Hallo,
Ik zit tegenwoordig vaak en lang in de auto, en heb dus wel eens dat mijn telefoon gaat, ik betrap mijzelf erwel op dat ik hem altijd opneem wat natuurlijk helemaal fout is en ik weet dat ik vroeg of laat tegen de lamp loop.
Nu wil ik mij dus een handsfree setje op bleutooth aanschaffen maar weet eigenlijk niet welke????
mijn eisen zijn:
-connect (bleutooth) met de I4
- Ik wil niks inbouwen, hij moet dus weer uitwisselbaar wezen als ik een andere auto krijg
- Misschien nog een optie dat ik via dat ding contacten kan zoeken zodat ik mijn iphone in de zak kan houden
- storingsvrij
Nou ik hoop dat iemand wat ideetje voor mij heeft of mij er meer over kan vertellen, oja misschien wel handig om te weten ik heb een USB aansluiting in mijn middenconsole
Welke,... handsfree bleutooth set ?
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als ik het goed begrijp zoek je een losse Bluetooth module.. Nou is mijn ervaring met deze losse dingen over het algemeen niet zo heel goed, aangezien deze niet beschikken over een losse (goed te plaatsen) microfoon, ben je niet heel goed verstaanbaar, en zal jij de ander ook niet heel goed verstaan omdat het geluid via het boxje uit het apparaatje komt...
Bij bijvoorbeeld een Parrot is heel eenvoudig in te (laten) bouwen, werkt via de boxen van je auto, en heeft een microfoontje wat je op een logische plek kan plaatsen, waardoor jijzelf goed verstaanbaar word. Ook heeft zo'n ding een voice-control functie

Maar misschien dat er tegenwoordig al wel goede losse oplossingen zijn hoor
Succes in ieder geval 
Bij bijvoorbeeld een Parrot is heel eenvoudig in te (laten) bouwen, werkt via de boxen van je auto, en heeft een microfoontje wat je op een logische plek kan plaatsen, waardoor jijzelf goed verstaanbaar word. Ook heeft zo'n ding een voice-control functie

Maar misschien dat er tegenwoordig al wel goede losse oplossingen zijn hoor

- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo'n ding heeft m'n ma ook in de MINI gedrukt....Die kun je aan de zonneklep klemmen...
Ik vind het eigenlijk niks, maar ik gebruik hem ook niet, dus of het werkt durf ik je niet te zeggen..
Misschien zijn er wel mooiere modellen dan die wij hebben te koop 
Aldi heeft nu of binnenkort zo'n ding in de aanbieding voor een paar tientjes dacht ik
Ik vind het eigenlijk niks, maar ik gebruik hem ook niet, dus of het werkt durf ik je niet te zeggen..

Aldi heeft nu of binnenkort zo'n ding in de aanbieding voor een paar tientjes dacht ik

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
er is wel zo'n apparaat van Parrot die je aan de zonneklep kan klemmen.
ik ben geen voorstander van alle losse carkits, want die werken op batterijen, worden altijd in de auto achter gelaten en zijn dus snel leeg of worden gejat
ik zou alsnog de voorkeur hebben om een parrot in te laten bouwen, want dat is echt makkelijk en hoeft niet de wereld te kosten..
voor de draagbare oplossingen: Parrot's assortiment
voor de minder draagbare: Parrot's assortiment
overigens heb ik voornamelijk ervaring met Parrot als aftermarket systeem en verder de originele systemen van BMW.
Parrot werkt prettig en met vrijwel alle toestellen. Echter moet je die zo nu en dan even updaten.
De originele systemen werken soms niet met alle toestellen. Vooral nieuwere wil nog wel eens een probleem zijn, maar een iPhone werkt wel
Voorheen was het een kriem om ze werkend te krijgen, maar ook daar hebben ze inmiddels verbetering in aangebracht.
Updaten, daarvoor moet je naar de dealer..
Aftermarket is er natuurlijk meer te vinden dan alleen Parrot, maar daar kan ik je geen ervaring over geven..
een paar voorbeelden op sites:
Conrad's assortiment
PDAShop.nl's assortiment / CarkitCenter.nl
Bol.com's assortiment
succes
ik ben geen voorstander van alle losse carkits, want die werken op batterijen, worden altijd in de auto achter gelaten en zijn dus snel leeg of worden gejat

