Enquête rond MINI
- Student Hantel Kortrijk
- Leerling Mini lid
Bericht
We hopen dat er nog steeds mensen zijn die onze enquête nog niet hebben ingevuld en ons willlen helpen: [email protected]
- Student Hantel Kortrijk
- Leerling Mini lid
Bericht
We vinden het jammer dat het zowat stil gevallen is met de enquête aanvragen. Daarbij hopen wij dat er nog steeds mensen zijn die ons willen helpen: [email protected]
De enquête zelf duurt maar 5 minuten op in te vullen.
U zou ons alvast heel erg van hulp zijn.
De enquête zelf duurt maar 5 minuten op in te vullen.
U zou ons alvast heel erg van hulp zijn.
- Student Hantel Kortrijk
- Leerling Mini lid
Bericht
Vanaf vandaag mogen geen enquêtes meer aangevraagd worden, want vanaf vandaag zullen ze verwerkt worden.
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Winsum
Bericht
Heb ik mij daar zo voor ingespannen?
Kom maar op met de uitslag

Kom maar op met de uitslag

Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- RobbeDoes
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Winterswijk
Bericht
copycats? tis 2 april geweest en hun zeiden 2 april klaar uitWoK schreef: Ik heb destijds met mijn enquete pas na een half jaar gereageerd met de resulaten, dit omdat de resultaten niet direct vrijgegeven mochten worden vanwege copycats...


- Student Hantel Kortrijk
- Leerling Mini lid
Bericht
Eerst en vooral willen wij ons verontschuldigen dat de resultaten nog niet gepost waren op 2 april, zo eerder beloofd. Maar door een anderhalve maand als ons tijd te stoppen in het onderzoek, was ons ander schoolwerk een beetje verwaarloosd, en moesten we deze eerst zien wat bij te schaven.
Maar hier dan toch zoals beloofd de resultaten. Ik zal kort bij iedere vraag onze bemerkingen geven. Zou het moeten zijn dat jullie ons volledig verslag willen ontvangen (ongeveer 58 pagina's) dan mogen jullie mij daar steeds een mail voor sturen. Ik zal het jullie wel in 7 delen moeten opsturen, want het lukte niet goed om te lay-out van horizontale en verticaal liggende pagina's in één document samen te steken.
Vraag 1: Rond het geslacht
Bij MINI rijders en niet MINI rijders zien we dat de categorie van 17 tot 25 jaar overal de bovenhand neemt. Het is opvallend dat naarmate de leeftijd stijgt het gebruik van MINI daalt.
Vraag2: Leeftijd
Bij MINI rijders en niet MINI rijders zien we dat de categorie van 17 tot 25 jaar overal de bovenhand neemt. Het is opvallend dat naarmate de leeftijd stijgt het gebruik van MINI daalt.
Vraag 3: Gezinssituatie
De alleenstaanden halen hier de bovenhand. Naarmate het aantal gezinsleden stijgt, daalt het percentage van de MINI-gebruikers.
Vraag 4: Beroep
De meesten van onze ondervraagden waren studenten. Toch is het aantal studenten die met een MINI rijden kleiner dan het aantal bedienden die met een MINI rijden. Ook bij zelfstandigen zijn er nog enkele MINI rijders.
Vraag5: Persoonlijkheid
Met deze vraag hebben wij de vier uitersten onderzocht binnen Euro Socio Styles. Zie onderzoekmethode aan de hand van persoonlijke eigenschappen die van invloed zijn op het consumentengedrag.
In het algemeen kunnen we bij mannen vaststellen dat ze de behoefte hebben om zaken te bezitten. Bij vrouwen zien we dat ze met risico’s en verandering bedoelen dat ze een gepassioneerd leven hebben.
Bij de MINI rijders zien we dan dat de antwoorden bij mannen en vrouwen net het omgekeerde zijn van het antwoord in het algemeen. Hier vinden vrouwen het bezitterige belangrijk en de mannen vinden een gepassioneerd leven belangrijker.
Bij niet MINI rijders kiezen mannen voor zelfontplooiing, dit wil zeggen dat ze een behoefte hebben om te ‘zijn’. Bij vrouwen koos men dan weer voor verandering en risico’s, wat op zijn beurt weer wil zeggen dat men een gepassioneerd leven heeft of wilt.
Vraag 6: Eigenschappen
Bij het algemene zien we bij de mannelijke respondenten vooral een samenhang van zelfvertrouwen, autonomie en aanpassingsvermogen. Terwijl bij de vrouwelijke respondenten gaat het vaak over de mengeling van zelfvertrouwen en aanpassingsvermogen.
