Pagina 1 van 1

Lage koers British pound heeft ook voordelen..

Geplaatst: 13 feb 2009, 16:24
door seirv
Beste mini fans, even zoeken op het Internet en wat kom ik tegen in de UK.. en leuke Mini voor een leuke prijs? Of doe ik iets fout?

Afbeelding

Mini Clubman 14.615 Pound
Chilli pakket 1.095 Pound
15.710 Pound


1 British pound = 1.13118078 Euros
15.710 British pound= 17.771 Euros

En dan nog BPM en extra kosten
BPM 7.250 Euro
Extra 300 Euro

Met andere woorden een nieuwe Clubman voor 25.321 Euro i.p.v. de 29.362Euro ..

Re: Lage koers British pound heeft ook voordelen..

Geplaatst: 13 feb 2009, 16:55
door MiniBeardie
seirv schreef: Of doe ik iets fout?
Nu niet. Waarschijnlijk wel als je hem hebt: dan stap je steeds aan de verkeerde kant in :D

Groetjes, Ron

Geplaatst: 13 feb 2009, 18:01
door ducks
Sommige dealers in de UK zijn breid om een links gestuurde te leveren

Geplaatst: 13 feb 2009, 18:02
door PPCS
Ik denk ALLE dealers. Centen zijn centen en zeker in deze tijden hebben de meeste dealers moeite het hoofd boven water te houden. Dus als je wilt moet het lukken!!!!

Geplaatst: 13 feb 2009, 18:06
door remco
ducks schreef:Sommige dealers in de UK zijn breid om een links gestuurde te leveren
zijn zijn zelfs verplicht jouw de juiste NL versie te leveren.

Een aantal jaar terug weigerde PON rechtsgestuurde VW's aan engelsen te leveren en hebben daar van de EU nog een boete voor gekregen.

Geplaatst: 14 feb 2009, 19:45
door MY00
Helaas moet je op een nieuwe auto in England de BTW terug vragen (Ik meen 14%) en dan in Nederland de BTW weer betalen. Komt dan dus nog 5% extra bij. Een tijdje terug stond de pond bijna 1 op 1 met de euro. Kijk maar eens op www.autotrader.co.uk dan zul je zien dat je voor 12k in ponden ook al erg mooie clubmann hebt met een paar km op de teller.

Geplaatst: 15 feb 2009, 08:37
door Marcel Always Open
Je moet vooraf even checken of Engelse Mini dealers wel aan Nederlandse klanten mogen verkopen van hun dealerorganisatie.
Mijn "onderbuikgevoel" zegt dat dit wel zou moeten mogen, maar waarschijnlijk is vanuit dealerorganisatie daar wel een bepaald beleid in.

Geplaatst: 15 feb 2009, 18:34
door Des
MY00 schreef:Helaas moet je op een nieuwe auto in England de BTW terug vragen (Ik meen 14%) en dan in Nederland de BTW weer betalen. Komt dan dus nog 5% extra bij. Een tijdje terug stond de pond bijna 1 op 1 met de euro. Kijk maar eens op www.autotrader.co.uk dan zul je zien dat je voor 12k in ponden ook al erg mooie clubmann hebt met een paar km op de teller.
Als je de auto in Nederland invoert hoef je geen BTW meer te betalen als je al in de UK BTW betaald hebt.

Geplaatst: 15 feb 2009, 19:07
door MY00
Des schreef:Als je de auto in Nederland invoert hoef je geen BTW meer te betalen als je al in de UK BTW betaald hebt.
Helaas is dit niet zo bij een nieuwe auto. Zie http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-1 ... P245_21256