AD schreef:'Harder rijden in 80 km-zone'
Automobilisten moeten zich op de omstreden 80 kilometer-zones rond de vier grote steden niet krampachtig ...
aan de maximumsnelheid houden. Af en toe een tikkeltje te hard rijden kan juist goed zijn voor de doorstroming, stelt verkeersofficier Koos Spee.
Automobilisten rijden nu volgens hem vaak te langzaam, waardoor het verkeer onnodig vaststaat. Spee: ,,Veel mensen zijn bang dat de trajectcontrole hen meteen op de bon slingert. Maar een bon heb je pas als je teller op het hele stuk gemiddeld op 90 staat.’’
Extra gas geven om iemand in te halen, hoeft dan ook geen probleem te zijn, aldus Spee. ,,Integendeel. Zeker als je daarna weer wat zachter rijdt, is er niks aan de hand.’’
Spee reageert met zijn uitlatingen op het fileleed in de 80 kilometer-zones. Vooral bij Den Haag, maar ook rond Rotterdam en Utrecht zijn de files langer geworden sinds de maximumsnelheid omlaag is gegaan.
Spee drukt automobilisten op het hart niet in de stress te schieten zodra hun kilometerteller de 80 passeert.
,,Die is altijd te hoog afgesteld. Als er 90 staat, rijd je eigenlijk 87. Bovendien hanteren we een marge van drie kilometer; zo kom je uit op 84 en daar ligt de lat voor een bekeuring.’’
Spee voelt er echter niks voor om voor het verkeer dat Den Haag via de A12 verlaat de trajectcontrole af te schaffen. Dat plan van minister Peijs (Verkeer) verwijst hij naar de prullenbak. Bij trajectcontrole hangen op verschillende punten langs de weg camera’s, die opnames maken van ieder passerend voertuig. Met de beelden berekent een computer de gemiddelde snelheid.
In Nederland zijn 14 trajectcontrolesystemen actief, onder meer op de 80 kilometer-zones rond de vier grote steden.
Harder rijden in 80 km-zone
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Harder rijden in 80 km-zone
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Okeej, nu moeten we harder rijden ipv langzamer, zolang het maar gemiddeld 80 is, alsof niemand dat weet.....
Terug naar de 100, zonder trajectcontrole zou ik zeggen, dan pas sta je niet meer onnodig vast. Doodzonde!
Terug naar de 100, zonder trajectcontrole zou ik zeggen, dan pas sta je niet meer onnodig vast. Doodzonde!

- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
Bericht

R56 Still fun but easier to live with
Die vent kan altijd zo zeiken bij wegmisbruikers. Praat echt zo of hij noooooiiitt wat fout doet. Als mensen fatsoenlijk snelheid konden schatten zou ook al veel schelen. Heb een hekel als je met 130km/h aan komt rijden en net 100m voor je met een snelheid van 90km/h voor je schieten....en geen km/h harder gaan rijden. Als er 1 moet remmen moet iedereen achter je remmen

R56 Still fun but easier to live with
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Moet je er voor de grap eens op letten hoe die man elke keer zijn zin begint... tis altijd "nou aan de ene kant..." of "nou dat zou je denken maar.."MINIJCW schreef:Die vent kan altijd zo zeiken bij wegmisbruikers. Praat echt zo of hij noooooiiitt wat fout doet. Als mensen fatsoenlijk snelheid konden schatten zou ook al veel schelen. Heb een hekel als je met 130km/h aan komt rijden en net 100m voor je met een snelheid van 90km/h voor je schieten....en geen km/h harder gaan rijden. Als er 1 moet remmen moet iedereen achter je remmen

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb eens een programma gezien waar ze de directeur van de VVV eens volgden om zijn weggedrag in de gaten te houden (weet zo niet meer wat dat was, dacht P.R. de Vries niet?). Die moest daarna onstlag nemen want die reed ook gewoon te hard. Moesten ze met hem ook eens doen. Hypocrieten.
- horn
- Be Mini
Bericht
VVV?
De exacte info:
Bert Woudenberg, woordvoerder van 3VO, werd door Peter R. de Vries gevolgd en daarbij betrapt op diverse grove verkeersovertredingen: in de bebouwde kom 65 km in plaats van 50, bij wegwerkzaamheden 126 als 90 mag, weer even later 131 bij een toegestaan maximum van 100 en, als klap op de vuurpijl, 142 km/u als 70 is voorgeschreven. Bij aanhouding door de politie zou onmiddellijk Woudenbergs rijbewijs worden ingevorderd, naast een boete van Hlf. 1060.
Het verweer van 'Meneer Veilig Verkeer'? ,,Ik voelde me bedreigd door de achtervolgers, ze hebben me de stuipen op het lijf gejaagd. Zo werd op diverse momenten hinderlijk dicht achter mij gereden en werd ik met hoge snelheid genaderd", laat Woudenberg weten. Hij heeft dan ook, twee dagen na de 'achtervolging', aangifte gedaan bij de politie. "Je weet het nooit, na 11 september."
Over het wangedrag van Woudenberg zegt Spee,'Snelheids-'officier van justitie, met gefronste wenkbrauwen: "Dit is zorgelijk." Ook de officier werd door de cameraploeg gevolgd, maar hij bleek zich wel bewust van zijn voorbeeldfunctie: Spee beging niet één overtreding.

De exacte info:
Bert Woudenberg, woordvoerder van 3VO, werd door Peter R. de Vries gevolgd en daarbij betrapt op diverse grove verkeersovertredingen: in de bebouwde kom 65 km in plaats van 50, bij wegwerkzaamheden 126 als 90 mag, weer even later 131 bij een toegestaan maximum van 100 en, als klap op de vuurpijl, 142 km/u als 70 is voorgeschreven. Bij aanhouding door de politie zou onmiddellijk Woudenbergs rijbewijs worden ingevorderd, naast een boete van Hlf. 1060.
Het verweer van 'Meneer Veilig Verkeer'? ,,Ik voelde me bedreigd door de achtervolgers, ze hebben me de stuipen op het lijf gejaagd. Zo werd op diverse momenten hinderlijk dicht achter mij gereden en werd ik met hoge snelheid genaderd", laat Woudenberg weten. Hij heeft dan ook, twee dagen na de 'achtervolging', aangifte gedaan bij de politie. "Je weet het nooit, na 11 september."
Over het wangedrag van Woudenberg zegt Spee,'Snelheids-'officier van justitie, met gefronste wenkbrauwen: "Dit is zorgelijk." Ook de officier werd door de cameraploeg gevolgd, maar hij bleek zich wel bewust van zijn voorbeeldfunctie: Spee beging niet één overtreding.
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Nou, ik toevallig wél!

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou gaan ze ons echt niet vertellen dat Spee-tje nooit eens iets fout doet of 130 rijd waar je 100 mag, kom op zeg, wat een onzin!horn schreef:VVV?![]()
De exacte info:

Onze sponsors