Bij de mannelijke MINI rijders is het weer de samenhang van zelfvertrouwen, autonomie en aanpassingsvermogen die het vaakst voorkomt. Daarentegen zijn de vrouwelijke MINI chauffeurs meer zelfvertrouwen en hebben ze een groter aanpassingsvermogen.
De mannelijke niet MINI rijders hebben het meest autonomie en/of aanpassingsvermogen. De vrouwelijke niet MINI rijders hebben als meeste voorkomende eigenschap autonomie of aanpassingsvermogen.
Bij het algemene zien we bij de mannelijke respondenten vooral een samenhang van zelfvertrouwen, autonomie en aanpassingsvermogen. Terwijl bij de vrouwelijke respondenten gaat het vaak over de mengeling van zelfvertrouwen en aanpassingsvermogen.
Bij de mannelijke MINI rijders is het weer de samenhang van zelfvertrouwen, autonomie en aanpassingsvermogen die het vaakst voorkomt. Daarentegen zijn de vrouwelijke MINI chauffeurs meer zelfvertrouwen en hebben ze een groter aanpassingsvermogen.
De mannelijke niet MINI rijders hebben het meest autonomie en/of aanpassingsvermogen. De vrouwelijke niet MINI rijders hebben als meeste voorkomende eigenschap autonomie of aanpassingsvermogen.
Vraag 7: Ligging woning
Bij vrouwen zien we dat de meesten in de stad wonen of in het stadcentrum. Bij mannen zien we dan dat ze in net buiten de stad wonen.
Vraag 8: MINI RIJDER?
Van onze ondervraagde MINI rijders rijden meer mannen met een MINI dan vrouwen.
Vraag 9: Welke MINI?
De meeste vrouwen rijden met een MINI Cooper, terwijl mannen eerder voor het sportmodel kiezen.
Vraag 10: Van wie is de wagen?
De meeste respondenten zijn eigenaar van hun MINI.
Vraag 11: Volgende kenmerken van MINI
Volgens mannen zijn meeste van onze ondervraagde kenmerken goed of zelfs heel goed bevonden. Maar bij de prijs zien we toch dat velen niet akkoord gaan.
Bij vrouwen zijn de meeste kenmerken ook goed tot zeer goed. Uitgezonderd prijs, kwaliteit en variantie in het merk zijn normaal bevonden.
Vraag 12: Uitspraken
De algemene resultaten voor MINI rijders en niet MINI rijders zijn de volgende. Bij de mannen zijn ze het meest eens met de stelling dat MINI een luxewagen en een stadswagen is. Qua zuinigheid zijn de meningen verdeeld. Ze zijn het helemaal niet eens met de stellingen dat MINI een vrouwenwagen en een gezinswagen is.
Bij de vrouwen zijn ze het helemaal eens met de stelling dat MINI een luxewagen is. Of het een stadswagen is en een zuinige wagen zijn de meningen dan weer verdeeld. Op de stellingen of MINI een vrouwenwagen en een gezinswagen is het overheersende antwoord : helemaal oneens.
Als we kijken bij de MINI rijders zien we bij de mannen dat dezelfde antwoorden werden gegeven als bij de mannen in het algemeen. Bij vrouwelijke MINI rijders zien we over het algemeen ook dezelfde antwoorden naar boven komen.
Bij de mannelijke niet MINI rijders zien we dat ze het helemaal eens zijn met de stellingen dat MINI een luxewagen en een zuinige wagen is. Ze zijn het ook eens over de stelling dat MINI een stadswagen en een vrouwenwagen is. De meningen zijn verdeeld als het gaat over het feit of MINI een gezinswagen is.
MINI is een zuinige wagen, een luxewagen en een gezinswagen volgens vrouwelijke niet MINI rijders. Of MINI een vrouwenwagen en een stadswagen is gaan de antwoorden van eens tot min of meer eens.
Deze gegevens zijn natuurlijk gebaseerd op ons gegevensverwerking in een excel bestadn. Natuurlijk kan ik niet hier al deze getallen van de verwerkingingen in kopieren. Dus aarzel zeker niet om een mail te sturen als u deze wil hebben.
Maar hier dan toch zoals beloofd de resultaten. Ik zal kort bij iedere vraag onze bemerkingen geven. Zou het moeten zijn dat jullie ons volledig verslag willen ontvangen (ongeveer 58 pagina's) dan mogen jullie mij daar steeds een mail voor sturen. Ik zal het jullie wel in 7 delen moeten opsturen, want het lukte niet goed om te lay-out van horizontale en verticaal liggende pagina's in één document samen te steken.
