ik flikker van de stoel van verbazing... Halllo, als we de bonnenquota afschaffen wil dat niet zeggen dat je de bonnen duurder moet maken om dezelfde inkomsten te krijgen!! :mad:

Verhoudingen zijn ver te zoeken, of beter gezegd; zijn er niet... Sinds wanneer is onnodig claxoneren net zo gevaarlijk als door rood licht rijden? :roll:

Mensen, deze jongen denkt volgende keer wel even 2x na als die een clubgenoot tegenkom onderweg.... Sorry als ik niet getoeterd heb :oops:
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2011, 08:03

Soms vraag ik me wel eens af, kan je nog lekker rijden in nederland? Op het circuit kan dat natuurlijk, maar ik heb het over de openbare weg. Als je in het weekend namelijk even lekker wilt rijden met je kar moet je of tussen het normale verkeer rijden, die het dan opeens allemaal heel netjes lijken te doen, of een bon riskeren. Wat maken die paar extra kllometers nou uit?

Zoals Hierboven ook al gezegd vind ik 340 euro voor onnodig toeteren echt veel te hoog! Wat is hier het gevaar van?

Ik begrijp dat veel mensen het niet met mij eens zijnn, maar volgens mij is dit weer een manier om de staatskas verder te spekken en heeft het helemaal niks meer met de verkeersveiligheid te maken! :evil:
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

25 nov 2011, 08:36

.het is werkelijk van de gekke!!!

ik heb dinsdag ook een bekeuring binnengekregen voor wat hun zeggen signalen geven bij een controle
ik reed met me bus en heb die verekte controle nooit gezien en ook niet te hard gereden of getoetert of wat dan ook.
wel even €70 plus €6 administratiekosten
zijn ze GVD HELEMAAL GEK AAN T WORDEN!!!!
ga mooi beroep aan tekenen.

ze weten echt niet hoe ze aan geld moeten komen .
Laatst gewijzigd door henne op 25 nov 2011, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
paddo
Be Mini
Be Mini

25 nov 2011, 08:41

Ze zijn gek geworden in dit land. 340 euris voor toeteren. :s :s

Je kunt beter een winkel beroven dan krijg je minder straf! Gelukkig zijn de agenten ook wakker geworden en protesteren ze hiertegen. Dit wil je toch al weldenkend mens met een beetje IQ niemand opleggen??

Ook vreemd dat parkeren op een invalidenparkeerplek zwaarder wordt bestraft dan door rood rijden of niet handsfree bellen terwijl je juist met deze laatste 2 iemand ernstig letsel kunt toebrengen :?
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2011, 09:03

henne schreef:.het is werkelijk van de gekke!!!

ik heb dinsdag ook een beukering binnengekregen voor wat hun zeggen signalen geven bij een controle
ik reed met me bus en heb die verekte controle nooit gezien en ook niet te hard gereden of getoetert of wat dan ook.
wel even €70 plus €6 administratiekosten
zijn ze GVD HELEMAAL GEK AAN T WORDEN!!!!
ga mooi beroep aan tekenen.

ze weten echt niet hoe ze aan geld moeten komen .
Hoe hebben ze dat dan kunnen zien? Staan ze met twee auto's te flitsen? De een op snleheid en de ander of je niet je medeweggebruikers waarschuwt :s
coendek
Stoepsleutelaar

25 nov 2011, 09:06

stefan740 schreef: Zeiken over onnodig toeteren is onzin, die boete wordt nooit gegeven.
ehm... :oops:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2011, 09:11

Echt?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 nov 2011, 09:12

paddo schreef:Ze zijn gek geworden in dit land. 340 euris voor toeteren. :s :s

Je kunt beter een winkel beroven dan krijg je minder straf! Gelukkig zijn de agenten ook wakker geworden en protesteren ze hiertegen. Dit wil je toch al weldenkend mens met een beetje IQ niemand opleggen??

