Het Apple topic
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Ging vandaag een mbp 17" kopen, hebben ze geen enkele portable meer op voorraad!
crisis mijn voeten...
crisis mijn voeten...
- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
Ik ga het nog 1x proberen en dan maak ik gelijk foto's van het scherm met de foutmeldingen en dan ga ik maar eerst bellen met de winkel waar ik de Mac Mini gekocht heb.
Wel klote.... denk je een Mac Mini te kopen om zonder problemen als mediacenter te gebruiken (vanwege de stabiliteit etc.) krijg je deze s..t
Zou je denken dat het aan de hardware ligt?MaVaEe schreef:Ik zou terug gaan. Lijkt me een probleem met de hardware.
Ik ga het nog 1x proberen en dan maak ik gelijk foto's van het scherm met de foutmeldingen en dan ga ik maar eerst bellen met de winkel waar ik de Mac Mini gekocht heb.
Wel klote.... denk je een Mac Mini te kopen om zonder problemen als mediacenter te gebruiken (vanwege de stabiliteit etc.) krijg je deze s..t

your non average MINI driver
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mijn broer heeft naast de grote Imac ook nog een oude mac staan en wil nu een draadloos netwerkje maken.
Is het mogelijk om die oude Imac ook draadloos te maken. Zijn er wirelesskaarten voor te krijgen of een usb stick ?
Ben eens door de handleiding vd TC aan het gaan en zie dat ik bij radiomodus voor 802.11n zou moeten kunnen kiezen maar kan alleeen voor a en/of b protocol kiezen.
Als ik echter naar de status van mijn draadloze verbinding kijk staat daar wel dat alles op 5 ghz draait.....
ikke niet meer snappe ..
Is het mogelijk om die oude Imac ook draadloos te maken. Zijn er wirelesskaarten voor te krijgen of een usb stick ?
Ben eens door de handleiding vd TC aan het gaan en zie dat ik bij radiomodus voor 802.11n zou moeten kunnen kiezen maar kan alleeen voor a en/of b protocol kiezen.
Als ik echter naar de status van mijn draadloze verbinding kijk staat daar wel dat alles op 5 ghz draait.....
ikke niet meer snappe ..
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Ja ik denk het wel. Post de screenshots ook even hier dan kan ik voor je kijken.M-iNdO schreef:Zou je denken dat het aan de hardware ligt?MaVaEe schreef:Ik zou terug gaan. Lijkt me een probleem met de hardware.

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Voor je TC moet je even met de ALT/option knop ingedrukt de WIFI boogjes bovenin aanklikken:

Wat komt daar bij de verzendsnelheid te staan?
Gewoon een USB wifistick kopen Che. Alleen wel opletten dat er MAC drivers bij zitten.Che schreef:Mijn broer heeft naast de grote Imac ook nog een oude mac staan en wil nu een draadloos netwerkje maken.
ikke niet meer snappe ..
Voor je TC moet je even met de ALT/option knop ingedrukt de WIFI boogjes bovenin aanklikken:

Wat komt daar bij de verzendsnelheid te staan?

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
@Maarten, thanks, 5GHz zoals ik al aangaf maar ik vind het gewoon raar dat in de beschrijving staat dat ik in het configuratieprogramma vd TC met ingebouwde airport bij de radiomodus kan kiezen terwijl dit niet het geval is.
Hij draait nu dualband waarbij mijn Dell gebruikt maakt van 2,4 ghz (b/g) en de MBP van 5 ghz (n).
Verzendsnelheid 162
Hij draait nu dualband waarbij mijn Dell gebruikt maakt van 2,4 ghz (b/g) en de MBP van 5 ghz (n).
Verzendsnelheid 162
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
verzendsnelheid 162
hoe zat het ook alweer met RSSI ... hoe dichter bij 0 des te beter is de ontvangst ??
achsooo .. de n en b/g stonden achter de ip adressen van beide laptops.MaVaEe schreef:Ja maar 5GHz betekent niet meteen dat je via het N protocol werkt. IEEE 802.11a kan ook op 5GHz werken...
Wat staat er bij verzendsnelheid als je Alt + wifi boogjes doet?
verzendsnelheid 162
hoe zat het ook alweer met RSSI ... hoe dichter bij 0 des te beter is de ontvangst ??
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
-10 is dus beter signaal dan -90 ?
zit ongeveer 7 meter vd TC en heb er 2 laptops aan hangen wireless + time machine loopt ook wireless.
mulicast staat op laag.
te lage snelheid ??
uuuhh ... rssi is een negatief nummer dus als jij zegt "lager" dan is dat toch hetzelfde als dichter bij nul ?MaVaEe schreef:Nee hoe lager het nummer des te beter het signaal.
Verzendsnelheid ligt niet erg hoog trouwens. Zit je ver van je TC af?
Die van mij is 270 Mbit.
-10 is dus beter signaal dan -90 ?
zit ongeveer 7 meter vd TC en heb er 2 laptops aan hangen wireless + time machine loopt ook wireless.
mulicast staat op laag.
te lage snelheid ??
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Ja sorry klopt wat je zegt. Was ff in de war... 
RSSI is een niet gedefinieerde waarde in het IEEE protocol. Elke fabrikant kan dus er een waarde aan hangen en Apple gebruikt daar de dBm waarde voor welke inderdaad negatief is met 0 als ideale verbinding.
Zit er een muur tussen jou en de TC?
Ik heb een zichtverbinding van +-6 meter en haal 270. RSSI is momenteel -58.

RSSI is een niet gedefinieerde waarde in het IEEE protocol. Elke fabrikant kan dus er een waarde aan hangen en Apple gebruikt daar de dBm waarde voor welke inderdaad negatief is met 0 als ideale verbinding.

Zit er een muur tussen jou en de TC?
Ik heb een zichtverbinding van +-6 meter en haal 270. RSSI is momenteel -58.
Onze sponsors