Vraag 1: Rond het geslacht
Bij MINI rijders en niet MINI rijders zien we dat de categorie van 17 tot 25 jaar overal de bovenhand neemt. Het is opvallend dat naarmate de leeftijd stijgt het gebruik van MINI daalt.
Vraag2: Leeftijd
Bij MINI rijders en niet MINI rijders zien we dat de categorie van 17 tot 25 jaar overal de bovenhand neemt. Het is opvallend dat naarmate de leeftijd stijgt het gebruik van MINI daalt.
Vraag 3: Gezinssituatie
De alleenstaanden halen hier de bovenhand. Naarmate het aantal gezinsleden stijgt, daalt het percentage van de MINI-gebruikers.
Vraag 4: Beroep
De meesten van onze ondervraagden waren studenten. Toch is het aantal studenten die met een MINI rijden kleiner dan het aantal bedienden die met een MINI rijden. Ook bij zelfstandigen zijn er nog enkele MINI rijders.
Vraag5: Persoonlijkheid
Met deze vraag hebben wij de vier uitersten onderzocht binnen Euro Socio Styles. Zie onderzoekmethode aan de hand van persoonlijke eigenschappen die van invloed zijn op het consumentengedrag.
In het algemeen kunnen we bij mannen vaststellen dat ze de behoefte hebben om zaken te bezitten. Bij vrouwen zien we dat ze met risico’s en verandering bedoelen dat ze een gepassioneerd leven hebben.
Bij de MINI rijders zien we dan dat de antwoorden bij mannen en vrouwen net het omgekeerde zijn van het antwoord in het algemeen. Hier vinden vrouwen het bezitterige belangrijk en de mannen vinden een gepassioneerd leven belangrijker.
Bij niet MINI rijders kiezen mannen voor zelfontplooiing, dit wil zeggen dat ze een behoefte hebben om te ‘zijn’. Bij vrouwen koos men dan weer voor verandering en risico’s, wat op zijn beurt weer wil zeggen dat men een gepassioneerd leven heeft of wilt.
Vraag 6: Eigenschappen
Bij het algemene zien we bij de mannelijke respondenten vooral een samenhang van zelfvertrouwen, autonomie en aanpassingsvermogen. Terwijl bij de vrouwelijke respondenten gaat het vaak over de mengeling van zelfvertrouwen en aanpassingsvermogen.
Bij de mannelijke MINI rijders is het weer de samenhang van zelfvertrouwen, autonomie en aanpassingsvermogen die het vaakst voorkomt. Daarentegen zijn de vrouwelijke MINI chauffeurs meer zelfvertrouwen en hebben ze een groter aanpassingsvermogen.
De mannelijke niet MINI rijders hebben het meest autonomie en/of aanpassingsvermogen. De vrouwelijke niet MINI rijders hebben als meeste voorkomende eigenschap autonomie of aanpassingsvermogen.
Bij het algemene zien we bij de mannelijke respondenten vooral een samenhang van zelfvertrouwen, autonomie en aanpassingsvermogen. Terwijl bij de vrouwelijke respondenten gaat het vaak over de mengeling van zelfvertrouwen en aanpassingsvermogen.
Bij de mannelijke MINI rijders is het weer de samenhang van zelfvertrouwen, autonomie en aanpassingsvermogen die het vaakst voorkomt. Daarentegen zijn de vrouwelijke MINI chauffeurs meer zelfvertrouwen en hebben ze een groter aanpassingsvermogen.
De mannelijke niet MINI rijders hebben het meest autonomie en/of aanpassingsvermogen. De vrouwelijke niet MINI rijders hebben als meeste voorkomende eigenschap autonomie of aanpassingsvermogen.
Vraag 7: Ligging woning
Bij vrouwen zien we dat de meesten in de stad wonen of in het stadcentrum. Bij mannen zien we dan dat ze in net buiten de stad wonen.
Vraag 8: MINI RIJDER?
Van onze ondervraagde MINI rijders rijden meer mannen met een MINI dan vrouwen.
Vraag 9: Welke MINI?
De meeste vrouwen rijden met een MINI Cooper, terwijl mannen eerder voor het sportmodel kiezen.
Vraag 10: Van wie is de wagen?
De meeste respondenten zijn eigenaar van hun MINI.
Vraag 11: Volgende kenmerken van MINI
Volgens mannen zijn meeste van onze ondervraagde kenmerken goed of zelfs heel goed bevonden. Maar bij de prijs zien we toch dat velen niet akkoord gaan.
