Fotografie topic: alles over camera's en goed fotograferen

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2011, 12:10

De batt van mn telefoon was op, anders had ik zeker filmpje gemaakt toen ik in n A380 zat van Emirates :-) Free upgrade gekregen naar first-class SUITE.....Dang....kon douchen in t vliegtuig....
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2011, 15:06

Damn ook geen foto's van? :mad:
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast

19 jan 2011, 20:07

WoK schreef:De batt van mn telefoon was op, anders had ik zeker filmpje gemaakt toen ik in n A380 zat van Emirates :-) Free upgrade gekregen naar first-class SUITE.....Dang....kon douchen in t vliegtuig....
Dat zou ik ook wel eens willen zien (of beter nog: doen) 8)
Marcel Always Open
Cabrio-King

19 jan 2011, 21:15

...kon douchen in t vliegtuig
nee bedankt daar hoeven we geen video van :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2011, 09:56

Sven schreef:Damn ook geen foto's van? :mad:
Nee want de batt van mn phone was op...want denk je? dat ik iemand wou bellen om t door te geven?
D7000 had ik op dat moment niet bij me...
Hopelijk krijg ik nog een keer zo'n upgrade...Once in a lifetime experience als je t mij vraagt...
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2011, 14:42

Ik vind dat deze gast enorm knappe edits maakt, en dat heeft me ertoe aangezet om het ook te proberen. Erg handig als ze de originele foto ernaast zetten. Maar ook frustrerend als je ziet dat je het net niet gelijk krijgt...

hier is de originele
Afbeelding

zijn edit
Afbeelding

en de mijne
Afbeelding

Het heeft wel wat een vertekend beeld omdat ik mijn achtergrond een stuk witter gelaten heb, die oranje gloed vond ik er namelijk wat teveel aan... al lijkt de mijne nu te wit .

Anywho, het grote verschil zit er hem dus in, dat hij erin slaagt om zo'n resultaat te behalen en dat de foto toch niet de indruk nalaat bewerkt te zijn, terwijl je dat bij mijn edit wel ziet.

Waar zit dan het grote verschil? Zijn schaduwen lijken gedetailleerder en realistischer en dat krijg ik niet voor mekaar. Heb al vanalles geprobeerd.

Is er iemand van jullie die beter weet hoe hier aan te beginnen, of die het zelf es wil proberen? Hier is de link naar het grote formaat.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2011, 14:45

Afbeelding

Afbeelding

hier nog zo'n voorbeeld, waar ik eigenlijk nog meer van onder de indruk ben, heb deze ook geprobeerd "na te maken", maar mijn pc sloeg tilt op het einde >:( . Hoe dan ook was het niet hetzelfde resultaat. Kleuren enzo krijg ik allemaal voor mekaar, maar zo'n detail in de wolken en bomen lukt me niet... :cry:
MaVaEe
Koeien-teller

23 feb 2011, 14:48

Ik heb het idee dat hij beschikking had tot HDR foto's van het orgineel. Zou anders ook niet weten hoe je aan zulke details komt.
Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2011, 14:59

Denk dat het wat moeilijker ligt dan dat... om zo'n details te krijgen moet je toch serieus overdrijven in je hdr en dan krijg je zo'n toestanden...

Afbeelding

terwijl die van hem er echt realistisch uitzien. Op zich denk ik wel dat ie wat hetzelfde principe hanteerd door de ene layer boven de andere te plaatsen...

of mss is het een combinatie van hdr en originele foto samen? Zou best kunnen als je de kleuren enzo weglaat...

Alleen krijg ik niet de indruk dat ie er zó ver in gaat als ik zijn andere foto's bekijk...
MaVaEe
Koeien-teller

23 feb 2011, 15:02

Denk ook niet dat hij de HDR zelf gebruikt maar HDR gebruikt om de enkel de details te versterken. Dat kan namelijk ook.

Anyhow hij is wel serieus goed in zn werk. ;)
Afbeelding
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

23 feb 2011, 22:32

Er zijn mensen zeer creatief met een "goede foto" op de computer met verschillende
programma's en technieken.
Ze maken er schitterende kunstwerken van. 8)

Zelf vind ik een rode BMW wel mooi rijdend bij een mooie avondlucht.

Afbeelding
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2011, 23:54

Candy red 8), smoelt idd wel lekker bij zo'n avondgloed. Zelfde graad van detaillering, al lijkt er wel een soort chroom-achtige glans in te zitten. Ben je ook gestart met de originele afbeelding?

Ik heb de bmw op zich vooral lichter proberen krijgen door vooral de kleur lichter te zetten ipv de belichting aan te passen.

Hoe ben jij te werk gegaan?
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

24 feb 2011, 00:02

@ Fred

Heb idd de originele opgehaald. HDR versie van gemaakt. Toen alleen nog de auto rood ingekleurd.
Ik ben er niet zo bedreven in, ben meer een foto-maker. :D
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 feb 2011, 00:12

Schaduwen bij jouw foto zijn iig een stuk gaver, bij mijn foto is er precies wat ruis enzo... Lijkt er dus op dat hdr toch wel the way to go is. Cool dat weten wa dan ook weer... The saga contiues :D
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2011, 15:06

Graag jullie advies:

ik wil deze kopen: http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexc ... vr/944955/

Betaalbaar en volgens verschillende gebruikers-reviews ideaal om mee te starten. Ik wil dan deze met 18-105 lens, of is een 18-55 + 55-200 lenscombi beter? http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexc ... vr/944956/

Ik wil de camera vooral in en rond het huis gebruiken en natuurlijk voor de autoplaten.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”