Zomer of winterbanden?
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Verreweg de beste oplossing lijkt me om nu gewoon de zomerbanden er weer onder te leggen en volgende winter een nieuw setje winterbanden aan te schaffen. Je schiet er weinig mee op om nog een hele winter met de winterbanden te doen die er nu onder zitten. Ik zou ook niet de hele zomer op de versleten winterbanden gaan rijden, voor die omstandigheden zijn winterbanden nou eenmaal niet gemaakt. Het is misschien niet de goedkoopste oplossing, maar op banden zou ik niet bezuinigen.

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heej thomas,
inderdaad wat Ivo zegt, winterbanden zijn met dit weer ronduit bagger te noemen. (je zal je er na een tijdje ook onwijs aan gaan irriteren volgens mij, zeker als ik jou een beetje denk te kennen
)
En als er toch al 1 lek is, zou ik de boel gewoon overzetten op je zomersloffen, en op je gemakkie eens wat gaan zoeken naar nieuwe winterbanden (wie weet dat die rond deze tijd wat voordeliger zijn als begin van de winter
)
Succes!!
inderdaad wat Ivo zegt, winterbanden zijn met dit weer ronduit bagger te noemen. (je zal je er na een tijdje ook onwijs aan gaan irriteren volgens mij, zeker als ik jou een beetje denk te kennen

En als er toch al 1 lek is, zou ik de boel gewoon overzetten op je zomersloffen, en op je gemakkie eens wat gaan zoeken naar nieuwe winterbanden (wie weet dat die rond deze tijd wat voordeliger zijn als begin van de winter

Succes!!
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou ook geen 60 euro meer steken in een band die eigenlijk toch al op is.
Nog een tipje: banden zou ik nooit bij de dealer kopen, daar betaal je meestal veel te veel. Bij onze 16 inch runflats is de plaatselijke bandenboer zo'n 60 euro goedkoper dan de dealer per band. Dan bespaar je toch een leuk bedrag voor een complete set banden en dat voor exact dezelfde band.
Nog een tipje: banden zou ik nooit bij de dealer kopen, daar betaal je meestal veel te veel. Bij onze 16 inch runflats is de plaatselijke bandenboer zo'n 60 euro goedkoper dan de dealer per band. Dan bespaar je toch een leuk bedrag voor een complete set banden en dat voor exact dezelfde band.

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
als alle banden op die 3.5mm profiel zitten, zijn ze allemaal sowieso "op".
Het kost bijna 50 euro aan arbeid om banden van de velg te halen en om te wisselen voor andere banden, plus nog de kosten van de nieuwe banden zelf.
Gewoon nu zomerbanden erop gooien bij een "mannetje", met of zonder runflat eigenschap (ander topic) en komende winter tijdig nieuwe winterbanden bestellen (niet later bestellen dan aug/sept).
Het kost bijna 50 euro aan arbeid om banden van de velg te halen en om te wisselen voor andere banden, plus nog de kosten van de nieuwe banden zelf.
Gewoon nu zomerbanden erop gooien bij een "mannetje", met of zonder runflat eigenschap (ander topic) en komende winter tijdig nieuwe winterbanden bestellen (niet later bestellen dan aug/sept).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lijkt me wel duidelijk zo toch?? 
Mocht je inderdaad niet naar de dealer gaan voor banden (wat ik je zeker kan adviseren) dan heb ik nog wel een adresje voor je
Daar in Aalsmeer waar wij toen zijn geweest

Mocht je inderdaad niet naar de dealer gaan voor banden (wat ik je zeker kan adviseren) dan heb ik nog wel een adresje voor je

Daar in Aalsmeer waar wij toen zijn geweest

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat Sjoerd zegt: opgummen! Heb je iig nog even lol voordat je d'er afgooit.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gewoon doorrijden op de winterbanden tot ze vanzelf slicks zijn en geschikt voor een droge zomer. Dan spaar je veel kosten uit totdat je bij de eerste de beste noodsituatie op winterbanden bij 30 graden buitentemperatuur je MINI in de prak rijdt. Inderdaad een dilemma 

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
hallo mensen, doorrijden / opgummen van deze set gaat niet, want er is 1 van de banden lek!
Gr, Marcel
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee is inderdaad beetje zonde nog van die 60 pleuro...
Ik verlies me telefoon geen moment uit het oog Thomas, ik zie wel wat verschijnen dus...
Thomas schreef:Precies! En 60eu betalen voor het opgummen is leuk, maar je hebt er niet zoveel aan!

Ik verlies me telefoon geen moment uit het oog Thomas, ik zie wel wat verschijnen dus...

- paulcustoms
- One wheel wonder
Onze sponsors