Bij vrouwen zijn de meeste kenmerken ook goed tot zeer goed. Uitgezonderd prijs, kwaliteit en variantie in het merk zijn normaal bevonden.
Vraag 12: Uitspraken
De algemene resultaten voor MINI rijders en niet MINI rijders zijn de volgende. Bij de mannen zijn ze het meest eens met de stelling dat MINI een luxewagen en een stadswagen is. Qua zuinigheid zijn de meningen verdeeld. Ze zijn het helemaal niet eens met de stellingen dat MINI een vrouwenwagen en een gezinswagen is.
Bij de vrouwen zijn ze het helemaal eens met de stelling dat MINI een luxewagen is. Of het een stadswagen is en een zuinige wagen zijn de meningen dan weer verdeeld. Op de stellingen of MINI een vrouwenwagen en een gezinswagen is het overheersende antwoord : helemaal oneens.
Als we kijken bij de MINI rijders zien we bij de mannen dat dezelfde antwoorden werden gegeven als bij de mannen in het algemeen. Bij vrouwelijke MINI rijders zien we over het algemeen ook dezelfde antwoorden naar boven komen.
Bij de mannelijke niet MINI rijders zien we dat ze het helemaal eens zijn met de stellingen dat MINI een luxewagen en een zuinige wagen is. Ze zijn het ook eens over de stelling dat MINI een stadswagen en een vrouwenwagen is. De meningen zijn verdeeld als het gaat over het feit of MINI een gezinswagen is.
MINI is een zuinige wagen, een luxewagen en een gezinswagen volgens vrouwelijke niet MINI rijders. Of MINI een vrouwenwagen en een stadswagen is gaan de antwoorden van eens tot min of meer eens.
Deze gegevens zijn natuurlijk gebaseerd op ons gegevensverwerking in een excel bestadn. Natuurlijk kan ik niet hier al deze getallen van de verwerkingingen in kopieren. Dus aarzel zeker niet om een mail te sturen als u deze wil hebben.
- Student Hantel Kortrijk
- Leerling Mini lid
Bericht
Daarna moesten we al deze bemerkingen ook nog eens gaan vergelijken met onze hypotheses. Of deze al dan niet klopten. Daaruit hebben wij volgende besluiten getrokken
Hypothese 1: “MINI is een wagen voor vrouwen.”
Tijdens de analyse van onze enquête bleek dat er meer mannen met een MINI rijden dan vrouwen. Uit hun antwoorden blijkt dat zij het helemaal niet eens zijn met de stelling dat MINI een vrouwenwagen is. We moeten echter wel een onderscheid maken tussen MINI rijders en niet MINI rijders. Want mensen die niet met een MINI rijden vinden het wel een vrouwenwagen, terwijl de MINI rijders het daar niet mee eens zijn. Het is ook een van de redenen waarom mensen die nog geen MINI hebben er ook gene zouden kopen.
Hypothese 2: “MINI wordt vooral gebruikt door de jongere generatie.”
Uit onze enquête bleek dat naarmate de leeftijd stijgt het gebruik van een MINI daalt. Met andere woorden er zijn heel weinig mensen uit een hogere leeftijdsklasse die met een MINI rijden.
De oudere generatie is in onze enquête niet echt aan het woord gekomen. Daarom zien wij in onze enquête, die vooral door jongeren werd ingevuld, dat de leeftijd voor hen niet echt van belang is om al dan niet een MINI te kopen.
5.2.3 Hypothese 3: “MINI wordt vooral gebruikt door mensen zonder kinderen.”
69% van onze ondervraagden heeft geen kinderen. Dus speelt het voor hen niet echt van belang of het een gezinswagen is. Toch zijn ze het niet echt eens met de stelling dat MINI een gezinswagen is.
5.2.4 Hypothese 4: “MINI is een wagen die in een duurdere klasse valt.”
Als we kijken naar de vraag of MINI een luxewagen is zien we dat de meesten daar volledig mee akkoord gaan. Als we dan verder kijken naar waarom men geen MINI zou kopen zien we dat het merendeel de wagen te duur vindt.
5.2.5 Hypothese 5: “MINI is een wagen voor stadsmensen.”
Als we kijken naar de vraag waar men woont zien we dat het merendeel in de stad of net buiten de stad woont. Bij de stelling of MINI al dan niet een stadswagen is zien we dat de meesten het eens zijn met deze stelling.
5.2.6 Hypothese 6: “MINI is een erg zuinige wagen.”
Hoewel MINI wil tonen dat ze een zuinige wagen produceren blijkt uit de resultaten dat de MINI rijders het er min of meer mee eens zijn. De niet MINI rijders geloven de reclamecampagne terwijl MINI rijders het tegendeel ervaren.
