Het huizentopic...

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2012, 21:11

Zo, lekker stoffig weekeind gehad dan zeker floris?? :P
(heb ook eens een rieten plafond gesloopt :shock: )

Ziet er erg mooi uit allemaal, succes met verbouwen!! :icon_top:
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 apr 2012, 11:34

Wat een weekend is het geweest.....

Wie heeft het ooit verzonnen om op riet te stuccen???
Diegene moeten ze gelijk afmaken.... :evil:

Afgelopen vrijdag avond heeft een sloper ons ook verlost van het bakbeest van een schouw..

Wat een pestwerk is het geweest en wat komt er een berg stof vanaf, heb het gevoel of ik een slof sigaretten per dag gerookt heb..

Maar alles is eruit, nog een beetje vuil in de vlikobak gooien woensdag en dan gaat het opbouwen beginnen en hoef ik alleen nog maar elke avond met mijn handen over elkaar te gaan kijken wat er allemaal gebeurt is :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2012, 11:41

wat een werk, respect!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2012, 12:52

Goed bezig geweest hoor!! :D 8)

Ook alle spijkertjes en ijzerdraadjes al uit je balken gepeutert waarmee het riet vastgebonden zat? :P
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 apr 2012, 13:34

mini cabrio schreef:Goed bezig geweest hoor!! :D 8)

Ook alle spijkertjes en ijzerdraadjes al uit je balken gepeutert waarmee het riet vastgebonden zat? :P
de baken zijn allemaal schoon, want alle spijkers en ijzerdraadjes zaten aan de raggels vast en die zijn er ook allemaal uitgeslagen :wink:
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2012, 16:46

Haha mooi zo!! :D

Trouwens nog een kleine tip, ik zou die mooie binnendeuren met glas-in-lood ramen er uit halen en ergens veilig opbergen als dat kan. Zonde als dat soort originele details schade op lopen, en die glas-in-lood ramen zijn absurt duur om te laten maken ;)
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 apr 2012, 20:49

Ik heb je maar niet gewaarschuwd voor het gestucte riet......je bent er nu achter.
Heb zelf ook het keukenplafond verwijderd, waar behalve riet nog twee lagen boven zaten.....feest.

Ga je nog een potkachel oid terug plaatsen op de plaats van de schouw, of laat je het zo?

Goed bezig !
vin10
Be Mini
Be Mini

16 apr 2012, 21:17

Haha, die rietplafonds heb ik bijna 30 jaar geleden ook allemaal eruit gesloopt bij mijn ouders thuis. Inderdaad ik proef die smaak van dat stof nog altijd :?

Grtz
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 apr 2012, 23:09

Ben zo te lezen niet de enige die een hekel heeft aan op riet gestucte plafonds...
Er komt een nieuwe schouw voor terug maar meer klassieke schouw.

Alle deuren gaan nu de garage in maar had geen zin om ze tijdens het slopen eruit te halen en gelukkig is alles heel gebleven.

Volgende heb ik een bouwstofzuiger en ga het laatste fijnstof opzuigen zodat alles weer een beetje stofvrij is.

Ga trouwens ook een tijdcapsule in een plafond verstoppen, lijkt me wel een leuke verassing voor een eventueel toekomstige bewoner ;)
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 apr 2012, 20:19

florisvandam schreef:Ga trouwens ook een tijdcapsule in een plafond verstoppen, lijkt me wel een leuke verassing voor een eventueel toekomstige bewoner ;)
Leuk idee, wij vonden toen alleen een leeg bierflesje van Heineken, ze zullen wel dorst hebben gehad toen....
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 apr 2012, 17:30

zo we zijn weer een paar dagen vol aan de klus geweest en het huis wordt leeger en leeger..

We zijn zachtjes aan begonnen met het opbouwen, gisteren en vandaag zijn alle wandcontactdozen en leidingen voor gefreest en boven worden de balken uitgevlakt zodat we straks een waterpas plafond hebben.

Donderdag komt de aannemer de keukenmuur eruit slopen en zal hij twee deuren gaat verzetten.

Cv- en electra installateur gaan vanaf volgende week beginnen dus we zijn aardig op schema om de 2de week van juli klaar te zijn.

Op advies van de electricien hebben we enorm veel stroom, netwerk en geschakelde en ongeschakelde contactdozen laten plaatsen, volgens mij zaten we rond de 50 contactdozen over heel de woning...
Zal vast teveel zijn maar beter te veel als te weinig.

Dacht een draadloos systeem voor internet te gaan gebruiken maar de electricien zei dat zijn lijfspreuk is "draad waar het gaat" dus er zal ook voldoende netwerkkabel door de woning getrokken gaan worden.
We krijgen ook speciale contactdozen waar je gewoon je speakers op kan aansluiten, er gaat echt een wereld voor me open wat er allemaal mogelijk is..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr.
floris
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 mei 2012, 09:47

zo weer een kleine update uit Voorhout...

Vandaag is de aannemer zijn laatste werkzaamheden aan het verrichten en dan zijn ze klaar.
Hij heeft de muur uit de keuken uitgebroken, 2 deuren dicht gemetseld en een deur naar de bijkeuken verplaatst zodat we een grotere keuken konden nemen.
We zijn al druk beizg met het trekken van nieuwe cv-en waterleidingen en boven zijn alle balken al uitgevlakt en zitten de nieuwe raggels er al op.
de electricien heeft alle wandcontact dozen al geplaatst en gaat aanstaande zaterdag alle centraalpunten in de plafonds maken zodat we daarna de plafond dicht kunnen maken en hopelijk over 2 weken de stucadoor boven kan starten.
Aanstaande dinsdag wordt waarschijnlijk de schouw al geplaatst dus we schieten lekker op.
Planning is nog steeds 2de of 3de week julie en het ziet er naar uit dat we dat top op heden nog gaan redden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr.
floris
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 mei 2012, 12:40

zo we zijn weer een weekje verder en dichter bij het eindresultaat.

Vandaag zijn ze begonnen met het plaatsen van de schouw dus het gaat nu echt serieuze vormen aannemen.

de electricien, cv installateur en timmerman zorgen dat alles klaar is van de week zodat volgende week de plafonds dicht kunnen en de stucadoor aan de slag kan.

Gisteren lekker even de tuin en oprit onder handen genomen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en we liggen gelukkig nog steeds op schema...

gr.
floris
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 mei 2012, 13:10

Ziet er allemaal top uit Floris. Maar ik begrijp ik het goed dat de newminiclub ook is uitgenodigd voor de housewarming? :wink:
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mei 2012, 13:14

lol :P

Jullie zijn goed bezig! 8) Schiet best op...

Leuk om te volgen ook ;)

Terug naar “Kletshoek”