Fotografie topic: alles over camera's en goed fotograferen
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik vraag me af hoeveel het optisch minder wordt als je er een UV op hebt zitten. Op al m'n lenzen zit een UV filter, het beschermt de lens en doet niets af aan de kwaliteit van de foto. Het is inderdaad zonde als er krassen en vlekken op komen.
- ERooks
- Nieuwsgierig
Bericht
ach zet maar eens met een dikke benzinestift een streep op je lens.. zie je echt nauwelijks wat van, laat staan een klein krasje. Maar als je ze gewoon in je fototas hebt zitten, dan gebeurd er toch niks mee? Ik ben er gewoon vaak te lui voor en tijdens het fotograferen wil ik snel kunnen zijn, niet eerst nog doppen eraf moeten draaien.
Heb de foto van de vorige pagina ook even onder handen genomen..

Heb laatst de 17-40f4 even getest met en zonder filter (duur Hoya ding) en was bij dat objectief echt zichtbaar.
Heb de foto van de vorige pagina ook even onder handen genomen..

Heb laatst de 17-40f4 even getest met en zonder filter (duur Hoya ding) en was bij dat objectief echt zichtbaar.
- ERooks
- Nieuwsgierig
Bericht
Fred, eerst auto selecteren, bumper apart, dan helemaal in gaan kleuren.
De ruiten selecteren (slordig zoals je kan zien) en er een gradient over leggen.
De weg selecteren en de kleur eruit trekken.
Achtergrond zoeken en inplakken, ook alles weer via selecties en brushen via een layer mask.
Daarna kleuren gelijk gaan trekken en de lampen aangezet!
Ja bij auto's is het vaak een pre, maar we hadden het hier over bij gebruik in steden etcSven schreef:Hiero nog eentje....![]()
Die olievlek op ruiten van dikke wagens vind ik supergaaf

Fred, eerst auto selecteren, bumper apart, dan helemaal in gaan kleuren.
De ruiten selecteren (slordig zoals je kan zien) en er een gradient over leggen.
De weg selecteren en de kleur eruit trekken.
Achtergrond zoeken en inplakken, ook alles weer via selecties en brushen via een layer mask.
Daarna kleuren gelijk gaan trekken en de lampen aangezet!
- wheeler
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors