Een paar rondjes op de kombaan, in de bocht voel je pas goed hoeveel kracht er ontstaat bij een gangetje van zo'n 130 km/h. En helemaal als de instructeur er effe met 200+ km/h doorheen gaat. Echt niet te beschrijven hoe je in je stoel wordt gedrukt.

Tevens wat rem-/uitwijkproeven mogen doen met zomer-, winter-, 4-seizoenenbanden. Pas in deze extreme omstandigheden merk je echt het verschil. Uiteraard komt op de zeer gladde natte baan de winterband er als beste uit. En bij de zomerband mag je echt alle zeilen bijzetten om de auto op de baan te houden. Zelfs met alle electronische snufjes waarmee de Mercedessen waren uitgerust.

Ook nog op de cirkelbaan gereden met een nieuw type band, de Goodyear OptiGrip. Bijzondere aan deze band is de tweede laag compound die pas zijn werk gaat doen als de band al aardig wat kilometers heeft gemaakt. Maar wát een grip heeft deze 2e laag op de natte baan. Een vergelijkbare band met dezelfde kilometerslijtage gaat echt als een dweil over de baan, terwijl je met de OptiGrip een goede controle houdt.
En natuurlijk mocht de RunOnFlat ook niet ontbreken. Eén band was volledig leeg, en dan al slalomend en scherpsturend een parcours afleggen. Afgezien van wat extra "herrie" tijdens het sturen, en een indicator op je dashboard merk je gewoon niet dat de band leeg is.
Oja, tussen alle geweld van de auto's met ster op de neus, was er natuurlijk ook ééntje die bijzonder veel aandacht trok.