5.2.7 Hypothese 7: “MINI is een compacte wagen.”
Voor de niet MINI rijders speelt het van groot belang dat de wagen te klein is, terwijl MINI rijders daar het tegenovergestelde van denken. Zij ondervinden dat de MINI er klein uitziet vanbuiten, maar erg ruim is vanbinnen. Het handige is dat hij makkelijk te parkeren is wat wij dan ook verstaan onder een compacte wagen.
5.2.8 Hypothese 8: “MINI heeft fantastische rijkwaliteiten.”
Tijdens onze gesprekken waren er klachten over de baanvastheid. Daarom hebben we dat geïntegreerd in onze enquête waaruit het tegendeel bewezen is. MINI rijders vinden de baanvastheid van een MINI wel goed. Men ervaart ook een groot plezier en vrijheid in het rijden van een MINI.
Hypothese 1: “MINI is een wagen voor vrouwen.”
Tijdens de analyse van onze enquête bleek dat er meer mannen met een MINI rijden dan vrouwen. Uit hun antwoorden blijkt dat zij het helemaal niet eens zijn met de stelling dat MINI een vrouwenwagen is. We moeten echter wel een onderscheid maken tussen MINI rijders en niet MINI rijders. Want mensen die niet met een MINI rijden vinden het wel een vrouwenwagen, terwijl de MINI rijders het daar niet mee eens zijn. Het is ook een van de redenen waarom mensen die nog geen MINI hebben er ook gene zouden kopen.
Hypothese 2: “MINI wordt vooral gebruikt door de jongere generatie.”
Uit onze enquête bleek dat naarmate de leeftijd stijgt het gebruik van een MINI daalt. Met andere woorden er zijn heel weinig mensen uit een hogere leeftijdsklasse die met een MINI rijden.
De oudere generatie is in onze enquête niet echt aan het woord gekomen. Daarom zien wij in onze enquête, die vooral door jongeren werd ingevuld, dat de leeftijd voor hen niet echt van belang is om al dan niet een MINI te kopen.
5.2.3 Hypothese 3: “MINI wordt vooral gebruikt door mensen zonder kinderen.”
69% van onze ondervraagden heeft geen kinderen. Dus speelt het voor hen niet echt van belang of het een gezinswagen is. Toch zijn ze het niet echt eens met de stelling dat MINI een gezinswagen is.
5.2.4 Hypothese 4: “MINI is een wagen die in een duurdere klasse valt.”
Als we kijken naar de vraag of MINI een luxewagen is zien we dat de meesten daar volledig mee akkoord gaan. Als we dan verder kijken naar waarom men geen MINI zou kopen zien we dat het merendeel de wagen te duur vindt.
5.2.5 Hypothese 5: “MINI is een wagen voor stadsmensen.”
Als we kijken naar de vraag waar men woont zien we dat het merendeel in de stad of net buiten de stad woont. Bij de stelling of MINI al dan niet een stadswagen is zien we dat de meesten het eens zijn met deze stelling.
5.2.6 Hypothese 6: “MINI is een erg zuinige wagen.”
Hoewel MINI wil tonen dat ze een zuinige wagen produceren blijkt uit de resultaten dat de MINI rijders het er min of meer mee eens zijn. De niet MINI rijders geloven de reclamecampagne terwijl MINI rijders het tegendeel ervaren.
5.2.7 Hypothese 7: “MINI is een compacte wagen.”
Voor de niet MINI rijders speelt het van groot belang dat de wagen te klein is, terwijl MINI rijders daar het tegenovergestelde van denken. Zij ondervinden dat de MINI er klein uitziet vanbuiten, maar erg ruim is vanbinnen. Het handige is dat hij makkelijk te parkeren is wat wij dan ook verstaan onder een compacte wagen.
5.2.8 Hypothese 8: “MINI heeft fantastische rijkwaliteiten.”
Tijdens onze gesprekken waren er klachten over de baanvastheid. Daarom hebben we dat geïntegreerd in onze enquête waaruit het tegendeel bewezen is. MINI rijders vinden de baanvastheid van een MINI wel goed. Men ervaart ook een groot plezier en vrijheid in het rijden van een MINI.
- Student Hantel Kortrijk
- Leerling Mini lid
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Klinkt goed beste studenten! Ik hoop dat jullie er verder mee komen.
maaruh.. het zijn toch echt wel wijvenwagens!
iDD
maaruh.. het zijn toch echt wel wijvenwagens!
iDD
Onze sponsors