Sharing pictures
- GreyCooperS
- Forum Junky
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
Bericht
Welke programma's gebruiken jullie voor RAWs te importen en om te zetten naar JPG?
Ik gebruik Lightroom, omdat het me gemakkelijk toelaat hele batches aan foto's te importeren en dan stuk voor stuk eens te bekijken.
De knop 'Auto Tune' doet vaak ook wonderen
In PS moet je het echt foto per foto doen en dat is het vaak niet waard bij mij
Ik heb natuurlijk wel geen Mac, waar Aperture wrs een voorkeursprogramma is?
Ik gebruik Lightroom, omdat het me gemakkelijk toelaat hele batches aan foto's te importeren en dan stuk voor stuk eens te bekijken.

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Ik gebruik ook Lightroom in plaats van Aperture aangezien dat gewoon net iets beter werkt(voor mij dan).GeoBem007 schreef:Welke programma's gebruiken jullie voor RAWs te importen en om te zetten naar JPG?

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Enne what the hell is is mn EFIX en waarom kijk je erna whahaha
Idd een 50D haha..zit ik onbedoeld op te scheppen zekerMaVaEe schreef:Je hoeft niet jaloers te zijn hoor Jurgen want Peter heeft ook een 50D aan zn EXIF te zien!

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Nouja een Canon 5D mark2 is niet bepaald een beginnerscamera met een bodyprijs van 2k!GreyCooperS schreef:Idd een 50D haha..zit ik onbedoeld op te scheppen zekerMaVaEe schreef:Je hoeft niet jaloers te zijn hoor Jurgen want Peter heeft ook een 50D aan zn EXIF te zien!![]()

- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
Daarmee dat ik ook stik jarloers was 
Al noem ik een 50D nu ook geen camera voor beginners
Das eerder de taak van de 450D ofzo, al wilt den body natuurlijk niet zoveel zeggen he
THis de kerel of vrouw die erachter staat
hehe iddMaVaEe schreef:Nouja een Canon 5D mark2 is niet bepaald een beginnerscamera met een bodyprijs van 2k!GreyCooperS schreef:Idd een 50D haha..zit ik onbedoeld op te scheppen zekerMaVaEe schreef:Je hoeft niet jaloers te zijn hoor Jurgen want Peter heeft ook een 50D aan zn EXIF te zien!![]()

Al noem ik een 50D nu ook geen camera voor beginners

- H en S
- Volledig MINI minded!
Bericht

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Was al een beetje verbaasd over de combinatie. Zag een vermelding van een EFs objectief. Deze passen niet op een full-frame camera zoals een 5D en een 1D.

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
RAW heeft als voordeel dat er geen compressie bij opname plaatsvind. Waardoor alles wordt opgeslagen zoals het op je sensor is gevallen.
Voor je nabewerking heb je dus ook geen beperkingen die naar boven kunnen komen drijven bij je bewerkingen, omdat er geen compressie was.
Dus als je graag nabewerkt schiet je RAW
Ook kan je sowiso in RAW een heel pak meer aanpassen (wat je eigelijk had moeten doen bij opname) dan bij bijvoorbeeld een JPEG 
Voor je nabewerking heb je dus ook geen beperkingen die naar boven kunnen komen drijven bij je bewerkingen, omdat er geen compressie was.
Dus als je graag nabewerkt schiet je RAW

Onze sponsors