Overigens heb ik nog nooit een breedband modem gezien dat niet tevens als router fungeerde.

Netwerk opzetten werkt exact hetzelfde als met Windows. Gewoon IP adres en werkgroep instellen en ze zien elkaar.

Misschien dat jij me dan kunt helpen om de boel werkend te krijgen want het is me nog steeds niet geluktconé schreef:Het idee van nat is dat meerdere pc's zich bevinden achter 1 ip, dan zou je zeggen dat doet een router ook!! nee een router routeert alleen pakketjes tussen vlans meer doet een router niet in de basis, de huidige cisco routers kan ook een softwarematige fire wall inzitten maar daar ga ik hier nu niet over beginnen.
Nog simpeler gezegd is wat een nat device doet het volgende:
Even simpel, je heb een 2 computers en een modem/nat device.
Ik ga het heel eenvoudig houden dus geen webpages, ik neem gewoon een frame die je vanaf je pc naar het Internet stuurt, in dit geval weet jij(de computer) helemaal niet van het bestaan van het Internet jij weet alleen wat van je tussenpersoon(de modem).
Wat er dus gebeurt, is dat jij de frame opstuurt naar de modem, deze deze uitpakt en het source / destination ip verandert en het door stuurt en nu komt het essentiële hij stuurt het door NAMENS HEMZELF, dit doet een router niet een router kijkt alleen waar iets heen moet en op welke interface deze in de router zit en stuurt het door eenvoudig gezegd, een router is dus een heel simpel apparaat.
btw het is laat(of vroeg) ik zal morgen mijn antwoord nog eens nalezen en nee ik ben geen ster in nederlands![]()
als je een echt beter antwoord wil trouwens voeg me dan maar toe op msn dan zal ik je een basis cursus netwerking geven.
edit!!!!:: ik kom er net achter dat er op wikipedia een hele mooie engelse uitleg staat over nat: LINKJE!!! WIKIPEDIA.ORG
Onze sponsors