Pagina 1 van 1

Betrouwbaarheid Mini?

Geplaatst: 19 mar 2011, 17:38
door Sicco
Het onderstaande bericht staat op www.nu.nl..... ieieieikkkkssss!!

[web]http://www.nu.nl/auto/2472071/jd-power- ... taten.html[/web]

Geplaatst: 19 mar 2011, 19:04
door Shag
lekker verhaal.. mijns inziens zijn mini's best betrouwbaar, en nee dat zeg ik niet omdat ik zelf mini rij natuurlijk.. als ik om me heen kijk en ook naar m'n vorige auto's wrijf ik in m'n handjes..

zou wel meer details willen zien van dat onderzoek. kan me haast niet voorstellen dat mini zó slecht scoort. :s

Geplaatst: 19 mar 2011, 19:47
door Marcel Always Open
Misschien komt het omdat de introductie van een nieuw model (countryman) in de testperiode valt. Of komt het omdat de Mini organisatie in USA niet goed geregeld is?

Ben het met Shag eens.

Geplaatst: 19 mar 2011, 20:58
door Berthil
Dit onderzoek heeft niets met de Mini organisatie te maken.

De klant is zelf zeer tevreden over de Mini organisatie want qua dealer service experience staat MINI bovenaan in een ander JD Power onderzoek in het Mini segment.

Andere uiterste is dus het resultaat van dit onderzoek waar Mini onderaan staat met 221 defecten over 100 voertuigen in de eerste 3 jaar.

Als MINI rijder moet je dus vaak naar de dealer maar wordt je er wel goed geholpen in de grarantieperiode :)

Afbeelding

Wel Amerikaanse cijfers.

Over dit verschil zal ik nog een nieuwsberichtje maken.

Geplaatst: 21 mar 2011, 11:21
door Shag
ook buiten de garantieperiode, kan me nog een brief herinneren van MINI USA waarin de garantietermijn voor die losse stekkertjes onder stoel werd verlengd naar ik meen 10 jaar... omdat het een zo veel voorkomend probleem is/was. Prima coulance om te zeggen "ja, dat is een zwak punt en ja daarin vergoeden wij de kosten". Kan MINI NL nog een puntje aan zuigen. Met die brief naar de dealer hier geweest, maar weinig kans van slagen wat coulance betreft..heb wel vernomen dat een hoge pief sinds kort bij MINI Nederland werkt, welke voorheen voor MINI USA werkte.. hij zal zich ongetwijfeld (nog) meer in gaan zetten om de klanttevredenheid te verhogen of in elk geval op gelijke hoogte met de states te brengen.

Blijft nog steeds de vraag waarom Mini zo slecht scoort kwa aantal probleemgevallen... :s

Geplaatst: 21 mar 2011, 15:24
door Ragnar
:|