Fotografie topic: alles over camera's en goed fotograferen

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 dec 2011, 11:59

ik heb mijn oog laten vallen op de Canon EOS 1100D
Naar wat ik begreep uit verschillende recenties een perfect beginners toestel :) ik heb er dan ook meteen een eendaagse cursus bij.. en dan daarna een hoop oefenen :)

m'n vader is altijd wel bezig geweest met fotografie dus er is het een en ander al in huis zoals statieven..
Nou kwam Makro met een mooie aanbieding :D
LINK!
Meteen 2 lenzen (18-35) (55-200), een tas en 8GB SDHC
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MaVaEe
Koeien-teller

15 dec 2011, 12:50

Batje schreef:Vraagje wat vinden jullie van de sony nex5n?? Wil ook een eigen camera gaan kopen en een waar wel het een en ander in te stellen is. Maar ik weel geen bakbeest van een camera. Gewoon een lekker klein en fijn ding. Zodat hij makkelijk overal naartoe te slepen is. Heb hem ook vast gehad bij de mediamarkt en nu alleen nog ff proberen te sparen...
Qua specs is het een erg goed apparaat en ik heb ook op het punt gestaan om hem te kopen maar er is voor mij een groot nadeel en dat is het formaat van de lens. De lens die ik dan zou willen is de 18-200mm en dat is echt een joekel van eens lens...
Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 dec 2011, 14:01

De grote lenzen was voor mij ook een reden om niet voor een NEX maar voor een Olympus PEN te gaan. Inmiddels al aan m'n 2de, erg fijn cameraatje! 8)
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 dec 2011, 14:24

Ik las op Tweakers.net een aardige review met o.a de Olympus PM-1 en Sony NEX5.
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 dec 2011, 16:43

Zo gister ff wat foto's en filmpjes gemaakt. Kijken of mijn eigen gemaakte statief een beetje werkt. De filmpjes heb ik gemaakt met mijn telefoon, buiten de auto. Net terug gekeken. En zoals verwacht een herrie van de wind, maar dit had ik al verwacht. T ging er om ofdat alles bleef zitten. Zelfs bij 140 was dit geen probleem, beeld blijft gewoon op zn plek en gaat niet stuiteren of iets dergelijks.

Wat foto's betreft. Heb maar een goede gemaakt op de auto omdat de rest te donker was. En wilde mn camera toch wel een beetje sparen. Ondankt het een huis tuin en klote ding is. Want binnen no-time was de lens nat.... Dus heb ik het de rest van de tijd maar bij gewone foto's gehouden.

Maar alvast een kleine voorproef. Kan iig zeggen dat het super goed en snel werkt. Bijna alles is verstelbaar en goed en stevig te monteren zodat hij ook als mini statief voor op de grond en andere voorwerpen gebruikt kan worden. Dus mijn zelf knutsel projectje is geslaagd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 dec 2011, 22:14

Lijkt nu idd wel op een DIY-versie van de Delkin Fat Gecko:
Afbeelding

Mijn Fat Gecko ziet er na z'n lancering vanmiddag wat minder fraai uit:
Afbeelding

De GoPro heeft de hele actie overleefd met een paar krasjes en filmde nog gewoon toen ik em terugvond... Naar wat ik in de video terug kon zien, zijn er 6 auto's overheen gereden! :shock: De betreffende video volgt nog! ;)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 dec 2011, 22:47

Batje schreef:Vraagje wat vinden jullie van de sony nex5n?? Wil ook een eigen camera gaan kopen en een waar wel het een en ander in te stellen is. Maar ik weel geen bakbeest van een camera. Gewoon een lekker klein en fijn ding. Zodat hij makkelijk overal naartoe te slepen is. Heb hem ook vast gehad bij de mediamarkt en nu alleen nog ff proberen te sparen...
Persoonlijk vind ik dat Sony lekker videocamera's moet blijven maken en de fotocamera's aan anderen moet overlaten.. Maar ik heb dan ook nogal een sterke mening over Sony ;)

Ga voor de Olympus, betere kwaliteit, kleinere lenzen :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 dec 2011, 23:04

@MartijnGizmo, Dat ziet er pijnlijk uit. Heb die zuignappen gekocht via toolstation, en daar stond dat ze 75 tot 110 kg konden houden. En tot nu toe zelfs bij 140 blijft alles goed en stabiel op zn plek zitten. Alleen is het idd zo dat hij niet zo super verstelbaar is zoals die van jou. Maar voor een knutsel projectje van 20 euro vond ik het niet slecht.
Afbeelding

GreyCooperS
Forum Junky

22 dec 2011, 10:45

MartijnGizmo schreef:De betreffende video volgt nog! ;)
Ben benieuwd! :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 dec 2011, 14:18

Ik ook! :lol:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 dec 2011, 21:06

In de Esquire van deze maand staan een paar van mijn foto's... :)

Afbeelding
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

23 dec 2011, 21:15

Goed bezig! :icon_top:
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
maus105
Bonkey

26 dec 2011, 10:29

Gister was een oom van me op bezoek die een focus rs te leen had.
Het zijn simpele foto's, maar best leuk geworden zo:
Staat overigens op winterwielen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 dec 2011, 23:44

Zo gister wat foto's gemaakt met mijn knutsle statief, spiegelreflex camera erop, past gewoon zonder problemen.
Zit ook gewoon allemaal strak en veilig. We hebben een paar verschillende dingen geprobeerd. En zoals bekend bij de meeste, niet alles werkte even goed :P haha. Maar het geeft een leuk effect en werkt gewoon heel simpel. T viel mijn neef alles mee en dat voor een goed koop zelf in elkaar gezet knutsel ding. Als je een zelfde soort statief zou moeten kopen was je heel veel duurder uit voor het zelfde effect. Dus nu is het compleet. It's working :D

Heb nog een paar foto's. De rest moet ik nog krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 dec 2011, 00:38

Nice! Mooie effecten. Volgende keer wel je deur goed dicht doen... :wink:

Terug naar “Kletshoek”