Stoplichtsprintjes! Jij versus ......?!

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
maus105
Bonkey

17 jul 2007, 21:44

veel stoplichtsprintjes gedaan en ook ik veel gewonnen en ook veel verloren als ik verlies wil ik hem gelijk chippen maar dan kijk ik naar me bankrekening en dan denk ik ja toch maar even wachten
ander verhaal heb wel is op weg naar me werk in de werkbus met me collegas rijdend in wassenaar komt er in ene in me oog hoek een zilveren dodge viper staan hij zag dat wij over zijn auto kwijlde dus hij wou wel even wat laten zien groen vol gas weg totdat hij bij het volgende stoplicht in ene een haakse bocht maakte waarvan wij dachten so die gast kan rijden totdat hij door slipte en tegen een lantaarnpaal op knalde veel vuurwerk want de paal viel om met een hele vonken regen wij die man geholpen en op de politie gewacht de reactie van die man:had me stuur versteld vanmorgen denk dat ie los schoot maar ja vond het toch al een flut* auto :s tsja sommige mensen hebben veel geld en weinig respect voor hun auto!
TomSR
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 jul 2007, 21:57

Nexus schreef:Net op de snelweg een flink stuk wezen knallen achter 'n A6 aan.

Afremmen voor linksrijders en daarna doortrekken tot 200 (toen vond ik 't genoeg, en liet ik hem de ruimte totdat ik er weer achter reed vanwege linksrijders).

Dat 'n paar keer herhaald. Hij reed niet bij me vandaan, integendeel, ik liep in het begin zelfs op hem in. Pas op hoge snelheid liep hij weer een klein beetje uit.

Achteraf net thuis even op basis van 't kenteken opgezocht wat 't voor A6 was. AUDI A6; QUATTRO TDI 165 KW AUT :shock:

Zo'n dikke 3 liter TDI dus met 233 PK en 450 Nm. Ben verbaasd dat ik 'm zo relatief eenvoudig bij kon houden, toch echt geen trage frotdiesel (maar een bak van 65000 EUR). Maar als je PK/KG uit gaat rekenen blijkt het te kloppen. 0.132 voor de Audi vs. 0.143 voor mij.

Ben maar blij dat ie niet gechipt was ofzo want dan was ik nergens gebleven :)

Vooralsnog bijzonder trots op het S'je 8). Jack Russel vs Duitse Herder: 1-0 8)
Ik ken iemand met zo'n 3.0 TDI Quattro en weet dus dat dat geen misselijke bakken zijn. Vorige week had ik er nog één naast me bij het stoplicht. Ik stond stil voor het rode licht om de A270 op te gaan richting Eindhoven. Hij kwam aanrijden toen het net groen werd en had dus een klein voorsprongetje. Ik was echter snel bij, maar toen hij in me gaten had, gaf hij ook gas bij. Het scheelde echt niets, pas toen we op andere auto's kwamen aanrijden moesten we gas lossen. Was m'n eerste stoplichtsprintje met de Mini :D Niet slecht dus, al zeg ik het zelf (hoewel rechtuit rijden natuurlijk niet zo moeilijk is)
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 jul 2007, 22:01

Een goede sprint trekken is nog niet zo makkelijk hoor ;)

Maar eenmaal op snelheid is zo'n 3liter denk ik lastig bij te houden, dan gaan de PK's en aerodynamica tellen en niet de kg's.

En als 't glad is ofzo, dan gaat die Quattro ineens het verschil maken, denk ik.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jul 2007, 22:03

Vader van een vriend van me heeft er ook eentje. Moet zeggen dat die dingen toch aardig lopen :D:D
coendek
Stoepsleutelaar

17 jul 2007, 23:18

heb een TT 280pk quattro gehad... ding liep als een trein maar tegen een M3 met alleen achterwiel aandrijving was het niks.. teveel verlies door de Quattro... met sneeuw was het bijna saai... :lol:
jaapgelens
4 op een rij!
4 op een rij!

17 jul 2007, 23:47

Heb zelf een TT 225PK roadster gehad, en ook een korte tijd een TT, 3,2V6. Maar zeker bij de 3,2V6, met de automaat de de S-stand (verbruik 1:4) zijn er toch maar heel weinig die zelf maar de moeite willen doen voor een stoplicht sprintje. Btw, op een natte weg, regen of sneeuw, dat kanon gaat er net zo hard vandoor.
Heb er ook mee gereden op de Driving Experience te Assen, dan mag je allen maar volgas en ook volgas de bocht mee door. Anders word je nog uitgescholden ook als schijtert door je trainer. ( :? Ik had als trainer Gijs van Lennep)
mini-CAB
coendek
Stoepsleutelaar

17 jul 2007, 23:55

:lol: ik heb nooit in zo'n 3.2 gereden... wel in een 225Q roadster maar dat vond ik niet zo super.. beetje te slap...

verder prima auto's om je mee te vermaken :lol:
jaapgelens
4 op een rij!
4 op een rij!

18 jul 2007, 00:02

225PK Roadster, heerlijk Bakkie. Lekker naar Toscane ( 1500 Km in 13 uur en nog een uurtje gegeten ook, da's best wel vlot), dakje open, beetje Cruisen, terrasje pakken, happie eten. ....en met een beetje mazzel kan dat ook in NL, behalve dit jaar. Goed dat ik hem verkocht heb.
mini-CAB
coendek
Stoepsleutelaar

18 jul 2007, 00:19

geloof ik graag! maar ik ben niet zo van het cruizen met dakje open...

beetje serieus sturen vind ik belangrijker ;) vandaar dat ik de roadster te slap vond..

cheers

Coen
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 jul 2007, 00:20

Ik stop nooit bij het stoplicht... >)
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
coendek
Stoepsleutelaar

18 jul 2007, 00:20

Des schreef:Ik stop nooit bij het stoplicht... >)
en ik geloof je ook nog gelijk.. das nog het ergste!!! :p
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

18 jul 2007, 00:23

coendek schreef:
Des schreef:Ik stop nooit bij het stoplicht... >)
en ik geloof je ook nog gelijk.. das nog het ergste!!! :p
Dat is gewoon de angst voor de SPRINT >) :wink:

Greetz BigD
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jul 2007, 08:51

Cool!
Daar zijn die dikke Amerikanen wel een ster in; hard rechtuit.

:roll:
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 jul 2007, 09:10

Alleen wel jammer dat ze de TT roadster noemen want dat is het eigenlijk niet :)
bolli
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

18 jul 2007, 17:09

Even snel optrekken aan de lichten kan toch geen kwaad.
Zelfde met tussensprints op de autosnelweg waar je wel eens een heel ander resultaat kan krijgen dan aan de stoplichten. :wink:

Rij met verstand, dat wel, snel optrekken is niet verboden.
Agressief/onaangepast rijden wel, als ze je pakken dan betaal je enkel veel, dus zolang je dit betaald mag het ook nog. :roll:

Goed de andere merken/modellen kennen ( wat er insteekt van motor en standaard vermogen ) is de boodschap.
Je eigen wagen kennen en je kunnen beheersen is ook een must voor een sprintje.
En niet aan elk licht hard gaan optrekken, kost alleen benzine hoor.
En altijd sportief zijn, tegen je verlies kunnen en niet een al te dikke nek hebben als je er iemand uit rijdt.
Laatst gewijzigd door bolli op 18 jul 2007, 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Kletshoek”