Ik vroeg me dit al een tijdje af en aangezien jullie experts (daar wordt je wijzer van) zijn. Ben ik benieuwd wat jullie de fijnste (qua rijden/beleving dus niet het uiterlijk) MINI vinden.
Als ik in de poll iets verkeerds heb gezet laat het even weten dan wijzig ik het
Ik denk dat dat voornamelijk afhangt van persoonlijke voorkeur. Ik vind bijvoorbeeld mijn R55 S veel fijner dan mijn vorige R53, maar er zijn er ook veel die het speelse van de R53 weer de voorkeur geven.
Ik zelf vind de beleving in een cabrio natuurlijk helemaal top... zeker in combinatie met het vermogen van een S zou dat voor mij de R57S tot de leukste maken... maar eigenlijk zijn ze allemaal wel erg leuk
Ik heb er drie gehad, R50, R56 S (met JCW tuningkit) en R56 JCW en vind mijn huidige (R56 JCW) de fijnste. De soeplesse van de motor, het koppel en de kracht. Een fantastische auto om mee te rijden , alleen over de duurzaamheid/kwaliteit motor ben ik minder te spreken .
wil je een auto aantrekken en super mee knallen en echt het idee hebben dat je met een kleinere race-auto op pad bent.. pak dan een R53 met wat extra power.
Wil je een snelle, groter voelende auto rijden die na het verlagen echt wel als een mini voelt en stuurt maar toch veel comfort biedt, neem dan een R56S
Ik moet zeggen dat
qua comfort vond ik mijn HC clubman COOPER het beste.
qua soepel aan het vermogen komen snelle mini, mijn laatste blauwe R56S
qua echte rij fun, knallen en echt aantrekken, mijn blauwe R53 met de nodige mods
en nou heb ik begrepen dat de nieuwe generatie diesels (die komen van BMW) erg soepel lopen! Zeker met het vermogen van een SD is dat nog wel een overweging voor de km vreters die wat vermogen willen...
Ik ga natuurlijk voor de R52S aangezien de R52S JCW ontbreekt in het lijstje
Er gaat niets boven lekker open cruisen en zo nu en dan lekker knallen. Het gepruttel en de klappen in de uitlaat zijn in een cabrio ook veel beter te horen/beleven.