ik zou alsnog de voorkeur hebben om een parrot in te laten bouwen, want dat is echt makkelijk en hoeft niet de wereld te kosten..
voor de draagbare oplossingen: Parrot's assortiment
voor de minder draagbare: Parrot's assortiment
overigens heb ik voornamelijk ervaring met Parrot als aftermarket systeem en verder de originele systemen van BMW.
Parrot werkt prettig en met vrijwel alle toestellen. Echter moet je die zo nu en dan even updaten.
De originele systemen werken soms niet met alle toestellen. Vooral nieuwere wil nog wel eens een probleem zijn, maar een iPhone werkt wel

Voorheen was het een kriem om ze werkend te krijgen, maar ook daar hebben ze inmiddels verbetering in aangebracht.
Updaten, daarvoor moet je naar de dealer..
Aftermarket is er natuurlijk meer te vinden dan alleen Parrot, maar daar kan ik je geen ervaring over geven..
een paar voorbeelden op sites:
Conrad's assortiment
PDAShop.nl's assortiment / CarkitCenter.nl
Bol.com's assortiment
succes

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zal hem eens opgraven en in de Mini testen, m'n Parrot-carkit is er helemaal mee opgehouden.
Ik heb eens een keer bij 1DayFly voor 3 tientjes zo'n MrHandsfree-geval voor aan de zonneklep gekocht, dat werkte (in een VW Lupo) best aardig, tot zo'n 100km/h althans.Glenn-DUB schreef:Ik wil graag dat ding aan mijn zonneklep hangen zodat ik vrij goed verstaanbaar ben. een parrot is geen optie, wil echt liever iets hebben wat makkelijk te verplaatsen is naar een andere auto
Ik zal hem eens opgraven en in de Mini testen, m'n Parrot-carkit is er helemaal mee opgehouden.
- Glenn-DUB
- Be Mini
Bericht
Alvast bedankt voor alle handige links, die kan ik wel even gaan doorlezen.
Maar is het niet zo met die portable handfree setjes dat je die gewoon eenmalig moet aansluiten met een stroomkabeltje via je USB/sigaretten uitgang en dat je die dan niet steeds hoeft op te laden, want dat stroomkabeltje kan ik wel makkelijk wegwerken via de bekleding in de a stijl.
Maar is het niet zo met die portable handfree setjes dat je die gewoon eenmalig moet aansluiten met een stroomkabeltje via je USB/sigaretten uitgang en dat je die dan niet steeds hoeft op te laden, want dat stroomkabeltje kan ik wel makkelijk wegwerken via de bekleding in de a stijl.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je kan de Parrot via een mini USB aansluiting opladen dus via de PC thuis of via de sigaretten aansluiting (met het krulsnoer wat erbij zit) in je auto.
Al zit de sigaretten aansteker zelden naast de zonneklep dus opladen tijdens gebruik is niet erg praktisch.
Prima apparaat!
Deze heb ik ook liggen en hij werkt prima! Ook kan je via stembediening contacten selecteren dus de telefoon kan in de zak blijven zitten.Rickster schreef:ik heb nog zo eentje voor je, 20 euro![]()
Je kan de Parrot via een mini USB aansluiting opladen dus via de PC thuis of via de sigaretten aansluiting (met het krulsnoer wat erbij zit) in je auto.
Al zit de sigaretten aansteker zelden naast de zonneklep dus opladen tijdens gebruik is niet erg praktisch.
Prima apparaat!
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Prima apparaat!
Deze heb ik ook liggen en hij werkt prima! Ook kan je via stembediening contacten selecteren dus de telefoon kan in de zak blijven zitten.Rickster schreef:ik heb nog zo eentje voor je, 20 euro![]()
Prima apparaat!
Onze sponsors