Op vakantie met de MINI

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
MiniBeardie XL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Op vakantie met de MINI

01 jun 2010, 19:19

Zo doen ze dat dus in Amerika :shock:

Afbeelding

Gisteravond gespot door onze vrienden in North Carolina.
Die we al zo MINI-gek hebben gemaakt dat ze dit soort fotootjes doorsturen :mrgreen:
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

01 jun 2010, 19:56

kenteken !! :lachuh :lachuh
GreyCooperS
Forum Junky

01 jun 2010, 20:09

:shock: 8)
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2010, 21:41

Haha, geniaal 8)!
Afbeelding
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2010, 21:52

8) :P
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 jun 2010, 22:08

Dit soort combi's zie je wel meer in Amerika. Soms ook met voorwielen meedraaiend.
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2012, 20:08

Over 2 weken gaan we weer op vakantie naar Italië. Zal er wel een verslag van maken hoor ;)
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Marcel Always Open
Cabrio-King

01 jul 2012, 21:13

Gaaf Marcel. Je weet dat ik vorig jaar naar de Noordkaap ben gereden (always Open). Toen heb ik ook ongeveer die route afgelegd zoals op jouw printscreen (maar dan nog verder naar het noorden door). Ik ben ook vanaf Bodo overgevaren naar de Lofoten (D>E op het plaatje). Die Noorse wegen zijn echt gaaf, maar mijn grote voorkeur voor een herhaling zal toch "onderin" blijven. Echt, je rijdt daar op "de" hoofdsnelweg en hebt elke 300 ~ 500 meter een scherpe bocht.

Van mijn trip kreeg ik geen verslagje bij elkaar getypt; het was op foto's ook niet over te brengen maar het is gewoon Kicken!!
Als ik nog eens ga, combineer ik het minirijden in het zuid-westen met een hiking tripje ergens. (en probeer ik om al vanuit Nederland met veerboot te gaan, ipv eerst Duitsland/Denemarken te moeten rijden, maar die rechtstreekse dienst kon ik nergens meer vinden).

Of ik ga met de postboot helemaal naar Noorden en rijdt dan helemaal terug naar huis met "snelwegen uit". :mrgreen: :mrgreen: Roadtrips zijn wel m'n ding ja, ik kan er heerlijk van ontspannen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Marcel Always Open
Cabrio-King

01 jul 2012, 21:29

Als het dan toch over vakantie met de MINI en roadtrips gaat.

in november vorig jaar ben ik met de MINI naar Munchen gereden. BMW Welt, Muchen bekeken, etc. Dat was snelweg op de heenweg.
Toen de navigatie op "snelwegen uit" en retour naar huis :mrgreen: Via Schwarzwalt, Bayern, Fussen (kasteel Neuschwanstein) , Stuttgart (Porsche museum) en de Nurburgring weer retour in totaal ongeveer 8 of 9 dagen.

Afgelopen mei was het mini united en ben ik met de Mini united Challenge meegegaan (van Mini Nederland). Via Reims en hartje Parijs zijn we naar de Mont Ventoux doorgegaan, en dan uiteindelijk natuurlijk MINI United zelf.
Na Mini United ben ik met Wim en Hein doorgereden om te gaan lunchen in Monte Carlo (Monaco) , echt lekker decadent. En natuurlijk in een lage versnelling, hoge toeren door "de" tunnel van Monte Carlo knallen met 3 MINI's, helaas stond daar een gendarme op z'n fluitje te blazen naar ons. Niet gestopt natuurlijk, net doen alsof onze neus bloedt en (*klopt af*) ik heb tot op heden nog geen bekeuring in de post :surrender

Na Monte Carlo door naar Italia, Maranello, heilige grond voor een Ferrari-liefhebber als ik, dus aldaar "moest" ik gewoon even een testritje in die Ferrari California doen. Dat was de eerste keer Ferrari voor mij en dat geluid is natuurlijk helemaal geweldig (film volgt). Na Ferrari testrit, fabriekstour (helaas alleen van buiten) en museum ging Wim (TBL) naar Venetie door en wij met z'n tweeen door naar het Noorden. Via Oostenrijk (2 uur in de sneeuw/hagel open gereden) kwamen we uiteindelijk bij Munchen uit. Hein wilde naar BMW Welt, ik had dat al een half jaar eerder gezien. Dus , omdat Oostenrijk/Tirol toch wel leuk was geweest, ben ik weer omgedraaid en ben retour zuid gereden. Niet een verstandige beslissing, wel een hele leuke. Heel veel bergweggetjes gezien (je hoeft dus geen snelwegvignet te hebben in Oostenrijk zolang je niet op snelweg komt), en via Oostenrijk > Duitsland > Frankrijk > Luxemburg > Duitsland > Belgie weer retour naar huis
(uiteraard : snelwegen UIT).
Helaas ben ik vergeten om langs Liechtenstein te gaan, altijd al een keer willen zien hoe dat is en ik was "redelijk" in de buurt.

De volgende roadtrip, geen idee. Suggesties welkom. :-)
Misschien een keertje helemaal rondje Ierland (via Schotland). Of een keer alle bergpassen van de Alpen aantikken.
Gr, Marcel
Marcel Always Open
Cabrio-King

01 jul 2012, 22:27

Het rijdt onvoorstelbaar zuinig, zo'n trip. Gewoon omdat je nooit boven de 90 km/u rijdt. Een MINI gaat pas echt benzine zuipen vanaf 120 km/u.

Ik herken wat je zegt over het daglicht. Ik ging in juni, maar dat is vooral omdat ik vanwege m'n werk niet in dec/jan op vakantie kan. Volgens mij ben ik twee weken lang zonder donkere nacht geweest. Continu daglicht is wel leuk maar behoorlijk funest voor je dagritme!
Volgende keer : always open naar de Noordkapp in december 8)

Bergen is bijzonder fotogeniek. Jouw geplande route toont dat niet. Waarom ga je niet nét even ietsjes verder en ook een middagje Bergen in? Mooie foto's maken van jouw Mini met de historische gebouwen van Bergen op de achtergrond.
Een leuke afwisseling van al dat autorijden vond ik met de "Flamsbana" http://www.visitflam.com/flam-railway/ spoorlijn. Die trein rijdt door een mooi fjordenlandschap in drie kwartier naar boven en later ook weer terug. Wel toeristisch, maar ook wel leuk. Je kan volgens mij ook terugwandelen en heen met de trein (moet je even uitzoeken).

Wat je met je MINI Absoluut moet doen : twee tips:
1. Geiranger Fjord !
https://maps.google.nl/maps?q=geiranger ... 0&t=m&z=14
En dan niet alleen tot aan het dorpje, maar de hele "snelweg 63". Ik ben twee keer op en neer gereden.

2. Trollstigen
Stelvio-achtige pas maar dan in Noorwegen.
http://www.visitnorway.com/nl/Bestemmin ... n-bergweg/
Ook hier ben ik een paar keer op en neer gereden! :lol: :lol:
Gr, Marcel

Terug naar “Kletshoek”