Ik moet dus nog steeds de mijlenteller omwisselen voor een kilometerteller met een hogere snelheids aanduiding
Alvast voor Zandvoort
Geplaatst: 05 sep 2006, 00:03
door Maaij
Dat gaat hard zeg
Geplaatst: 05 sep 2006, 00:15
door Berthil
Dat gaat inderdaad hard!
Hoe doen die 2.8 liters dat?
Kan ik daar een beetje mee meekomen in de sportklasse op Zandvoort?
Geplaatst: 05 sep 2006, 00:23
door Braspenning Racing
De 2.8 zijn niet zo snel, de standaard ///M ook niet
Btw bij ritten op de Nordschleife werd ook ik door MINI's zo af en toe op een flink pak slaag getrakteerd.
De bochten snelheid van een stanaard MINI is nu éénmaal veel hoger dan die van een standaard Z3. De stabiliteit is dan ook nog eens het meervoudige, dus tel maar uit je winst.
Geplaatst: 05 sep 2006, 00:31
door iDarkDesign
OEF! dat is nog eens lekker doorrijden!
Geplaatst: 05 sep 2006, 08:56
door Hans
Wat is er met je toerenbegrenzer gebeurt? 8000 toeren!! en vet in het rood.. gaat wel rap trouwens, lijkt wel een GP
Geplaatst: 05 sep 2006, 08:58
door Braspenning Racing
Toeren begrenzer is naar 9250 gesteld, kunnen deze motoren prima hebben hoor
Geplaatst: 05 sep 2006, 09:39
door Nexus
Braspenning Racing schreef:De 2.8 zijn niet zo snel, de standaard ///M ook niet
Btw bij ritten op de Nordschleife werd ook ik door MINI's zo af en toe op een flink pak slaag getrakteerd.
De bochten snelheid van een stanaard MINI is nu éénmaal veel hoger dan die van een standaard Z3. De stabiliteit is dan ook nog eens het meervoudige, dus tel maar uit je winst.
Meen je dat serieus?
Had verwacht dat een Z3M aardig rondjes om een MINI rijdt op zo'n circuit.
Neem aan dat die MINI's in kwestie ook niet geheel standaard waren?
Geplaatst: 05 sep 2006, 09:52
door k33z
Mijn moeder heeft een tijd een Z3 M roadster gehad. Kwa wegligging viel de auto inderdaad wat tegen, maar hou er rekening mee dat dit alweer een oudere auto is kwa techniek. De achteras komt zelfs nog van de E30 3 serie.
Kwa vermogen is het natuurlijk fantastisch, zeker in combinatie met RWD.
Een standaard Z3M rijdt in de rechte lijn bij alle (extreem getunde mini's daarbuiten gelaten) om de oren. Misschien als je een mini hebt met 260+ pk dat je tot de 200 in de buurt kan blijven.
Geplaatst: 05 sep 2006, 10:00
door Braspenning Racing
k33z schreef:Mijn moeder heeft een tijd een Z3 M roadster gehad. Kwa wegligging viel de auto inderdaad wat tegen, maar hou er rekening mee dat dit alweer een oudere auto is kwa techniek. De achteras komt zelfs nog van de E30 3 serie.
Kwa vermogen is het natuurlijk fantastisch, zeker in combinatie met RWD.
Een standaard Z3M rijdt in de rechte lijn bij alle (extreem getunde mini's daarbuiten gelaten) om de oren. Misschien als je een mini hebt met 260+ pk dat je tot de 200 in de buurt kan blijven.
De eerste Z3M komt uit '97, de laatste '03. Verouderde techniek, heb je zeker gelijk in. De achteras is echter dezelfde als van de E36 Compact, de vooras is wel van de nog oudere E30 (je weet wel die vierkante 3 series).
Heeft je moeder een zilveren met een rode softtop gehad????
Geplaatst: 05 sep 2006, 10:29
door CooperS-lightningblue
Blijft leuk, wij hebben een BMW M3 (E46) gehad, dat was al onwijs leuk en vooral snel speelgoed. Daarna een Cayenne S, wat voor een SUV goed vooruit gaat, maar zo snel naar de 250 zal je die niet zien gaan. Nu een BMW M5 (E60) met 534pk, die jaagt over de 300km/h heen alsof het niks is.....
Lekker filmpje man! Dat motor geluidje is toch een soort zwak geworden!!
Geplaatst: 05 sep 2006, 10:48
door k33z
@Braspenning racing,
Mijn moeder had een estoril blauwe met zwart interieur.
Is het niet zo dat de E36 compact weer een E30 achteras had? Dat houdt namelijk in dat die Z3M ook een E30 achteras heeft