Waar gaat het heen in de wereld.....
EU onderzoekt mogelijkheid btw op e-mail en sms
AMSTERDAM - Een werkgroep van het Europees Parlement buigt zich momenteel over een eventuele belasting op e-mailberichten en sms'jes. Het plan is afkomstig van de Franse europarlementariër Alain Lamassoure, die stelt dat het belasten van sms- en e-mailberichten een nieuwe inkomstenbron voor de Europese Unie zou kunnen zijn.
Op een verzonden e-mail zou 0,00001 cent belasting worden geheven. Voor het versturen van een sms'je ligt het bedrag beduidend hoger, dat zou 1,5 cent moeten worden. Volgens Lamassoure is dat een laag tarief, maar kan het voor de Europese Unie veel opleveren, omdat dagelijks miljarden berichten verzonden worden. Daarnaast meent hij dat een dergelijke belasting gemakkelijk te innen is.
Volgens Lamassoure wordt het door de globalisering voor overheden steeds moeilijker om genoeg belastinggeld op te halen. Om die reden zoekt het Europees Parlement naar nieuwe inkomstenbronnen. Bijvoorbeeld door toeslagen te heffen op het kopen van online vliegtickets of door oliebedrijven een toeslag te laten betalen.
Het is nog onduidelijk hoeveel kans het voorstel van Lamassoure maakt.
volgens mij betaald iedereen nu al BTW over een SMS-je (als je een SMS-pakket koopt)
BTW op e-mail??
- Arjan
- Volledig MINI minded!
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
als je forumpostings in ieder geval maar buiten beschouwing laten anders komt mijn MINI er nooit
en die van Ida ook al niet 
BTW heffen op SPAM-mail mag wat mij betreft direct (of ga ik nu teveel ON topic)

BTW heffen op SPAM-mail mag wat mij betreft direct (of ga ik nu teveel ON topic)

Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Je betaald toch al BTW op je smsjes?
Op je e-mail: gek is die vent! Trouwens ik betaal al genoeg (en dus BTW) aan mijn internetprovider!

Op je e-mail: gek is die vent! Trouwens ik betaal al genoeg (en dus BTW) aan mijn internetprovider!
- Blont-007
- NMC Legend
Bericht
Hij zal zeker geen Mini rijden die vent, dan krijg je van die waan ideeen.
Btw heffen op forumpostings
zal wel rustig worden hier dan.
Arjan schreef:als je forumpostings in ieder geval maar buiten beschouwing laten anders komt mijn MINI er nooiten die van Ida ook al niet
![]()
Hij zal zeker geen Mini rijden die vent, dan krijg je van die waan ideeen.

Btw heffen op forumpostings

- Yvon
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
totaal geshuffeld die knakker. Meneer de Frans vergeet zeker dat Frankrijk al bar weinig bedraagt aan de EU en ook al jaren de boekhouding niet op orde heeft. Hand ik eigen boezem steken zou ik zeggen.