Ook vreemd dat parkeren op een invalidenparkeerplek zwaarder wordt bestraft dan door rood rijden of niet handsfree bellen terwijl je juist met deze laatste 2 iemand ernstig letsel kunt toebrengen :?
kunnen ze daarna het overschot aan invalideplaatsen eens in gebruik nemen >)

Maar het was al eerder aangekondigd en veel agenten zijn hier ook op tegen. Het wordt te veel en te zwaar, de balans is compleet zoek!
Het is namelijk zo dat je beter iemand letsen kan toebrengen dan je auto verkeerd parkeren!
Maarja.. dat komt minder voor dus dan hoeft het minder hard aangepakt te worden :s Nee.. de politiek is goed bezig! :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2011, 09:17

paddo schreef:Ook vreemd dat parkeren op een invalidenparkeerplek zwaarder wordt bestraft dan door rood rijden of niet handsfree bellen terwijl je juist met deze laatste 2 iemand ernstig letsel kunt toebrengen :?
Eens, maar parkeren op een invalidenparkeerplek wanneer je niet invalide bent vind ik wel echt reteassociaal (en is over het algemeen ook nog eens bewust).
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2011, 09:24

... Als ze met het geld alle onbenullen van de weg af halen die andere mensen met hun rijgedrag naar het leven staan vind ik het okay ... maar dat zal wel weer niet.

Laatst ook kwam een zak aan sjezen die duidelijk iets anders aan het doen was dan autorijden. Hij had dus niet in de gaten dat er een file voor z'n neus stond met als gevolg uit alle macht nog proberen te remmen. Slingerend over de weg heen met een slingerend rits achter 'm die eveneens aan het slapen waren.
Gelukkig was iemand nog op de rechterbaan wel aan het autorijden om mij de ruimte te geven naar rechts uit te wijken ... Anders had ik hier niet gezeten. Ik ben bang dat er meerdere zijn die dit verhaal kunnen typen. Voor mij was het al de zoveelste keer dat ik net niet "in contact" kwam met zo'n dwaas op de weg.

M.a.w. deze boetes zorgen er niet voor dat het veiliger wordt voor de weggebruikers. Echt waanzin bedragen en voor wat eigenlijk ... :p
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 nov 2011, 09:53

Het grote gevaar gaat er mijnsinziens inzitten dat iemand met een salaris vsn 2000 euro bruto per maand, een bon van 200 euro met een beetje woonlasten niet meer betaald kan worden.

Let wel dat ook ikzelf nu begin te rekenen hoelang de celstraf is voor het niet betalen van de bekeuring. Lees als een bon 300 euro is, en deze gelijkstaat aan een celstraf van 2dagen ik met een dergelijk salaris eerder ga zitten dan deze te betalen omdat dat veel voordeliger is!

Daarbij vind ik het raar dat de bekeuringen veel meer stijgen dan de inflatie in nederland.

Vergeet niet dat je bijna beter de kassa uit de supermarkt kan meenemen, winkeldiefstal kost tenslotte nog altijd slechts 150 euro waarmee je vervolgens het restand van je eigen bekeuring kan betalen!
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 nov 2011, 10:24

Mensen vergeet niet dat dit om "Wet mulder" overtredingen gaat. Dus niet gaan vergelijken met diefstal. de 150 euro die jij bedoelt is hoogstwaarschijnlijk de "boete" die de winkel zelf kan opleggen aan de vermeende dief.

Onnodig claxonneren wordt vaker geschreven dan men denkt. Vooral bij die malloten die bij verkeersongevallen, files, weg- of bergingswerkzaamheden het nodig vinden om te toeteren.

Je zit nog altijd zelf achter het stuur...
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2011, 10:35

ParklaneS schreef: Onnodig claxonneren wordt vaker geschreven dan men denkt. Vooral bij die malloten die bij verkeersongevallen, files, weg- of bergingswerkzaamheden het nodig vinden om te toeteren.
Werkelijk ... :s Je bent toch van God los als je dat doet :s Eigenlijk moet dan gewoon je rijbewijs worden afgenomen ... Er is dan iets mis in je bovenkamer.
coendek
Stoepsleutelaar

25 nov 2011, 10:45

frankie schreef:Echt?
yup..

maatje van me ging rechts... ik links... beide bekeuring :( omdat we beide even toettoet deden.. pfff

Terug naar “Kletshoek”