Eurotrip Zomer 2011

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Misterman
Be Mini
Be Mini

Eurotrip Zomer 2011

12 jun 2011, 17:08

Komende zomervakantie gaan mijn broer en ik op Eurotrip, dit leek ons de uitdaging. Hieronder het kaartje van onze plannen;

Afbeelding

Dag 1
1. Rijden naar Nurburg (DU) en een rondje Nurburgring doen.
Overnachting in/nabij Straatsburg (FR).

Afbeelding

Dag 2
2. Bezoek aan het Porsche Museum in Stuttgart (DU)
Overnachten in Morena (IT)

Afbeelding

Dag 3
3. Stelvio Pass
4. Naar Venetie
Overnachten nabij Venetië

Afbeelding

Afbeelding

Dag 4
5. Naar het Ferrari Museum
6. Naar het Lamborghini Museum
Overnachten nabij Pisa (IT)

Afbeelding

Dag 5
7. Naar Pisa
8. Langs de Middelandse zee naar Monaco
Overnachten 200 km boven Monaco. (MC)

Afbeelding

Afbeelding

Dag 6
9. Naar Geneve (CH)
Overnachten bij Becancon (FR)

Afbeelding

Dag 7
Naar Luxemburg
Overnachten in Diekirch (LU)

Afbeelding

Dag 8
Naar huis

Totale Trip afstand: ca. 4000km

Mochten jullie nog tips voor mooie plaatsen hebben of campings weten waar je een nachtje kunt staan, het is allemaal van harte welkom.
GreyCooperS
Forum Junky

12 jun 2011, 17:11

Wow.. Mooie trip 8)

Geniet ervan en ik ga er vanuit dat jullie veel picas maken :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Misterman
Be Mini
Be Mini

12 jun 2011, 17:22

Uiteraard, die hier boven zijn van internet geplukt :-) Route uiteraard wel zelf bedacht :-)
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2011, 21:21

VET! Ik ben dol op dit soort tripjes! Ga je met de Mini?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2011, 22:03

Heel cool! 8)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2011, 22:05

Goed plan !!
Have phun !!
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2011, 00:35

Onderschat je niet met afstanden en dergelijken.
Wij kunnen hier gemakkelijk een paar honderd km op enkele uren rijden, maar dat geldt niet overal.
Zeker niet in het Alpen-gebied.

Ook enorm vermoeiend! Heb zelf vorige zomer er 5 dagen over gedaan om van Antwerpen naar Zuid-Frankrijk te reizen, met de nodige 'citytrips' ertussen en we waren toch blij om even te kunnen uitblazen..

Maar wel een lekkere trip! Ik kijk er naar uit om nog eens zoiets te doen :)
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2011, 00:40

Eens met Geo, maar als je gewoon je rust pakt 's nachts en een niet al te vermoeiende auto hebt kun je het makkelijk redden. Gewoon gas houden! Vaak ben je te bang. :D
deniax
One wheel wonder
One wheel wonder

13 jun 2011, 09:26

Leuk :)
Ik ben net terug van een Euro trip en natuurlijk zoals jij ook geplanned hebt, de Stelvio Pass gedaan.
Was fenomenaal!

Als je het hoogste punt hebt bereikt van de Stelvio Pass, rij dan 400 meter door, dan kan je naar rechts, de Umbrail pass (Zwitserland) in.
Is zeker de moeite waard, schitterende pass ook om te doen. Linkje van Google Maps waar het is: http://bit.ly/kegqm3
Kost je geen extra uren, je bent er redelijk snel doorheen

Overigens, hou rekening met je reistijd. Uit je schema is me niet duidelijk vanaf welke stad je naar Stelvio rijdt. Vanaf Stuttgart of vanaf Morena?
Want vanaf beiden is de afstand naar Stelvio best een eind. Niet alleen ben je wel even bezig in Stelvio, maar ook om de bergen uit te komen, daar doe je wel wat uren over. Dus je zal helemaal uitgeput aankomen in Venetie. Je kan eventueel een hotel pakken in Bormio, dat is een dorp net na Stelvio waar veel mensen overnachten die de pass willen rijden of hebben reden.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2011, 11:37

Gave plannen zeg!! 8)

Lijkt me erg leuk ook om eens te doen ;) je heb leuke punten uitgezocht om langs te gaan :) Ferrari museum vond ik zelf wat tegen vallen toen ik er 3 jaar geleden was... Monaco is echt onwijs gaaf om te zijn... :D

Veel plezier!
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2011, 11:51

Trouwens een tip om echt over na te denken. Scoor misschien een setje 15 inch velgen. Ik ben twee keer op vakantie geweest met een Mini, twee keer dezelfde afstand. Met de 15 inch velgjes stapte ik top fris uit. Met de 18 inch JCW sloffen was ik helemaal kapot toen ik 's avonds over was.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2011, 12:07

Ik heb op 18" in 4 dagen ruim 6500km (nederland - algarve- nederland) afgelegd incl schroefset en stapte zo fris als een hoentje uit, dus ik denk dat het meer aan jezelf ligt.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2011, 12:17

Mwoah denk het niet Rob, de auto heeft ook het standaard Mini sportonderstel. Ik heb ook een keer in een auto met Schroefset gereden en die vond ik beduidend comfortabeler. Met die kloterige runflats blijf je gewoon aan het corrigeren, hoe smaller hoe liever bij dat soort tripjes.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2011, 12:35

mushrop schreef:Ik heb op 18" in 4 dagen ruim 6500km (nederland - algarve- nederland) afgelegd incl schroefset en stapte zo fris als een hoentje uit, dus ik denk dat het meer aan jezelf ligt.
Het werkt véél vermoeiender als je 's morgens op staat, een paar honderd km moet gaan rijden en dan een hele dag bezig bent om nog eens een paar honderd km te rijden eer je kan gaan slapen/rusten.

Uiteraard ligt het ook wat aan jezelf, wat je zelf aankan maar dit is wel een tripje van een dikke week en dat weegt door..

De trip is zeker haalbaar, daar niet van, maar ik zou het een pak relaxter vinden moest er een dag of twee meer zijn ofzo en de slaapplaatsen dichter bij de laatste bezoekplaats.

Ohja, ik ga eigenlijk uit van maar 1 chauffeur maar voor hetzelfde geld wisselen Chris en zn broer wel af. Dan valt het natuurlijk wel beter mee :D
Kees en Annet
Racende reporter

13 jun 2011, 12:39

Stelvio Pas en Umbrail zijn echt top.
Hebben wij vorig jaar nog gedaan.

Pisa Sienna enz. gaan we volgende week naartoe.

Alvast heel veel plezier.
De plannen zien er goed uit.

Annet
Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”